Ein-de-lijk!!! Mn Eerste Jet

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door PH-MEL, 23 jul 2011.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Van harte :) Mooi resultaat. L39 is ook een goede schaalkist om verder mee te gaan, ga je ook veel plezier aan beleven.
     
  2. riesroni

    riesroni

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Almelo
    Gefeliciteerd !!

    Richard
     
  3. Danny-P47

    Danny-P47

    Lid geworden:
    6 feb 2008
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Hengelo
    Melvin,

    Van harte proficiat met het behalen van je jet brevet!

    Grtz Danny
     
  4. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Thx all!
     
  5. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    En nu maar lekker vliegen!!

    [​IMG]
     
  6. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Hoi Melvin,

    Deze kunnen wel voor je vleugel.

    [​IMG]

    Te verkrijgen via de normale modelbouw kanalen.
     
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Iets voor in z´n L-39 :)
     
  8. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
  9. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Toch weer even t draadje oprakelen!

    Ik heb weer iets gedaan wat voor mij nieuw was en omdat dit een "beginners" draadje is vind ik het wel even leuk om te delen. En ik heb er videobeelden van gemaakt door de eerder in dit draadje geshowde camera!

    Afgelopen weekend heb ik voor t eerst op een show gevlogen. Erg leuk om te doen. Het is net een andere ervaring dan lekker relaxed op je eigen veld rond te boren.

    Op een bepaald tijdstip moet je klaar staan, je bent beperkt in je tijd, veel mensen om je heen en iemand die steeds in je oor staat te tetteren dat je niet boven maar achter de baan moet vliegen. Maar al met al erg leuk! Ik heb t lekker aan de safe side gehouden, circuitjes met een rolletje, loop, low pas, keertje hard, keertje langzaam voorbij. De harde wind op vrijdag en zondag lieten niet veel meer toe.

    Hier de video!



    Het sprintje vliegt nogsteeds heerlijk! Bijna 50 vluchten op de klok inmiddels!

    Op prowing wat geshopt en komende winter tijdens t onderhoudsbeurtje dit maar eens inbouwen;

    [​IMG]
     
  10. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Onderhouds beurtje kwam helaas eerder dan geplanned! Na een nette landing liet ik de kist uitrollen om de snelheid er wat uit te laten lopen alvorens te remmen. Voordat ik kon remmen raakt het neuswiel een pol tussen de betonplaten (net die ene grrrrr) en ging weer vliegen. Lage snelheid, turbine helemaal in idle... 3 x stuiteren en krak. Helaas daarbij wat schade opgelopen aan de staartbomen. Maar t geluk wil dat ik een paar nieuwe op de kop heb weten te tikken!
    Kortom, alles komt weer goed!

    Op Jetpower heb ik een kerostart gescoord en nu het toch wachten is op de nieuwe bomen kunnen we net zo goed beginnen aan de inbouw van de smoke pomp en kerostart!

    Alles er dus maar uit, controleren en zoeken naar een mooi plekje voor de pomp.

    Naast dit onderhoud wil ik me eens gaan verdiepen in een programma.
    Gewoon een vaste display welke ik elke vliegdag gewoon een aantal keer oefen. Zo ben je iets gestructureerder bezig met het vliegen en leer ik mezelf aan om de display met verschillende weerstypes, windrichten en omstandigheden te vliegen.

    Komende maanden dus maar eens iets uit dokteren en op papier zetten.
    En dan beginnen we met wat sim sessies om te oefenen.

    Suggesties en tips zijn van harte welkom!

    [​IMG]
     
    renetl50, sarco en wimpie vinden dit leuk.
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Kijk de buurman gaat weer lekker :thumbsup:
     
  12. vandrees

    vandrees

    Lid geworden:
    28 dec 2013
    Berichten:
    138
    En m'n brommer mag niet meer roken..:confused:
     
  13. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Ja, dat stuiteren is ellendig met die jets. Niet meer te stoppen. Destijds de Hotspot was vreselijk. De F16 daarentegen landde en plakte ahw aan de grond. Ook de MB heeft het 1 of 2 x gedaan, maar dat kwam ook vanwege mijn lage ervaring met die kist. De Tuono en de Xcal+ zijn prima te herstellen door UP te geven en een nieuwe landing te maken. De bolling in de baan van Deelen maakt het inschatten van de laatste 10cm wel een lastig.
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Na de eerste stuiter direct met veel up opvangen. De mijne kwam gisteren ook weer los en toen was het veld te kort helaas :( Wordt lijmen.... maar daarna vliegt het wel lekkerder :)
     
  15. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Tja, vol up geprobeerd uiteraard. Echter met zo weinig snelheid was er niets te redden.
     
  16. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    De smokepijp zit op zn plaats en in vorm gebogen en ook de pomp heeft zn plek gevonden, netjes weggewerkt onder de radioplaat naast de luchttank.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ook heb ik deze stekkers op de kop getikt op Jetpower en deze ga ik gebruiken voor een kkeine aanpassing.

    Bij twee servo's gebruik ik altijd de vertrouwde mpx stekkers, maar bij een enkele servokabel vind ik dat wat overdreven.
    Daar had ik dus de gewone servostekkers aan zitten. Maar die dingen gaan zo snel stuk door de safetyclips die ik gebruik dat ik er nu vanaf stap.

    Deze MR30 stekkers zijn perfect!
    Goede strakke passing, komt niet snel los, male-female variant, ideaal!

    Zoals je ziet zijn ze niet veel groter dan een normale servostekker:

    [​IMG]
     
  17. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Smoketank is er! Binnenkort maar eens monteren en aansluiten!

    [​IMG]
     
    wimpie vindt dit leuk.
  18. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Wat kleine aanpassingen gemaakt voor de tank, deze is toch net een fractie kleiner als de sullivan. De inhoud is 2,5 liter peut en 1 liter smoke.
    De voormalige aansluiting van de gasbus tbv het starten van de turbine is nu de tankaansluiting geworden van de smoke.

    [​IMG]

    Even wachten tot er weer tygon binnen is en dan eea maar eens gaan testen!
     
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Tygon halen bij de brommerzaak. Kost dan 2 euro per meter. Veeeel goedkoper dan elke modelbouw zaak.
     
    PH-MEL, Viperman en Edwin Lievaart vinden dit leuk.
  20. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Rutten
    Dank voor de tip Herman en ongelooflijk stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.
     
    PH-MEL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina