Heb het helemaal gehad met brandstof,
Omdat de grote extra 88" nog niet kan vliegen, dacht ik weer eens met
mijn Yak te gaan vliegen, heb hem nu 3 weken achter elkaar mee genomen
en 3 keer niet kunnen vliegen.
1 : motor steun gebroken ( 2 maal M4 doormidden ? )
2 : brandstof lekkage, door verkeerd rubber in de tank, eigen schuld
3 : gas servo kapot ( dit is de 4 keer dat bij mij de elekronica van een HS225 kapot gaat, ik koop ze niet meer )
Nou dan maar elektrificeren, heb er genoeg van.
Ik heb even zitten rekenen en ik win 400 tot 500 gram als ik naar electro ga. ( das altijd welkom ).
MVVS 26 1100 gram
twee servos 70 gram
uitlaat 300 gram
brandstof 300 gram
is totaal ~ 1800 gram
electrisch
motor 500 gram
regelaar 110 gram ( Jeti opto spin 99, heb ik al )
accu 700-800 gram 8s 3300 - 4000 mAh
is totaal 1400 gram
Dit is toch ech een groot verschil de, kist zit dan rond de 5kg
Nu heb ik twee setups verzonen maar weet eigenlijk niet wat ik moet kiezen.
HP-ZS4035-12 Hyperion shop
of
Scorpion S-4025-16 Scorpion S-4025-16 - Scorpion Power System
beide op 8s 3300-4000mAh G3's met een prop rond de 19 x 8 -- 19 x10
Scorpion heeft geen zwaarder, maar ik vraag me af of die 350 gram's motor continu 2kw en dus max ( kort stondig ) best 2.5 kw aan kan.
Heeft iemand al ervaring met de grotere scorpions, of je uit deze motoren makkelijk kortstondig 20-30 % meer vermogen kunt halen.
Wat zouden jullie kiezen ? ( ander setup )
Bart,
Omdat de grote extra 88" nog niet kan vliegen, dacht ik weer eens met
mijn Yak te gaan vliegen, heb hem nu 3 weken achter elkaar mee genomen
en 3 keer niet kunnen vliegen.
1 : motor steun gebroken ( 2 maal M4 doormidden ? )
2 : brandstof lekkage, door verkeerd rubber in de tank, eigen schuld
3 : gas servo kapot ( dit is de 4 keer dat bij mij de elekronica van een HS225 kapot gaat, ik koop ze niet meer )
Nou dan maar elektrificeren, heb er genoeg van.
Ik heb even zitten rekenen en ik win 400 tot 500 gram als ik naar electro ga. ( das altijd welkom ).
MVVS 26 1100 gram
twee servos 70 gram
uitlaat 300 gram
brandstof 300 gram
is totaal ~ 1800 gram
electrisch
motor 500 gram
regelaar 110 gram ( Jeti opto spin 99, heb ik al )
accu 700-800 gram 8s 3300 - 4000 mAh
is totaal 1400 gram
Dit is toch ech een groot verschil de, kist zit dan rond de 5kg
Nu heb ik twee setups verzonen maar weet eigenlijk niet wat ik moet kiezen.
HP-ZS4035-12 Hyperion shop
of
Scorpion S-4025-16 Scorpion S-4025-16 - Scorpion Power System
beide op 8s 3300-4000mAh G3's met een prop rond de 19 x 8 -- 19 x10
Scorpion heeft geen zwaarder, maar ik vraag me af of die 350 gram's motor continu 2kw en dus max ( kort stondig ) best 2.5 kw aan kan.
Heeft iemand al ervaring met de grotere scorpions, of je uit deze motoren makkelijk kortstondig 20-30 % meer vermogen kunt halen.
Wat zouden jullie kiezen ? ( ander setup )
Bart,