Ehawk 1500 van TT revisited

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door guyken, 13 jan 2018.

1. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Ik heb eens zin om deze klassieke kleine zwever eens te herzien . Ik heb hem vroeger al eens gehad en ik was er eigenlijk best tevreden mee behalve dat hij niet echt lang boven bleef behalve bij echt serieuze thermiekbellen . Ik moet er eerst nog aan eentje zien te geraken . Zoveel zijn ze niet meer te verkrijgen . Moest er nog iemand een kitje liggen hebben ?
    Nu wat zijn de ideeën om te veranderen ? Ik zou 1 servo gebruiken voor de V staart , dus enkel op en neer . Slim wing servo's in de vleugel , aileron die ook als flap kan dienen . Dat zou dus al veel ruimte moeten vrijmaken in de romp . Accu ook zo licht mogelijk . Een setup motor -esc moet ik nog uitzoeken .
    Misschien als het kan ook wat V stelling voor de vleugels . Enz enz enz .
    Indien er hier nog mensen zijn die dit al eens gedaan hebben of nog andere ideetjes hebben , ik hoor het graag .
    Dit was mijn vorige :
    P8090004 - YouTube

2. flymax

flymax

Lid geworden:
    11 jan 2009
  3. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Ja idd , heb hem gezien maar was al bezig op ebay met een bod te doen van ene ergens in Duitsland . Als je een bod doet op ebay mag je dat niet zomaar intrekken . Niettemin als de deal niet doorgaat , dan zal het bij Shamrock zijn . Toch bedankt voor de tip .

4. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Bouwdoos is besteld . Ondertussen al wat aan het zoeken om de V tail op 1 servo te bedienen . Heb deze foto van het internet geplukt . Lijkt me wel wat .
    V tail op 1 servo.jpg

5. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Ben benieuwd hoe dat werkt . . . :hammer:

Of heeft de V-tail alleen de functie van hoogteroer?

jan.

6. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Jazeker , het is de bedoeling dat het alleen voor hoogte moet dienen . K heb trouwens al wat draadjes doorgelezen en het schijnt dat de richting met V staart op de Ehawk niet zo bijster goed is dus ...

7. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Beetje de setup aan het doen :
    motor : Turnigy D2830-11 (1000 kv )
    esc Plush 30 A
    servo wing : TGY - D 56 mg 2 x
    elevator : TGY-9025 mg

8. Rick NL

Rick NL

Lid geworden:
    18 apr 2008
    Door de relatief lage slankheid van de vleugel kan het effectieve kielvlak relatief klein blijven, wat bij een V-staart indoudt dat de staart vrij vlak is. Daardoor is dan weer de werking als richtingsroer wat minder effectief.

Bij toestellen met een heel grote slankheid en V-staart zie je vaak een openingshoek van rond de 90°, dan is de werking als richtingsroer effectiever, maar ivm die hoge slankheid is dat daar ook nodig.

Deel Deze Pagina