Een houten windwijzer

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door Rainai, 27 feb 2014.

  1. Rainai

    Rainai

    Lid geworden:
    27 feb 2014
    Berichten:
    2
    Ten eerste, ik ben hier nieuw en ik ben goed in muurschilderingen en knutselwerks.
    Tot ik me bedacht voor mijn ouders een houten windwijzer (vliegtuig) als een kado zelf van te maken.
    Ik zoek voor een houten blok van 30 cm en 10 cm dik een bevestiging voor een propeller en zo'n draai-pen eronder. Zie de foto's.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Daarop heb ik op Google rondgezocht. Niks gevonden of ik zat niet op de juiste weg.
    Viavia probeer ik dit forum. De zoekfunctie bracht mij ook niet op de juiste weg.

    Ik denk dat ik hier op het verkeerde adres sta.
    Maar ik waag erop te vragen.

    Waar te koop een bevestiging voor een proppeler (voor een houten blok) en zo'n draai-pen eronder? Bij ene winkel modelbouw in Haarlem of Amsterdam?
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Zoiets zal niet kant-en-klaar te koop zijn, maar knutsel je natuurlijk zelf. De voorwielnaaf van een (sloop)fiets is daarvoor prima geschikt.
     
  3. Rainai

    Rainai

    Lid geworden:
    27 feb 2014
    Berichten:
    2
    De voorwielnaaf, dus. De voorwielnaaf is voor de propeller bedoeld, begrijp ik. Geen gek idee...Ik zal bij de fietswinkel langs enof op internet ernaar opzoeken.

    En zo'n draai-pen (eronder)...weet u misschien ook, waar ik zo'n pen koop/bestel?

    Ik kan paar tips goed gebruiken.
    Thanx! :)
     
  4. freddy w

    freddy w

    Lid geworden:
    10 nov 2013
    Berichten:
    5
    hallo ik heb er ook een gemaakt .staander van een oude voet pomp handvat afzagen en je hebt een ideaale staander draait mee in de wind:cool:
     
  5. freddy w

    freddy w

    Lid geworden:
    10 nov 2013
    Berichten:
    5
    kijk ook eens op de site van de malle molen
     

Deel Deze Pagina