Doek valt voor modeltreinfabrikant Märklin - Telegraaf.nl - De website van wakker Nederland [Nieuws]
Jammer, ik ben hier flink mee opgegroeid en om mij heen ken ik nog mensen die er zolders vol mee hebben staan....
Doek valt voor modeltreinfabrikant Märklin <!-- RSPEAK_STOP --><!-- google_ad_section_end() -->
<STYLE type=text/css>#respectanceWidget h2 {width: 110px;}#respectanceWidget {margin-bottom: 20px;width: 120px;}.respectance {border: 2px solid #AAA !important;padding: 3px !important;}</STYLE><SCRIPT type=text/javascript>// On the onload we add the widget so it is not blocking the sitefunction respectanceRender() {var respectanceURL = escape(window.location.href);var repObj = document.createElement('script');repObj.setAttribute('src', 'http://widget.respectance.com/?url='+respectanceURL+'&editor=telegraaf&language=nl&size=120_300');repObj.setAttribute('type', 'text/javascript');// Append it to the headdocument.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(repObj);}// Add it to the onload arrayif (window.addEventListener)window.addEventListener("load", respectanceRender, false);else if (window.attachEvent)window.attachEvent("onload", respectanceRender);</SCRIPT>
<!-- RSPEAK_START -->GOPPINGEN (AFN) - <!-- google_ad_section_start() -->De Duitse fabrikant van modeltreinen Märklin heeft faillissement aangevraagd. Dat berichtten Duitse media woensdag. Het honderdvijftig jaar oude bedrijf is er niet in geslaagd aflopende schulden te herfinancieren, en kan nu alleen nog hopen op een doorstart in afgeslankte vorm.
Net als zijn concurrenten heeft Märklin al jaren last van de opmars van de computer, die de modeltrein naar de achtergrond dringt als speelgoed voor kinderen met interesse voor techniek. De financiële crisis en de economische neergang die daarop volgde, gaven het bedrijf uit Göppingen het laatste zetje. Märklin balanceerde drie jaar geleden ook al op de rand van de afgrond. Toen bracht een overname door durfkapitalisten redding. Maar ondanks een harde sanering, waarbij de productie grotendeels naar lagelonenlanden werd verplaatst, slaagde het bedrijf er niet in weer uit de rode cijfers te komen.
Bij Märklin werken bijna zevenhonderd mensen. Het bedrijf behaalde vorig jaar een omzet van 128 miljoen euro.
Jammer, ik ben hier flink mee opgegroeid en om mij heen ken ik nog mensen die er zolders vol mee hebben staan....