Eigenbouw Epp Indoor rc MicroJet

Leuk!

Ik heb toevallig ook dit motortje net binnengekregen en wat mee zitten testen. Wat een monstertje!

Welk propje had je er nu op?

En mag ik je vragen waar je dat mooie gekleurde epp vandaan hebt?

Dirk

wauw, ziet er echt heel leuk uit, gauw een filmpje maken, ik ben heel benieuwd
en ook waar heb je die epp vandaan gehaald, veel plezier met dit vliegtuigje

Skyhigh

Hier heb ik m'n EPP vandaan, heb wel meteen een heeeeele grote partij gekocht i.v.m de verzendkosten (17 euro) en een mega nuri van drie meter. Aardig ook dat je verschillende kleuren kunt kiezen als variant op het veel gebruikte zwart & wit. Zo is er rood blauw geel en groen leverbaar maar natuurlijk ook zwart&wit. Bijna alle diktes zijn te krijgen. Je kunt ook een proefpakket bestellen maar bent dan gebonden aan voorgegeven maten.
Hopelijk binnenkort een filmpje ( krijg m'n imovie nog niet aan de praat)

oja hier de link:

Heitec - Ihr Partner für innovative Schaumstofftechnik

Groet Johan

Had er een 5030 gws propje op zitten. Draait erg mooi hierop en trekt rond 2,5 ampere bij 2s.
De gunther trekt rond 3 ampere en hoop hiermee op wat meer speed wat optisch beter past bij zo'n jetmodel.

Hier heb ik m'n EPP vandaan, heb wel meteen een heeeeele grote partij gekocht i.v.m de verzendkosten (17 euro) en een mega nuri van drie meter. Aardig ook dat je verschillende kleuren kunt kiezen als variant op het veel gebruikte zwart & wit. Zo is er rood blauw geel en groen leverbaar maar natuurlijk ook zwart&wit. Bijna alle diktes zijn te krijgen. Je kunt ook een proefpakket bestellen maar bent dan gebonden aan voorgegeven maten.
Hopelijk binnenkort een filmpje ( krijg m'n imovie nog niet aan de praat)

oja hier de link:

Heitec - Ihr Partner für innovative Schaumstofftechnik

Groet Johan

Bedankt! Op de site hebben ze het alleen over wit en zwart voor zover ik zie, maar heb je over die andere kleuren contact met ze opgenomen?

En bij een dikte van bijv 6 mm, is dat dan eenvoudig in cylindervorm (romp) te buigen van ca. 6cm doorsnee zonder dat het breekt?

Dirk

Ben deze firma op de modelbouwbeurs in friedrichshafen tegen gekomen en heb een foldertje meegenomen. Wannneer je ze mailt kun je een pdf'je krijgen met de aktuele prijzen, soorten en afmetingen.
Denk dat 6mm zich probleemloos laat buigen tot een 6cm buis, morgen eens proberen.

Groet Johan

Bedankt, ik heb ze een mailtje gestuurd. Lijkt me wel wat voor een inkoop-actie....

Sorry dat ik je draadje een beetje kaapte.

Dirk

Hallo Dirk,

Heb net nog even geprobeerd een strip 6 mm epp te buigen. Het laat zich met gemak om een pritstift draaien met en 2,5 cm diameter, 6 cm is dus werkelijk geen enkel probleem.

Voor diegene die ook een dergelijk model willen maken heb ik nog het advies de romp uit 2 lagen van 1 cm epp te maken en over de lengte een carbonstripje te plaatsen. De vleugel is uit 6 mm epp gemaakt en ook verstevigd met een carbonstripje. Bovendien heb ik een 0,5 mm carbonstaafje op de bovenkant van de vleugel gelijmt welke primair als turbulator dient en bovendien nog iets extra stevigheid geeft. De kielvlakken zijn van 4 mm epp gemaakt en moeten ook verstevigt met een dun carbonstaafje omdat deze anders dreigen te gaan flutteren!

Johan

Wat kost het EPP daar?
Zit er aan te denken om ook wat EPP te bestellen maar dan ergens anders.
Op de site van jou zie ik niet zo snel prijzen.

Prijs/dikte/afmeting ofzo.

Groeten Dennis

Heb de prijslijst helaas niet meer. Stond nog op m'n oude computer. FF een mailtje sturen voor een prijslijst. Vond het eigenlijk niet duur maar weet niet wat het kosten moet bij andere firma's..

Bedankt, ik heb ze een mailtje gestuurd. Lijkt me wel wat voor een inkoop-actie....

Sorry dat ik je draadje een beetje kaapte.

Dirk
epp tigermoth:lol::puppydogeyes:
Als er een inkoop actie komt doe ik mee :p
===
Zou je misschien tekeningen willen maken :zon::D

epp tigermoth:lol::puppydogeyes:
Als er een inkoop actie komt doe ik mee :p
===
Zou je misschien tekeningen willen maken :zon::D

Bijvoorbeeld ;)

En welke tekeningen?

Als je ze een berichtje stuurt met 'Preisliste bitte!'(of iets vriendelijkers ;)) dan ontvang je een stel xls-jes waarvan de laatste de gekleurde epp bevat:

27647b1ee221d71f.jpg

Ik heb al een offerte gevraagd voor 12 plaatjes van 4 en 6 mm, want de extra verpakkingskosten zijn me niet helemaal duidelijk...

25-30 gram/liter is nog iets lichter dan depron :cool:

Dirk

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag weer gevlogen, nu met guntherpropje.
Ging weer stukken beter. Moet nog een beetje spelen met de domping van de motor. Bij volgas trekt ie tamelijk naar boven en een beetje naar rechts. Zweven gaat mooi strak. Ga ook de romp verstevigen met name de voorkant vangt de tikken op. Hierbij gaat telkens de lijmnaad los daar waar de koolstofversteviging is aan gebracht.

Ik dacht weer ff een draai te geven aan het oorspronkelijke draadje. Hoop binnenkort meer gekleurde EPP modellen te zien op het forum!

Groet Johan

Johan

Heb je er eigenlijk een tekening van? Ik heb binnenkort ook een heleboel EPP in huis, dus het lijkt me leuk om 'm ook eens te bouwen. Ik heb nog nooit met dit soort deltaatjes gevlogen, alleen maar met slowflyers, dus ik kan de crashbestendigheid van EPP wel gebruiken;). En 't motortje heb ik toch ook al.

PS. Pas op met het vragen van een prijsopgave bij die shop. Ik kreeg als antwoord de totaalprijs + de mededeling dat het verzonden zou worden :mrgreen:

Zal wel aan mijn duits liggen, maar ik vind het niet erg, had het anders toch wel besteld :D:

Dirk

Hee,

Gaaf man! ik vind 't altijd zo duur dat epp.. maar wel leuk om te zien wat andere er mee bouwen!

Erg mooi geworden die microjet!

Back