een kap aanpassen voor serpent.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door tom1972, 4 aug 2017.

  1. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    ik had via via 3 kapjes overgenomen. ze waren al gespoten en de gaten zaten er ook in. echter .... de kap paste niet op de 960. hier en daar de kap aangepast . ook de bevestigingsgaten waar de borgclips doorgaan klopte niet met het patroon van het autootje zelf. ik heb de grote gaten voor motor en wielen wat aangepast en toen zat ik met een lelijk aangzicht van de gaatjes voor bevestiging . zo heb ik dat opgelost. ik heb van carbon 0,5 en 1mm ringen gemaakt . 4 x . deze iets groter als de gaten gemaakt en er over heen geplakt . vind deze oplossing perfect want het staat niet gek zo. 10x beter als een aanblik op gaten die offset zijn. misschien vinden anderen dit ook leuk om zo op te lossen. het ken wel zo kijk maar zelf als je dat leuk vind . grt tom
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    oja deze fotoos zijn van de 977 . op de 960 heb ik,t ook zo gedaan. grt tom.
     
  3. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    zooo..... had deze 977 te koop gezet maar kon mooi mijn nitro outboard k/b tjes verkopen. deze viper gelijk uit de verkoop gehaald en een super motor/uitlaat set besteld. die komt over eeen week oid en dan zet ik die erin. ga er gelijk maar een keer een kanonnetje van maken. gewoon maar ineens goed doen. als de motor erin zit zet ik even een plaatje ervan neer. motortje is vrij vlot overigens. grt tom.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Welke motor heb je besteld?
     
  5. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    heey roelof. ik wilde eerst nog mijn novarossi 21 /2 in orde maken maar dat werd vrij prijzig. toen heb ik de hele set besteld waarmee ze 2017 wereldkampioen zijn geworden. dat hele setje staat op de novarossi site .heb wel de uitvoering met ceramische lagers gekozen. ben niet zo wild van de stalen lagerset zelf. vroeger kon je niet echt veel kiezen. nu wel dus ook maar gedaan. lijkt mij een prima set voor een prima auto. ben nog wel lekker aan het trainen met de 960. als dat goed gaat dannnnnnnnnnn..... de 977 maar eens mee. wil ook nog een superkap er voor spuiten. in de valvoline kleuren.spuitbusjes heb ik nu bijna compleet en ook de 3mm fineline is er al weer. grt tom.
     
  6. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    ohh ja roelof, het is de mito 35 wc /2017 ceramic. van novarossi geworden trouwens om je nog even antwoord te geven.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Leuk motortje
     
  8. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    ja .. heuuuuul leuk. maar ja als ik de andere motortjes niet had verkocht kon ik deze set ook niet betalen hoor. eerlijk is eerlijk. had een gelukje dus. aan de 700 euronen zat ik maar zo voor deze set. geeft ook niks . wil het gewoon dik voor elkaar hebben. ik bedoel .... een 977 wc met een force motor kan ook niet hahaha.daar moet ook een wc motor in dan he!!!:feli::koud:grt tom.
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ach, voor rond de 200 euro had je een ISON21 of een 35plus21 kunnen hebben. Misschien in de handen van een topper ietsjes minder snel maar voor jou en de meeste rijders nog steeds een prima motor. En mijn versie van de 35plus21 gaat jouw dure prut 35WC voorbij :p
     
  10. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    jouw versie kan mij wel voorbij en dat gun ik je ook hoor beste roelof . wil er gewoon een top motor in hebben. en hard lopen gaat ie zeker. ik heb hier voor gekozen en ben vet blij ermee. iedereen mag me voorbij hoor haha. als ik maar lol heb. vind het ook altijd leuk om iemand te helpen . heb al heel wat mensen blij gemaakt . en dat maakt mij dan ook weer blij. leuk toch op die manier. hoef niks te winnen (voorlopig haha)grt tom.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee klopt, maar een motor hoeft niet veel te kosten. OK, als je het geld er voor over hebt is het prima maar als je het budget niet hebt zijn er genoeg alternatieven die niet eens de helft van een topmotor kosten en prima genoeg zijn of ook net zo snel te maken zijn.

    Overigens zag ik dat jij geen vertrouwen had in de stalen lagers. Echt, de ceramische van Novarossi zijn ook niet de meest beste waarbij ik meer vertrouwen heb in de stalen. En op de baan als op de dyno is er geen zichtbaar verschil tussen staal en ceramisch.
     
