Eerste rc auto

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door jurriaan15, 30 jan 2017.

  1. jurriaan15

    jurriaan15

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    18
    Locatie:
    maarssen
    Hallo,

    Ik ben ondertussen 15 en het afgelopen jaar ben ik mij steeds meer gaan interesseren in rc auto's.
    Heb ondertussen zelf al wel een speelgoed auto gehad maar zijn top was 31kmh dus ik vond het wel tijd voor een upgrade.
    Ik zou dan ook dit voorjaar graag een rc auto aanschaffen.
    Zelf heb ik ook al op internet rond gezocht maar ik kom er niet echt uit.
    Een paar eisen voor mijn auto zijn:
    -offroad of onroad, overtuig mij maar welke van de 2 ik moet kiezenwant zelf kom ik er niet uit.
    -elektro aangezien ik niet super veel verstand heb van een benzine motor.
    -brushless.
    -budget is max 400 euro.
    -merk maakt niet uit zolang het maar betrouwbaar is.
    -RTR
    Deze ( http://www.trxxs-winkel.nl/traxxas-...on-gordini-edition-dakar-compleet-p-7988.html ) rc auto heb ik zelf al gevonden, iemand hier ervaring mee?
    Andere tips en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.

    Alvast bedankt,
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2017
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Die auto die je aangeeft heeft een brushed motor en die van Traxxas hebben geen lange levensduur....

    Kijk ook eens naar de Arrma Raider blx of een Fury BLX. Voor een kleine 300 te koop, neem er een iMax B6AC lader bij en een LiPo accu en je bent klaar.
     
  3. jurriaan15

    jurriaan15

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    18
    Locatie:
    maarssen
    Bedankt voor je reactie.
    Ik zie in de beschrijving van de Traxxas staan dat hij brushless is voorbereid, betekent dit iets anders dan dat de motor brushless is?
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    In principe zijn alle brushed auto's brushless voorbereid. Het is een kwestie van motor en regelaar vervangen. Maar mogelijk omdat dezelfde auto ook al in een brushless uitvoering te vinden is zullen de onderdelen al beproefd zijn voor brushless gebruik.
     
  5. jurriaan15

    jurriaan15

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    18
    Locatie:
    maarssen
    Oké dan word het even verder zoeken.
     
  6. smallblock

    smallblock

    Lid geworden:
    9 jan 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    ALkmaar
    Een brushed motor is op zich weinig mis mee. De wat betere kun je voor weinig reviseren om de levensduur te verlengen. Brushless is wel makkelijker en de keuze qua ESC's en motoren is tegenwoordig veel groter dan voor brushed setups. Naderhand upgraden is uiteraard ook een mogelijkheid.
    Staar niet alleen naar hoe hard een auto gaat. Als ie daardoor lastig te beheersen wordt, heb je daar bar weinig aan en is de lol er snel af.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  7. jurriaan15

    jurriaan15

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    18
    Locatie:
    maarssen
    Snelheid is ook niet echt belangrijk voor mij, hoeft echt geen 80kmh te lopen maar iets harder dan 30kmh is wel leuk. Ik wil gewoon een degelijke auto.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  8. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Haha zo begon ik ook, ik hoef niet hard. 3 jaar later: sneller sneller gekker gekker je bouwt het steeds meer op
     
  9. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Het verschil is alleen dat je gaandeweg ervaring hebt gekregen en de auto's steeds beter onder controle hebt kunnen houden.
    Dat geeft gewoon een kick.

    Als je met een te snelle rc begint rijdt je over het algemeen redelijk vaak schade en dan ben je snel uitgekeken op de hobby.
     
  10. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Zeker zo ik bedoel ook dat zijn keuze ook goed is. Later kun je rustig maar zeker opbouwen.
     
  11. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Ik ben het ook helemaal met je eens. Ik onderbouw je verhaal alleen een klein beetje..

    We zien hier te vaak jongens die alleen maar vragen "hoe hard kan deze rc?'
     
    DollarHobby vindt dit leuk.
  12. jurriaan15

    jurriaan15

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    18
    Locatie:
    maarssen
  13. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Leuke auto. Wel erg snel wheely en dat kan irritant worden. Wheely bar moet aangeschaft worden denk ik. En die accu is wat minder. Voor die prijsklasse is er ook wel iets anders leuks? Wat wil je, dit, short course of monster truck. Kijk maar eens op google naar de modellen

    Snelheid is geen 100+, is alleen met andere tandwielverhouding en 3s lipo 11.1volt
     
  14. jurriaan15

    jurriaan15

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    18
    Locatie:
    maarssen
    Short course vind ik wel het mooist. Ik zal het dan maar bij de ARRMA Fury BLX houden.
     

Deel Deze Pagina