Eerste drone....

Discussie in 'Multicopters' gestart door SRHoutstra, 26 jun 2017.

  1. SRHoutstra

    SRHoutstra

    Lid geworden:
    26 jun 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Alkmaar
    Hallo, ik ben aan het rondkijken voor een drone.
    Dit mag zelfbouw zijn of een complete set, maar zoek wel iets betrouwbaars en kwalitatief redelijk qua prijs.
    Ik kom ze tegen vanaf 12 euro oplopend naar 10.000 euronen zie derhalve door het 'dronenbos geen drone' meer......
    Wat ik wil:
    Af en toe een filmpje/foto maken, een drone (multicopter) waarmee je ong 10 tot 30 minuten mee kunt vliegen en eentje met FlyHome beveiliging. Snelheid is (nog) niet van belang. Evt ook FPV..
    Prijs indicatie ~ 200 euro.... Het moet wel leuk blijven.....
    Zelf heb ik nog nooit met een drone gevlogen dus heb ook geen idee hoe makkelijk/lastig/ moeilijk dit is.

    Ik heb ook al even gekeken bij wat er 2dehands te koop staat.
    Alle info en uitleg is welkom.

    bvd
    Simon Houtstra
     
  2. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Voor betrouwbare Return to home moet je eentje met gps hebben. Veel speelgoed heeft ook iets wat ze return to home noemen, maar dat is een truukje wat niet volledig betrouwbaar is. 10+ minuten vliegtijd + gps is wel een lastige combi met een max budget van 200. Of je moet ook gebruikte drones overwegen.
     
  4. mario drone

    mario drone

    Lid geworden:
    17 jun 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    arnhem
    Klinkt misschien raar, maar als je nog nooit met een drone gevlogen hebt zou ik je sws adviseren om te beginnen met een heel goedkoop dingetje.
    Bij een drone crash kan er heel veel kapot en als er 12 euro aan gort is of 200 is toch een heel verschil.
    Bij de action verkopen ze mini droontjes voor 2 tientjes, als deze eenmaal gekalibreerd zijn vliegen ze super en nog lang ook.
    Komt ook nog bij deze mini kan zowel binnen als buiten dus je bent niet afhankelijk van het weer.

    Als je eenmaal het virus te pakken heeft kun je verder kijken naar een drone die bij je past.

    Succes met je nieuwe hobby
     
    SRHoutstra vindt dit leuk.
  5. SRHoutstra

    SRHoutstra

    Lid geworden:
    26 jun 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Alkmaar
    Ja, dat is ook inderdaad iets om te overwegen....
    Bedankt voor alle tips, vooral over waar je wel en niet mag vliegen.
    Morgen maar eens ff kijken wat dat action dingetje is.......en óf het wat is.....
     
    mario drone vindt dit leuk.
  6. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
  7. SRHoutstra

    SRHoutstra

    Lid geworden:
    26 jun 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Alkmaar
    Inderdaad...eerst maar eens leren vkiegen ermee. Dat valt nog niet zo mee. Maar ik blijf oefenen...
     

Deel Deze Pagina