[eigen ontwerp] Klaar, Auster mk1 140 cm. Maidenvideo Pag.5

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door PH_AJH, 28 okt 2007.

  1. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    en 8 uur later doet ie het perfect :wink:
     
  2. michiel b

    michiel b

    Lid geworden:
    26 aug 2003
    Berichten:
    3.065
    Locatie:
    Eindhoven, Noord-Brabant
    haha, ja nu doet ie het prima. :D
     
  3. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Auster: kort vliegfilmpje nu hij helemaal klaar is

    ....en zo ziet hij er nu vliegend uit.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    allemachtig wat is die lelijk zeg..... ;)

    Klasse gebouwd Arjan !!! (wat een geduld)
     
  5. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hee Arjan,

    ik had je draadje stilletjes gevolgd, resultaat ziet er goed uit.

    Als je voor een volgend project foto's zoekt, moet je eens zoeken op airliners.net :D Foto's zat en een zeer goede zoekmachine, zo kan je bv selecteren op land van herkomst, maar ook op luchthaven, etc.

    Grtz,
    Menno
     
  6. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Dank!
    Heb er vandaag weer met veel plezier mee gevlogen, het is mijn eerste zelfbouw en dat is echt 100x leuker dan met iets wat een ander bedacht heeft. En vliegend ziet hij er echt super uit vind ik.
    Menno, dank voor de tip. Kijk voor de grap even naar het allereerste berichtje in dit draadje - tweede plaatje (en let op de kleine lettertjes onderaan).........:D. Kun je gelijk vergelijken of hij gelukt is

    [​IMG]
     
  7. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hee,

    :rolling:

    heb ik weer, hele draadje nogmaals doorgelezen, nooit op de fotoonderschriften gelet.

    Ik dacht al dat ik je ondershcatte, meestal geef je blijk van gedegen onderzoek vooraf :cool:.

    Geslaagd project geworden hoor, originele keuze ook. Geen 13 in een dozijn kistje !
     
  8. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Auster afgeschreven

    Gelukkig weet ik nu hoe het moet en kan ik aan versie 2 beginnen.

    [​IMG]

    Opvallend hoeveel sneller je zo'n ding af kunt breken, vergeleken bij hoeveel werk het is er één te bouwen :D

    Wat is er gebeurt? Geen idee. Vanaf ongeveer 10 meter hoogte in een flauwe linker bocht begon hij ineens te spinnen en dook de grond in. Windstil weer, geen stuurbewegingen en de snelheid was zeker hoog genoeg. Dus....
    Ik vrees dat niemand de klap overleefd heeft en dat het toestel "beyond repair" is. Nu eens goed nadenken. Een nieuwe Auster (het model vind ik erg leuk) of een laagdekker, bijvoorbeeld een Harvard.
     
  9. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hee Arjan,

    Ik zeg: allebei :D ! Kan makkelijk, de setup voor de Auster heb je al. Een setup voor de Harvard is allang binnen voordat je die kist af hebt ... :cool:

    Grtz,
    Menno
     
  10. michiel b

    michiel b

    Lid geworden:
    26 aug 2003
    Berichten:
    3.065
    Locatie:
    Eindhoven, Noord-Brabant
    ajh :( Dat ziet er minder uit!
    Erg sneu van zo'n zelfbouw project. Zeker op zo'n onverklaarbare wijze...

    Maar gewoon optimistisch blijven... Zo te zien zijn de vleugels nog geheel intact?
    En de staart ook, dus misschien is het "alleen" nodig om de neus en cockpit opnieuw te maken?
     
  11. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Dank voor het medeleven....:fadein:
    Het ziet er sneu uit maar volgens de wijze spreuk van Richard Branderhorst (dacht ik): "Als je wilt modelvliegen moet je er tegen kunnen af en toe iets te verliezen". Dus hoewel sneu lig ik er niet echt wakker van. Het bouwen is wel heel erg leuk en nu mag ik van mijn vrouw in ieder geval een nieuwe bouwen (1 erbij is altijd lastig voor elkaar te krijgen :D )
    Inderdaad, enkel de romp tot aan de raampjes is aan gort, voor de rest is alles nog heel. Maar de vleugels waren niet helemaal naar mijn zin; er zat een lichte twist in een zijde en het profiel was me ook wat te snel/listig. Als ik iets nieuws maak wordt het Clark-Y achtig, dus met geheel vlakke onderzijde. Deze zijn semi-symmetrisch. En ook zou ik het staartvlak íets groter willen hebben. Deze is vrijwel schaal )=te klein op een model) en de richtingsstabiliteit was niet bijster goed. Bij gas geven vanaf lage snelheid moest ik bijna de halve uitslag met richtingsroer tegensturen, anders draaide hij bijna om door het motorkoppel.
     
  12. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Goh, zo kom je nog eens wat tegen.. Dit draadje vanavond doorgelezen en hoewel de laatste paar posts een beetje sneu zijn hoort dit inderdaad (helaas) bij modelbouw..

    Ik ben erg benieuwd of er al een nieuw exemplaar is (of iets anders) en hoe dat eruit ziet!
     
  13. Jerommeke

    Jerommeke Guest

    Super sneu voor je Arjan,
    Het kan dan bij modelvliegen horen maar het is grof balen als je vliegtuig er zo uit komt te zien.

    Maar de volgende is vast beter, sterker en mooier.
    Succes met je volgende project.

    Greetz Jeroen
     

Deel Deze Pagina