Eerste Nederlandse Winter DLG Postal

Wat is dat nu weer "Winter DLG Postal" :? :?

Arno kwam met het voorstel deze vorm van competitie ook in Nederland gedurende de winter te starten. Eigenlijk is het heel simpel. Als deelnemer krijg je een taak toegestuurd die je in die maand moet vliegen. Je score stuur je terug en wordt verwerkt. Zo ontstaat er een ranglijst. Aan het begin van iedere maand krijg je een nieuwe taak toegestuurd. Wanneer je die taak vliegt in die maand bepaal jezelf.
Na 5 ronden komt er een winnaar uit de bus. Iedereen met een DLG kan meedoen.

Dit is heel in het kort hoe het werkt. Voor meer info kijk op www.f3k.nl

De "Winter DLG Postal" start op 11 november!!!!!! Schrijf je in.

Je mag dus alleen in de weekenden vliegen???? Ik heb onregelmatig werk en kan dus heel veel weekenden niet vliegen. Kunnen d'r ook wat weekdagen bij? Dat maakt het voor mij ook wat interessanter.

Ik heb alleen de zondag :(. Doordeweeks werk ik nu van donker tot donker... en op zaterdag tot bijna donker...
Blijft weinig tijd over op die manier..
Wel een lache idee, dat wel.

Ik moet trouwens ook weer mijn supergee afbouwen/nieuw bouwen.
mijn vleugel (die zware) is niet stuk te krijgen, alleen de rompbevestiging was dat wel...
Verder heb ik weer veel nieuwe ideetjes voor een "goede" supergee, dus die komt ook wel :)
Anders probeer ik het voorlopig wel in de mini-zondags-klasse....

De volgende deelnemers staan inmiddels genoteerd. Toch mis ik nog "bekende" namen.

Arnold
Rob
Arno
Hans K
Martijn V
Arjen
Eric
Loet
Nico
Martijn S
Theo
Aldert
Bart

naja, gooi mij dan ook maar op de lijst... Ik denk alleen dus niet dat ik veel taken mee zal kunnen doen. Meestal is hier namelijk te veel wind aan zee, daarbij is mijn supergee nog niet af/gerepareerd. Eens kijken of mijn micro het nog doet...

Waar begin ik aan.

Ik zal eens kijken of ik taken kan vervullen in het Goffertpark in Nijmegen.
Zet mij dus ook maar op de lijst.
Mogen de resultaten van alle Erik's bij elkaar worden geteld?

Hartelijk dank voor de deelname, maar willen jullie even een mailtje sturen via de link op de site. Ik heb dan direkt jullie mailadressen. Vrijdag a.s. krijgen jullie de eerste taak toegestuurd.
Alvast bedankt.

whooow das al snel ;p

crins dat zou je wel wille hea ! :)

kunnen we lekker samen vliegne ;p

geen probleem zal nu een mailtje stuuren :)

MVG MARK

Nog een klein voorbeeld. Het schijnt niet helemaal duidelijk te zijn.

Je krijgt 4 weekenden de tijd om de taak te vliegen. Dit om toch de kansen een beetje gelijk te trekken. Iemand die bv 4 week vakantie heeft zou 30 dagen kunnen wachten op HET moment dat er wat thermiek zit. Met 4 weekenden trek je het een beetje gelijk en creëer je ook nog eens een gok-element. Gok je op beter weer volgend weekend of waait het juist dan veel te hard.

Je kiest dus jou dag en jou moment. Je gaat eerst wat ingooien en op een gegeven moment zeg je "Ik start nu"
Stel het is dan half 3. Dan heb je tot 3 uur de tijd om je taak te vliegen. Je mag niet even om kwart voor drie stoppen en dan tot tien over drie doorgaan. Gestart is gestart.
Drie uur is echt stoppen. Komt om half 4 de zon door en er ontstaat wat thermiek?, jammer dan, je hebt je taak al gevlogen.
De score vul je in op je kaart en je bent verplicht deze binnen twee dagen terug te sturen. Te laat gestuurd is ongeldig!!

Ik vermeld wekelijks op de site wie zijn taak al gevlogen heeft zonder de score te vermelden. Dit houd het spannend . Als het weer verslechterd en je ziet dat je concurrent de taak nog moet vliegen is het extra leuk!! Score's vul ik in als alles binnen is.

Zoals ik al zei kan je de zaak bedonderen omdat er verder geen controle is. Wie dat wil zal ik niet tegenhouden. Moet je lekker zelf weten, maar volgens mij heb je alleen jezelf voor de gek .

Ik heb er zin in !!

We zijn gestart!!! Tot nu toe hebben zich 20 deelnemers aangemeld.
Je kan je natuurlijk nog steeds inschrijven.
Alle deelnemers hebben inmiddels de eerste taak ontvangen. Het scoreverloop is te volgen op de site.

Veel succes allemaal.

leuk :D. snel de micro nog wat versterken en knallen!

Misschien dat ik over een tijdje nog een paar vluchtjes mee kan doen met een supergee....

Niemand gevlogen???

wat raar zeg.. Hier scheen de zon, 20°, het was windstil en een mooie rustige thermiek!... :roll:

Whaaaaaaaaaaaaaaa :evil:

sad.gif

Hé Sietse,

Wat vreemd. Vlaardingen is niet ver van Den Haag, maar bij ons lagen de bomen bijna plat van de wind en stond de sproeier regelmatig op standje 10.

Frans

Nergens een hal die groot genoeg is? (in de buurt dan...)
Hmm misschien Gelredome in de pauze van een wedstrijd?

Maar eerst tipverdraaiingen aanpassen en vleugel bekleden met mylar voor betere resultaten.
Daar weer na eens nadenken over een schuimvleugel en een nieuwe neus..

Ik wil vliegbaar weer!

Back