De volgende TUG staat op stapel, deze zal naar mijn kleinzoon gaan zodat we samen met de duwbakken en een werkponton kunnen varen.
Eerst het materiaal in huis halen, 6,5mm multiplex voor de romp en 1,5mm vliegtuigtriplex voor de bodem.
Ook de mal is inmiddels klaar.
Ik maak het onderschip 1cm hoger dan de tekeningen welke ik heb gevonden op Interpret.
Zo heb ik meer volume en kan er een fikse accu straks in voor veel en lang vaarplezier.
Nu de zijkanten SB en BB aftekenen en uitzagen.
De 2 platen met dubbelzijdig tape aan elkaar verbonden zodat ik maar 1 keer hoef te zagen.
Met de decoupeerzaag, voorzien van een zaagje voor het fijne werk de zijkanten uitgezaagd.
Om de boel goed recht te krijgen en haaks maak ik gebruik van een z.g.n. bouwplaat
De zijkanten passen, zo te zien zijn ze mooi gelijk.
Klein oneffenheidje in het midden maar dat mag de pret niet drukken.
Dan de voor en de achterkant passen en van steunblokjes voorzien.
Het dek wat al was pas gemaakt met de openingen voor de dekhuizen en waar ik redelijk met mijn handen in kan om de rest in te bouwen.
Bodemplaat nat gemaakt en even laten drogen op het onderschip voor de vorm.
.
Alles wordt met epoxy verlijmd, de bodemplaat zet ik hier en daar vast met kleine spijkertjes.
Deze zullen later door gedreveld worden.
Nu mag het allemaal lekker uitharden, morgen weer een dag.
Eerst het materiaal in huis halen, 6,5mm multiplex voor de romp en 1,5mm vliegtuigtriplex voor de bodem.
Ook de mal is inmiddels klaar.

Ik maak het onderschip 1cm hoger dan de tekeningen welke ik heb gevonden op Interpret.
Zo heb ik meer volume en kan er een fikse accu straks in voor veel en lang vaarplezier.
Nu de zijkanten SB en BB aftekenen en uitzagen.

De 2 platen met dubbelzijdig tape aan elkaar verbonden zodat ik maar 1 keer hoef te zagen.

Met de decoupeerzaag, voorzien van een zaagje voor het fijne werk de zijkanten uitgezaagd.

Om de boel goed recht te krijgen en haaks maak ik gebruik van een z.g.n. bouwplaat
De zijkanten passen, zo te zien zijn ze mooi gelijk.
Klein oneffenheidje in het midden maar dat mag de pret niet drukken.

Dan de voor en de achterkant passen en van steunblokjes voorzien.

Het dek wat al was pas gemaakt met de openingen voor de dekhuizen en waar ik redelijk met mijn handen in kan om de rest in te bouwen.

Bodemplaat nat gemaakt en even laten drogen op het onderschip voor de vorm.

.
Alles wordt met epoxy verlijmd, de bodemplaat zet ik hier en daar vast met kleine spijkertjes.
Deze zullen later door gedreveld worden.

Nu mag het allemaal lekker uitharden, morgen weer een dag.