een kap aanpassen voor serpent.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door tom1972, 4 aug 2017.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat is niet de ontvanger zijn plaats.... die hoort in het kastje wat tussen de gasservo en de motor hangt.
     
  2. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Dat weet ik Roelof.
    Echter is het kastje net te klein voor mijn ontvanger.ik moest die dus wel verplaatsen naar elders.daarom had ik het zo opgelost.
    Kom ook dik 5mm te kort aan breedte om het in het kastje te plaatsen.
    Grt Tom
     
  3. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Ps....ga toch nog even kijken
    Kan het me nauwelijks voorstellen maar zou verkeerd gemeten kunnen hebben
    Ik kom er nog even op terug.
     
  4. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Mocht het alsnog wel kunnen dan heb ik geen beschadigingen aan de auto.
    Ik heb 2 bestaande gaten gebruikt.
    Die van de tank en die er tegen over.
    Ik heb het plaatje carbon ook met rubberen ringetjes op dezelfde hoogte gebracht als het uitstekende rubbertje van het tank montage gaatje.
    Enkel een boutje iets langer gehouden aan die kant.(plaatje carbon kwam er bij)
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Veel mensen halen de ontvanger wel eens uit de behuizing. Als het alleen de antenne is dat in de weg zit zou je net als SpektrumRC een klein gaatje in de bovenkant vd behuizing kunnen boren om daar het draadje eruit te laten komen. Ik had wat moeite om een Spektrum SR3000HRS ontvanger weg te proppen in een Mugen maar Serpent zou volgens horen zeggen meer ruimte geven.
    In ieder geval zo op de radioplaat gaat die kapot trillen mocht je niet eerst het kristal kwijtraken.
     
  6. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Neeeeee....past van geen kant in dat kastje hoor.ik heb zo.n zelfde ontvanger er net in geprobeerd te krijgen.gaat niet want hij is er te krap voor.ik plak een stripje tape over het kristal straks.
    Ik ga ook nog even kijken of ik de gamma ballon nog Om de ontvanger kan fabrieken.
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik bij de 960 het kristal er nooit last van heb gehad dat ie eruit was getrild.
    Daar zit wel een beschermhoes op trouwens.ik moet het zo maar even laten en dan zo netjes mogelijk zekeren allemaal.
    Gelukkig ligt de ontvanger niet op zijn kop.
    Dan had ik mij wel meer zorgen gemaakt over de nestelplaats van stekkertjes en de kristal.wel gek .heeft iedere auto dan een kleinere ontvanger dan?ben Super tevree met deze ontvangers.heb ze in alle 11 modellen zitten en nog nooit een enkele storing gehad.wil wel deze behouden.dan maar schipperen ffies.houd je op de hoogte
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Probleem van veel ontwerpers van deze auto's is dat ze veelal rekening houden met Sanwa omdat ze dat zelf gebruiken. Ook mijn Spektrum 2.4GHz ontvangers zijn van een oude soort en moet ik een sleufje in de behuizing maken om de voedingskabel langs de ontvanger te krijgen. Ook ik vind het raar en jammer dat ze daar geen rekening mee houden omdat vandaag de dag alles wel kleiner is. OK, toegegeven dat de oude Robbe Economic ontvangers al helemaal niet meer passen maar daartegen ook echt niet meer gebruikt worden. Als je iemand met een 3D printer kent zou hij een langere deksel kunnen ontwerpen.

    Ik gebruik een Futaba T3VCS met Spektrum moduul en ontvangers maar de nieuwe T7XC staat op mijn verlanglijstje. De bijbehorende 304SB ontvangers zijn dan ook een stuk kleiner. Ik ben al in het bezit van een T4GRS maar vind het niet de meest beste zender, hij is te klein in mijn hand.
     
  8. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Beste Roelof.aan een langer deksel heb ik niets hoor.
    Dat kastje is zo.n 25 mm vierkant maar mijn ontvanger 30 mm .hoe je .m ook wendt of keert....gaat niet passen.ik heb nog koolstof op de rol en ook epoxy. Kortom....maak er zelf eerdaags een nieuwe voor.
    Ik lees wel dat jij als ik mij niet vergis ook futaba fan bent. Prima keuze hoor.ik durf mijn hoofd bijkans eronder te verwedden dat jij ook nauwelijks storing hebt. Echt fantastisch spul.misschien iets prijziger maar je hebt ook wel wat.
    Is een 3 pk niks voor jou dan.niet dat ik die
    Heb voor jou want ik houd ze zelf maar die zijn prachtig en werken fijn altijd.zou zelf never meer wat anders kiezen.jij vertelde nog dat ze we eens de ontvanger uit de behuizing halen maar dat zie ik niet zitten hoor.
    Wil graag de behuizing er omheen houden.
    Dan even zelf een net bakje maken.ga morgen wel even daarvoor brainstormen
    Komt dik voor elkaar.wel zuur dat zelfs de spannings verlager er niet eens inpast.
    Nou ja......stop er wel een paar smarties in .
    Fijn als je trek krijgt tijdens of na het racen haha.
    Grt Tom
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Tja... dan houd het op. Ik weet dat vroeger de Mugen MRX4 aluminium ontvangerbox populair was om ook op andere auto's te schroeven, ook de Xray box is veel gebruikt. Voordeel is dat ze met 2 schroefjes aan het chassis vastgeschroefd worden en in jouw geval met 2 latjes van carbon of epoxy aan de schroeven van een servo je die box alsnog netjes naast het chassis kan laten hangen.
    Misshien toch tijd voor een nieuwe zender of anders een FASST zendmoduul met de kleinere FASST ontvangers?
    De 4PV en de 4PLS zijn prima zenders met het laatste FHSS systeem. Wil je wat meer kan je ook zoeken naar een 4PX welke op de 2e hands markt ook goed te vinden is.
    Ik zie dat je nog de PCM ontvangers gebruikt die hebbe de gewone 20msec PPM framerate, Zou je HRS ontvangers gebruiken met CH3 geminimaliseed heb je een 5msec framerate wat echt veel prettiger rijdt. De 4PLS en 4PV zijn op de hoogste snelheid 2x zo snel dan HRS, dat geeft veel meer precisie in het positioneren van de auto maar ik denk dat jij nog een hoop te leren hebt voordat je representatieve rondetijden kunt neerzetten.

    Mijn T3VCS is een 3PKS in een stickzender-jasje dus nee, een 3PK is niets voor mij. De T7XC is dan ook de stickversie van de 7PX zender....
     
  10. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Dat denk ik ook van dat nog veel te leren te hebben Roelof.ik zit niet in die wedstrijd regionen hoor.ik verbeeld mij niets.maar ja...wil het gewoon netjes en eerste klas voor elkaar hebben.ik ga niet aan de 4pk zender.gaat veullllls te ver voor mij.de 3pk brengt me alles wat ik belief.als ik daar voor zou kunnen kiezen dan moet ik ook alle 11 ontvangers gaan vervangen.denk dat hetgeen waar jij over spreekt iets is voor echte vakmannetjes op die modelrace banen.vind het een prachtding hoor die 4 pk.heb de financiƫn ook niet daarvoor
    Ga nog ff spieken naar jou zender.ik had niet verwacht dat dat een stickzender was.
    Grt Tom
     
  11. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Hier de making off van de antenne steun
    Ik ben tevree zoals het er nu in/op zit.
    De antenne riet is gewoon een overgebleven stuk Sullivan buiten gaskabel
    Heb ze op elk model zitten.knikken niet en kunnen tegen een stootje.
    Hier nog wat plaatjes.
    Van de week alles verder netjes maken.bedrading en nog gaatje in de kap voor de uitlaat maken.
    Voor nu even deze kap maar ga snel aan de slag met een nieuwe.dat later.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Nitro rc vlaardingen

    Nitro rc vlaardingen

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hallo Tom . Mooie auto trouwens . Ik vraag me wel af of je stuur servo snel genoeg is . Ik weet de specs niet maar had zelf in me Serpent 950r een 25 kilo servo voor sturen met 0.18sec 60graden deze is er nu uit en een 0.08sec er in van Sanwa 11 kilo dit reed gelijk zo veel beter . Ik doe dit nog niet zo lang dus ik weet niet alles . Maar heb dit als grootste vooruitgang ervaren samen met een goede zender ik had eerst een ding van 50 euro ofzo . Nu een instap model Sanwa .
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    0.17 sec is inderdaad wat traag maar Tom moet nog leren rijden en zal dan ook niet met 80km/u door de bochten sturen. Op een gegeven moment -wanneer hij sneller gaat rijden- komt hij er zelf ook wel achter dat hij iets snellers nodig heeft.
     
  14. Nitro rc vlaardingen

    Nitro rc vlaardingen

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Vlaardingen
    Dat is ook zo . Ik ga ook nog niet zo hard .
     
  15. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Zo is het maar net.voor mij is dit perfect voorlopig.ben ook maar fun rijder /vaarder hoor.dat hele snelle spul is ook voor hele snelle mensen.ik vind je opmerking wel eersteklas.zo te horen weet jij al meer dan ik.jij komt er wel oscar.grt Tom
     
  16. Nitro rc vlaardingen

    Nitro rc vlaardingen

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Vlaardingen
    Waar rij jij Tom .
     
  17. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Ik rijd in Zwolle oscar
    Grt Tom
     
  18. Nitro rc vlaardingen

    Nitro rc vlaardingen

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Vlaardingen
    O.k. ik wist niet dat daar ook een baan was .
     
  19. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Is er ook niet.
    Maar wij (ik) hebben diverse pracht rij plekken.
    En vet lol.alhoewel ik meestal alleen rijd.
    Lekker knallen.neem de jongens wel eens mee.vinden ze Super leuk.
    Het mooiste is als ze dan mee gaan rennen en dan redelijk vaak verliezen zeg maar ,ze dan een beetje pist off worden haha .
    Jij bent een echte rijder zag ik wel.
    Ik rommel maar wat aan hoor.ben maar een dikke amateur haha.
    Grt Tom
     
  20. Nitro rc vlaardingen

    Nitro rc vlaardingen

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Vlaardingen
    O ja dat kan ook prima . Hier reden ze vroeger bij de Makro in delft . Voor de rest kun je bij mij niet veel hier op parkeerplaatsen . Ik merk wel dat een baan mij meer voldoening geeft . En minder kosten . Heb toen is wat geraakt op een parkeerplaats had hij gelijk nog maar drie wielen .
     

Deel Deze Pagina