  12. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    zooooooooo... de 977 gaat echt niet weg natuurlijk nu. nergens voor nodig. sterker nog. heb nu de gehele nieuwe set binnen. duurde wel even maar heb je ook wat. ziet er goed uit allemaal. binnekort een paar fotoo,s van de inbouw ervan. de evo 5 gaat er uit en deze set komt er op. andere motor is ook nieuw maar wilde voor perfect gaan. dat is /word ie nu wel zo met dit spulletje erop. word een beste raket denk ik .ben super blij met wat vandaag kwam.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    zo die zit er in . moet nog een paar dingetjes hebben maar heb geen haast. een ontvanger en een accupakketje. oja en een gasservo. heb er al wel een dikke vette futaba stuurservo voor van 25 kg . eigenlijk voor mijn bootje geweest maar had die over en is hagelnieuw nog. de auto heeft die dik verdient. gasservo mag een mindere zijn natuurlijk.ben dik tevree en heb de brandstof al gemengt. denk wel dat die voor de 960 gebruikt gaar worden want ga met deze dit jaar niet meer rijden. met de 960 oefen ik en is ook een eeeeeerg fijne auto . voor nu dit
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Zoooo....auto nu aan het opbouwen.
    Ik heb nu de laatste dingetjes gekocht voor de 977.een lipo ontvanger accu van 7,4 volt.aangezien de servoos maar 6 volt mogen hebben heb ik er ook een spanningsverlagertje bij gekocht.
    Inmiddels al de stekker er aan gesoldeerd.
    Ik was mijn nieuwe stuurservo kwijt van 20 kilo.ik zoeken en zoeken.ineens bedacht ik mij....verdraaid .ik keek in mijn onlangs gereed gemaakte f1 tunnel ,en ja hoor daar zat ie dan in.op het gas ook notabene.
    Die had ik er toen ff ingezet bij gebrek aan een beter passende servo.
    Heb er later 2 futabaservoos bijgekocht bedoeld als gasservoos.kortom moet die er dus jammer genoeg ff uithalen en wisselen.
    De 7 kg gaat naar het gas op de tunnel en die servo van 20 kg gaat in deze auto voor het sturen.ook ga ik er een nieuwe kap voor kopen nog en samen met mijn maatje airbrushen.dat komt later.eerst Maar even bij het begin beginnen.ik zag ook dat ik nog andere servohevels moest hebben.daar moest ik dus ook nog achteraan.de aluhevels die er nu opzitten zijn prachtig maar passen niet op mijn futabaatjes.
    Mmmmm.....ik dacht....zal.m even klaarmaken vandaag maar dat gaat niet lukken.grrrr.nou ja komt goed.
    Ik laat ook zien hoe of wat. Leeft het forumgedeelte weer even op en kijk leuk mee als je dat leuk vind.zal ook nog vast wel wat te vragen hebben gaandeweg
    Grt Tom
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Gasservo zit op zijn plek.had daar al een hevel van alu voor gekocht bij hangar.
    Uhhhh das reclame....dat klopt .heeft Peter in kampen ook verdient.enfin....in ieder geval niet de kunstof uitvoering.kan best voor het gas maar wil het gelijk maar goed doen.zag ook dat mijn ontvanger niet in het kastje op de rc plaat past.daar ga ik dus een ander plaatsje voor vinden.ook een carbon steuntje nog maken voor de antenne.op die manier kan ik.m zetten waar ik het wil.nu eerst de andere servo uit de boot halen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Yeaaahhhhh.....
    Heb.m eruit gehaald vanmorgen.
    Duurde wel ff want zat op een lastige plek om makkelijk bij te komen.
    Ook wat carbon plaatjes opgesnort .daar ga ik nog de antenne steun voor maken en ook voor de ontvanger plaatsing iets fabriceren.
    Enfin....deze servo komt op het stuur.later weer meer plaatjes
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Stuurservo op de plek
    Ontvangeraccu op de plek het zit ff vast zo om te zien of alles lekker past.
    Ook de spanningsverlager noem ik het maar even zit netjes.ik had helaas geen isolatietape dus maar even een stukje schilderstape zolang.het moet er toch weer af en uit straks als alles straks blijvend (wel demontabel uiteraard) vastgezet word dan komt er wel een net tapeje om heen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Het nadeel van zo'n spanningsregelaar is dat het extra elektronica is dat fout kan gaan. Zo heb ik mensen zien uitvallen bij een beetje vocht.omdat ze hem niet goed ingepakt hadden.
    Als je het bij LiPo wilt houden kan je beter op zoek naar HV servo's of anders een LiFePo4 ontvangeraccu zoeken, die worden met succes veel gebruikt op 6v servo's.
     
  19. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Ben Ik helemaal met jou eens die toevoeging met meer risico op pech.ik wilde er gewoon kneitergraag mee aan de slag.ben ook nog wel wat te ouderwets denk want ga nog misschien te graag voor deze tijd liefs naar de modelbouw winkel.
    In de 960 zit een prachtig nihm pakket van 6 volt.trouwens ook in alle andere modelletjes
    Enkel nihm.in de 960 zijn dat mooie kleine cellen.ben ook echt een nihm man.ik heb ook Met deze accuutjes nooit storing gehad in combie Met robbe/futaba servo.s etc.
    Echter had peter die niet en kom ze niet zo gauw bestellen.toen kwam hij met het lipo packje 7,4 v.ik zei dat mijn type servo.s en ontvangertje dat voltage niet aankonden
    Hij had wel mooi dat reduceer apparaatje
    Naar de 6 volt.had het steuntje mee waar de accu aan hangt en de lipo leek er wel speciaal voor ontworpen te zijn.dus op die fiets had ik gekozen voor deze combi.
    Denk dat ik mettertijd even een mooi nihm pakket opsnor.kan .m in ieder geval flink en vooral veilig proberen.ik snap je opmerking goed hoor.ik heb het accuutje wel eerst met dubbel zijdig tape vastgeplakt in de houder.
    Daarna nog isolatietapeje er om heen.
    Tywrapje werd al krap ondervond ik.toen dus ook de schilderstape uitvoering geprobeerd.dat ging fijn.ik had deze servo voor deze auto in gedachte met nihm pack.
    Ga toch graag deze servo.s gebruiken.
    Dan beter voor mij niet overstappen naar hv servo.s.beter dan kijken voor dat nihm pakket.grt Tom
     
  20. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Ontvanger op zijn plaats gezet.
    Een minuscuul klein carbon steun gefixt.
    Had nog 2 mooi verzonken 3mm boutjes van rvs.
    Voor nu even prima maar als morgen de laatste steun voor de antenne klaar is dan ga ik alles netjes fixeren.nu is het nog een draden janboel.
    Ook de tyewraps gaan van de ontvanger af.
    Heb inmiddels al isolatie tape.dat ziet er beter uit.ik heb de ontvanger ook met dubbel zijdig vastzitten dus die valt er niet af.
    Mwaa......best al te spreken zo.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina