Hey,
Ik zit te denken en uit te zoeken of het wat is voor mij zo'n rc vliegtuig.
achtergrond geblaat:
Na een paar jaar met echte rc auto's bezig geweest (nog steeds
). Ook heb ik een jaar terug met een 4 kanaals electrische cessna geprobeerd te vliegen(ja dat betekend o.a. crashen). Dit waren eigenlijk sprongen van een meter of 3
op de atletiekbaan . Dit gaf toch wel een bepaalde 'kick' waarvan ik denk dat de Wright brothers ook gehad moeten hebben bij hun vluchten, vraag me niet waarom
.
Maar dit kwam helaas tot een eind toen de wind de macht greep(geloof het of niet) en het vliegtuig finaal de grond lanceerde, na de vele lichte crashes werd de vliegende tape-bal toch hopeloos dankzij de laatste finale crash op de neus. Het vliegtuig was overigens niet van mij, maar van een vriend en vlogen we omstebeurt. Maar de zender, ontvanger en regelaar lezen nu door in een hovercraft
. Ook heb ik een X-twin en PicooZ
leuke hebbedingetjes...
en nog een paar auto's maar daar hebben we het maar even niet over hier
. Niet echt veel vlieg ervaring.
ik heb dus een beetje rond gekeken, dingetjes uit gezocht en afgewogen. Het lijkt me het leukst om zelf te ontwerpen, en bouwen want dit opzich vind ik haal heel leuk. Als het ook nog kan vliegen is dat mooi meegenomen toch?
Anyway ik heb een lijstje gemaakt met eventuele interessante onderdelen:
Eigenlijk alleen op conrad omdat ik daar (te) vaak bestel
. Daar zijn de bestelnummers ook van
.
Brushless motor Roxxy BL Outrunner 2827-26 231891 - 89
Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
http://www2.produktinfo.conrad.com/...1-ml-MOTOR_ROXXY_BL_OUTR_2827-26_de-en-fr.pdf
Bijpassende propeller
Kokam LI-PO accu 7,4V 1250mAh 15C
206541 - 89Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
€19,99
ultramat 14 €70,- kan ik 2de hands kopen voor €35,-
4-Kanaals afst.bediening set 233173 - 13 €61,99 Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
servo 3x 230500 - 03 € 4,99Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
regelaar Roxxy Brushless Control 720 206292 - 89 €16,99Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek volgens de specificaties is deze sterk genoeg voor de motor
een goede balancer
misschien is een NiMh accu beter, al vanaf €20,- een aardige 1000mAh 8,4 V bij conrad...
Reserve accu Rainbow 8,4V/950mAh €19,99 231104 - 89Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
Dat zou een stuk goedkoper zijn dan een LiPo aangezien ik dan geen nieuwe lader en balancer nodig heb. Scheelt al gauw meer dan €70,-. Ik ben niet van plan om aan de prop te hangen dus het gewicht van de NiMh zal dan hopelijk niet zo'n probleem zijn.
Maar ik heb in ieder geval een prototype gemaakt in google sketchup die wil ik sowieso posten.
mn eerste prototype, een canard dubbeldekker:
voor
http://img100.imageshack.us/img100/8472/protocanard1pu4.jpg
achter
http://img297.imageshack.us/img297/3549/protocanard1achterca3.jpg
zijn links i.v.m. met de groote van de afbeeldingen.
specs:
spanwijdte 800 mm
lengte 880 mm
hoogte 118 mm
Als je sketch up 7 hebt wil ik je ook het .skp/.skb bestand sturen.
Ik ben nu van plan en hoogdekker te ontwerpen om dat dat beginner vriendelijker blijkt te zijn.
Tips zijn welkom, net als andere opbouwende berichten
.
sorry voor de bijna onvermijdelijke typ fouten
Ik zit te denken en uit te zoeken of het wat is voor mij zo'n rc vliegtuig.
achtergrond geblaat:
Na een paar jaar met echte rc auto's bezig geweest (nog steeds

Maar dit kwam helaas tot een eind toen de wind de macht greep(geloof het of niet) en het vliegtuig finaal de grond lanceerde, na de vele lichte crashes werd de vliegende tape-bal toch hopeloos dankzij de laatste finale crash op de neus. Het vliegtuig was overigens niet van mij, maar van een vriend en vlogen we omstebeurt. Maar de zender, ontvanger en regelaar lezen nu door in een hovercraft

en nog een paar auto's maar daar hebben we het maar even niet over hier

ik heb dus een beetje rond gekeken, dingetjes uit gezocht en afgewogen. Het lijkt me het leukst om zelf te ontwerpen, en bouwen want dit opzich vind ik haal heel leuk. Als het ook nog kan vliegen is dat mooi meegenomen toch?
Anyway ik heb een lijstje gemaakt met eventuele interessante onderdelen:
Eigenlijk alleen op conrad omdat ik daar (te) vaak bestel

Brushless motor Roxxy BL Outrunner 2827-26 231891 - 89
Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
http://www2.produktinfo.conrad.com/...1-ml-MOTOR_ROXXY_BL_OUTR_2827-26_de-en-fr.pdf
Bijpassende propeller
Kokam LI-PO accu 7,4V 1250mAh 15C
206541 - 89Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
€19,99
ultramat 14 €70,- kan ik 2de hands kopen voor €35,-
4-Kanaals afst.bediening set 233173 - 13 €61,99 Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
servo 3x 230500 - 03 € 4,99Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
regelaar Roxxy Brushless Control 720 206292 - 89 €16,99Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek volgens de specificaties is deze sterk genoeg voor de motor
een goede balancer
misschien is een NiMh accu beter, al vanaf €20,- een aardige 1000mAh 8,4 V bij conrad...
Reserve accu Rainbow 8,4V/950mAh €19,99 231104 - 89Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
Dat zou een stuk goedkoper zijn dan een LiPo aangezien ik dan geen nieuwe lader en balancer nodig heb. Scheelt al gauw meer dan €70,-. Ik ben niet van plan om aan de prop te hangen dus het gewicht van de NiMh zal dan hopelijk niet zo'n probleem zijn.
Maar ik heb in ieder geval een prototype gemaakt in google sketchup die wil ik sowieso posten.
mn eerste prototype, een canard dubbeldekker:
voor
http://img100.imageshack.us/img100/8472/protocanard1pu4.jpg
achter
http://img297.imageshack.us/img297/3549/protocanard1achterca3.jpg
zijn links i.v.m. met de groote van de afbeeldingen.
specs:
spanwijdte 800 mm
lengte 880 mm
hoogte 118 mm
Als je sketch up 7 hebt wil ik je ook het .skp/.skb bestand sturen.
Ik ben nu van plan en hoogdekker te ontwerpen om dat dat beginner vriendelijker blijkt te zijn.
Tips zijn welkom, net als andere opbouwende berichten

sorry voor de bijna onvermijdelijke typ fouten