Een wereldrecord?

Hallo allemaal,

Terwijl ik bezig was op dit forum realiseerde ik mij hoeveel schepen wij met z'n allen eigenlijk wel niet moeten hebben.
Vervolgens kwam de gedachte bij mij op dat het misschien aardig was die eens allemaal bij elkaar op het water te krijgen, mijn volgende gedachte was dat dat waarschijnlijk een wereldrecord zou zijn. Na een korte check op de Guiness Word records site kon ik een dergelijk record niet te vinden.

DE GROTE VRAAG, LIJKT HET JULLIE LEUK ZO'N RECORD NEER TE ZETTEN? :lol:

Wanneer dat zo is kunnen we een aanvraag indienen bij Guiness en wie weet komt het er dan van....

Groeten, Marco

word het wel aan een touwtje aan de kant vast en een beperkt aantal varende boten vanwege de frecuentie's

verder een erg leuk idee
bij mij staat een bootje of 10

Groeten

Hoi Allemaal,

Krijgen we naast het modelbouwforum werkschependag dan ook een modelbouwforum werkschepen wereldrecorddag? :wink:

Het is inderdaad een leuk idee, als het doorgaat zal ik er zeker bij zijn :D .

Grootste probleem lijkt mij inderdaad het beperkte aantal kanalen, we hebben immers alleen maar de 27MHz en de 40MHz tot onze beschikking :( .

Groetjes Danny.

Doet mij denken aan het record waarbij een X aantal modellen van de smit weetikveel het 1:1 voorbeeldje vooruit sleepte ;)

allemaal op 1 frequentie. en mooi synchroon varen :P ;) lol

Danny er is ook nog een 30 Mhz 6 kanalen.
Zoiets als op Ekenstein het hele vaarwater volleggen meet schepen.

Ze hebben ook al eens het Ijselmeer overvaren wat dat geworden is weet ik niet veel hebben het niet gehaald door water in de boot.

Maar je kunt heel wat Schepen door een Sleepboot laten slepen.

Wat me ook wel wat lijkt is het Kanaal oversteken is maar 40 KM.
Alleen de planning is een probleem want je moet rustig weer uit zoeken.

het liefst niet te verweg
dat begrip is betrekkelijk
voor iemand uit limburg is sneek ver weg
en voor iemant uit sneek is limburg ver weg :wink:

het middelpunt van nederland lijkt mij het redelijkst voor iedereen
he woon ik daar nu net 20 km vandaan :lol:

Groeten

Hoi Allemaal,

Rico van Dijk zei:
Doet mij denken aan het record waarbij een X aantal modellen van de smit weetikveel het 1:1 voorbeeldje vooruit sleepte

Dat is ook leuk en de Happy/Smit Hunter is dan een leuk model, daar zijn er zat van :D . Enige nadeel; we hebben er altijd 1 tekort, het origineel is er niet meer :cry: . Dan heb je ook nog de Smit Nederland, ook daar zijn (meer dan) voldoende modellen van. Het orignineel bestaat volgens mij nog wel maar dan moeten we met z'n allen richting Verweggistan :wink: .

Jan Vos zei:
Ze hebben ook al eens het Ijselmeer overvaren wat dat geworden is weet ik niet veel hebben het niet gehaald door water in de boot.

Jan, ik denk dat je deze poging bedoeld?

Groetjes Danny.

Midden nederland vind ik ook goed... is vanaf nijmegen ook mooi bereikbaar!

en naar mijn mening is het idd alleen voor werkschepen, want speedboten+werkschepen=ROTZOOI!!

Ze hebben ook eens een keer, een zandschip van 1000 ton in een uur of uren versleept als ik het goed heb over een kilometer afstand
misschien zijn er mensen die daar ook wel eens van gehoord of gezien hebben :idea:

Ja, daar heb ik zeker van gehoord... Zij hebbn toen een beunschip over een km versleept, waarin ook een sluis gepasseerd werd! deze poging is gelukt, alleen was er wat moeite met de drempel in de sluis...

Aan het verslepen van dat zandschip heeft nog iemand van onze club meegedaan. Hij heeft er een diploma van Guiness aan overgehouden. Er heeft een kleine vloot (26?) krachtige modelslepers aan meegedaan

Mijn opa was er ook nog bij ;) als ik zijn verhalen mag geloven (wat ik ook doe trouwens), moest het een heel mooi gezicht zijn geweest dit sleep"je"!

hallo

drie schepen op hetzelfde kanaal kan

de eerste neemt kanaal 1 en 2
de tweede kanaal 3 en 4
en de volgende kanaal 5 en 6

blijft 7 nog over bij graupner
bij robbe kan met 4 boten gevaren worden daar die 8 kanaals zenders hebben

dus geeft dat kanaal 7 en 8

zonder storingen en problemen dus bij robbe 4 schepen varend op een kanaal
bij graupner dus maar 3 schepen

en zo krijg je wel een groot deel boten bij elkaar op het water

groeten raf

@Dikkie en Zinnia
Dat slepen van een vrachtschip is in het Albertkanaal in België gebeurt een jaar of 10/12 geleden, de Grenslandhallen zijn dat geloof ik in Hasselt.
Het ging eerst nog bijna mis doordat er wat veel zijwind was.
Daardoor werd het vrachtschip opzij gedrukt en toen lukte de boten het bijna niet.
Maar ze hebben hem wel verplaatst.

@Raf
Ik dacht eerst is hij nu gek geworden met zijn indeling van boten op de kanalen?
Dat kan toch niet was de eerste reactie.
Maar het kan wel toen ik er over nadacht.
Zo kun je veel boten op het water krijgen.
Ik heb nog 27 mHz, 30 mHz, 40 mHz en de 41 mHz
Eens proberen?
Kanalen genoeg zo.

Hein

Afhankelijk van waar de recordpoging zou plaats vinden, Lelystad bv vind ik net iets te ver, doe ik wel mee. Mijn meeste zenders zijn wel 2 kanaals.
Het vraagt heel wat voorbereiding, ook de heren van Guinness moeten van de partij zijn. Het mooiste zou zijn in het voorjaar 2006, dan heeft niemand het excuus dat ze zich niet konden vrij maken. Bovendien kan er nog wat reclame gemaakt worden via andere wegen. Is er ooit al een poging in die zin gedaan? Want dan moet het beter!!

Geachte record-pogers

Nou ben ik (nog) een boefje met (onderwater)vaar-dingen op (bovenwater)vlieg-frequenties, maar ik ben wel van mening dat voor een evenement de soeplheid kan worden opgebracht om ook de niet-vaarfrequenties te gebruiken? Volgens mij een kwestie van goed regelen met de omliggende modelbouw-verenigingen.
Daarnaast heb je ook nog de A & B banden... Lijkt mij dat je met een beetje voorbereiding en wat aardige brieven ook de jongens van de wetgevende kant mee kan krijgen en dat frequenties niet het probleem kan zijn
Eén probleem: als je dat record gelijk goed hoog wilt leggen heb je bijna alle frequenties nodig....en dat betekent dat iedere 'etter' zonder boot maar met zender en een willekeurige frequentie heel wat ellende kan veroorzaken!!!

Jos

Back