eenvoudige RC zender kopen incl ontvanger

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door smaragd, 19 jun 2017.

  1. smaragd

    smaragd

    Lid geworden:
    28 nov 2016
    Berichten:
    763
    Locatie:
    Voorschoten
    hallo iedereen,

    voor een klein model bestuurbaar bootje zoek ik een zender ontvanger combinatie.
    (Ik ben niet van plan om er later meerdere modellen mee te kunnen gaan besturen.)
    het wordt dus een zender/ontvanger bootje combinatie die alleen voor dat model gebruikt gaat worden.

    nu zag ik een Reely HT 5 RC en Reely HT 4 RC.
    (van een grote 'whole saler')
    twee kanalen zou voldoende zijn, maar 1 reserve als ik nog s wat bedenk is wel slim.

    heeft iemand ervaringen met dit merk ?
    nb
    digitale tuning heb ik volgens mij niet nodig en zou de 4 prima zijn..... (denk ik)
    tips zijn welkom !

    gr
    freek
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Reely is het "huismerk" van Conrad...
    Over het algemeen zijn (dat in het geval van auto zenders) redelijk gangbare Chinese zenders die je ook onder FlySky kunt vinden.... De GTB2 en GTB3 zenders in hun vele uitvoeringen zijn daar een voorbeeld van ;)
     
  3. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.106
    Locatie:
    Oostvoorne
    Zag op Marktplaats een leuke Multiplex Pico zender. Wel 40 Mhz, maar om te varen is dat prima. Wel kijken of hij compleet is met kristallen.
    En Conrad heeft de Smart SX en Smart Flexx van dezelfde fabrikant in de aanbieding. Zo'n setje op 2,4 G. gebruik ik voor twee van mijn scheepjes. Zeer content mee en geen gecontroleer met kanalen. Binding tussen zender en ontvanger zeer eenvoudig. Lijkt speelgoed, maar is volgens mij van goede kwaliteit en snel leverbaar. Gr. Klaas.
     
  4. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen
    Wij hebben bij ons in de vereniging voor de clubbootjes die tijdens evenementen gebruikt worden om kinderen mee te laten varen vorig jaar 3 van deze setjes in CN aangeschaft.
    Ze zijn vrij simpel, 2.4 Ghz, indien gewenst via aansluiten op je pc nog eenvoudig op persoonlijke wensen in te stellen, niet te duur (rond de 35,00 euro), free shipping en tot op heden bevallen ze prima.
    Het setje (zender - ontvanger - USB kabel - programma cd-tje) wordt aangeboden voor vlieg-, heli- of dronewerk maar is ook best als vaarzender te gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2017
  5. arnoldw

    arnoldw Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 feb 2014
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Dordrecht
  6. smaragd

    smaragd

    Lid geworden:
    28 nov 2016
    Berichten:
    763
    Locatie:
    Voorschoten
    Iedereen bedankt voor de tips en mee denken
    Het is de reely geworden.
    Vooralsnog werkt prima
     

Deel Deze Pagina