Ehawk 1500 van TT revisited

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door guyken, 13 jan 2018.

  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.229
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Vandaag nog even gevlogen. Flinke thermiek. Maar ik moest em wel erin schoppen om hem in de bel te houden. Schoot omhoog. Prachtig.
    Maar het is een kleintje... dus vraagt wat van je ogen.
    Hum... hele middag op 1 accu...
     
  2. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Hier eindelijk goede vlucht met de Ehawk ( de eerste gebouwd met de gele vleugels) met een 3s 1300 mah lipo en daarmee komt het zwaartepunt goed te liggen . Met een 1000 mah kapte hij weg . T'is idd rap stipje kijken omdat het toestel zo klein en fijn is maar toch iets van beeld . :koud:
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.229
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Bekend vlieggedrag
    Mooi lang filmpje. Lijkt wat sneller dan die van mij omhoog. Moet eigenlijk een 9x9 klapprop hebben, maar die bestaat niet
     
  4. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Ik denk dat deze een 9x 6 of 6,5 heeft ?
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.229
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Via eCalc kwam een 9 x 9 voor mijn motortje het beste uit de bus. In theorie... eCalc is behoorlijk nauwkeurig
    Wellicht via een gedraaide RFM spinner? 9x8? Mehhhh...
    Maar het vliegt hoor... :)
     
    guyken vindt dit leuk.
  6. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Deze namiddag ook nog eens gevlogen tegen een staalblauwe lucht . Beetje te hoog en k was hem bijna kwijt . Zichtbaar heid tegen blauwe hemel is zeer slecht . Brr , uiteindelijk hem toch terug gevonden , nog zwevend :confused:
     
  7. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.229
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ik heb die van mij alweer verkleund... overtrek bij de start... echte stuurfout
    Spoileron op de gasknuppel... en dat vooral verwarren met gas op de schakelaar.
    Secondenwerk en radstand.
    Rompje beurs. Gemene kraakjes langs cabinerand en achter bij de oude ailerondoorvoersleuven.
    Vleugel pietsie schade op een van middenspanten. Natuurlijk juist die, die niet los is geweest.
    Maar het is reparabel... duurt weer alleen even :-(

    Was allemaal niet nodig geweest... maar zo gaat dat... was ook veel te warm om te vliegen... en veel te moe.
     
  8. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Als ik ook al eens echt moe ben dan laat ik het ook van te vliegen alhoewel je soms wel zin hebt natuurlijk . En zeker met mijn heli's NIET dan . Plus de warmte van tegenwoordig , geen goede combinatie . Beter Guust volgen dan
    [​IMG]
     
  9. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.229
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Als Guust F is het beste...
    De Rascal 40 echter goed gevlogen?... 3x accu leeg... maar ja... dan staat gas gewoon op knuppel :confused::hammer:
    Het is nu te warm om te epoxien... zodra de 2K's elkaar al ruiken... hardt het al uit...
     
    guyken vindt dit leuk.
  10. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Ik ben na een paar vluchten tot weer een nieuwe conclusie gekomen ivm de TT ehawk . Super zwevertje voor zijn formaat . Gemakkelijk in transport , laag in kost. Zichtbaarheid moeilijk , vraagt wel een ervaren piloot . Ik overweeg nu de stap naaar F5J introduction . Moesten ze de ehawk naar 2 m versie gebracht hebben dat was zeker een topper geweest . :koud:
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  11. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.229
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Zeer mee eens. Ding heeft streken. Blinkt negens in uit. Vandaar naar mijn smaak een vakantiezwevertje. Pret kan je er zeker mee hebben. En het is denk ik de opmaat naar ‘beter’!
     
  12. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken maar juist . Niet duur in aankoop , behoeft geen dure servo's of motor . Je leert er ook bouwen als je de kit versie neemt en zelfs al maak je dan een crash in de leer periode dan zijn de kosten laag en dan leer je nog "herstellen " ook .
    Maar ja t'is veel schuim vandaag de dag he , dat is nog makkelijker maar voor mij vliegt het toch niet zoals houtbouw . Ik ga stoppen , t'is veel te warm om te zeuren :bier::beer::kwijl:
     
  13. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Ik heb onlangs mijn RCM pelican verkocht ( nu ook te koop als noemi van Aeronaut ) en de reden was omdat de vleugel uit 1 stuk gebouwd was . Dus 2m 50 in de wagen was niet erg praktisch en ook kwetsbaar . Verder een uitstekende zwever . Ik had eerst in gedachten een soort F5J te bouwen zoals introduction of inside maar uiteindelijk vindt ik ze niet zo mooi en de vleugelverbindingen zijn me ook te ingewikkeld . Nu denk ik Topmodel Marabu . Vleugel in 2 delen , bijna ARF ? Is er hier al een draadje of zijn er mensen met ervaring met dit model , ik hoor het graag :koud:
     
  14. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.229
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Niet hier... zweef deel? Maarrrr.... wel internationaal... direct een hit op RC-Groups!
    Da's wel een beauty hoor! :)
     
  15. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Vleugelverbinding van Inside ingewikkeld???

    De bouwdoos heeft perfecte gefreesde ribben waar messing buisjes in gelijmd worden, dit kan je bijna niet fout doen. Een verenstalen pen die als vleugelverbinder fungeert zit in de tipdelen gelijmd en je schuift de vleugel zo in elkaar, plastic klipje duw je er van onderen in en klaar. De meest eenvoudige verbinding die ik ooit heb gezien.
     
    MicropropSport en guyken vinden dit leuk.
  16. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
  17. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Dit is idd niet zo ingewikkeld . Ik was meer aan het verwijzen naar vleugeldelen die met " multiplex stekkers verbonden worden ( voor de servo's) want daar heb ik ook nog geen ervaring mee . Niettemin ik denk dat ik de Marabu toch ga nemen . In ieder geval bedankt voor de foto's .
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  18. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
     

Deel Deze Pagina