Elektro pylon dit jaar?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Paulraaf, 5 jan 2003.

  1. Djensun

    Djensun Guest

    desnoods....

    desnoods...

    ....vliegen jullie mee met light-flyers, even ombouwen naar 400 met 7 cellen :roll:

    (Een delta400 van RBC is ook een optie...)

    Greetz Wouter
     
  2. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Re: desnoods....

    hehe LOL :D

    Maar even serieus. De wat meer funflyerachtige kistjes zijn in de bochten waarschijnlijk in het voordeel dus met het parcours van dit jaar kan dat weleens leuk uitpakken. 8)

    Groeten,

    Paul
     
  3. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.823
    Locatie:
    Krimpenerwaard
  4. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Re: pylon

    Een paar voorbeelden:
    T-strike (http://www.sdmodells.com)
    Boomerang(http://www.fvk.de , vol GFK)
    Moeilijker te krijgen: Stinger,Sokol,Skat,VIP racer

    Met 6 cellen zal je al hele respectabele snelheden halen. 8)

    Groeten,

    Paul

    Ps. Als je nou ook even een speed 400 6V achter de hand houd kun je die gebruiken om aan de wedstrijden mee te doen. ;)
     
  5. Guest

    Guest Guest

    Weet je wat het probleem is. Het parcours is inderdaad wat groot voor speed400 modellen. Volgens mij is de speed 400 motor de enige motor die je kunt gebruiken om zo´n activiteit aantrekkelijk te maken. Wanneer je overgaat naar borstelloze motoren, Mega of anderszins dan blijft het uiteindelijk toch een activiteit voor enkele vreemdelingen die honderden euro´s willen uitgeven aan dit spel.

    Alleen met een speed 400 6V en 7 cellen 500 of 700Mah kun je vier minuten of langer vliegen. (Gewoon een Günther prop gebruiken, al het andere lijkt leuk, maar is niet zo snel op een 400tje) Met een 480bbRace (Graupner 4,7x4,7) is zo´n accu met 60 seconden leeg. Het gaat wel hard, maar duurt niet lang. Wel heb ik eens in mijn delta400 van Rob Bulk een 480BBRace met 8x Sanyo 1250 Mah geschroefd. Dan loopt de motor 2 1/2 minuut en Rob´s delta is waarschijnlijk nog nooit zo snel geweest. Maar goed....

    Ik kan je maar één advies geven. Hou het goedkoop en simpel. Als dat betekent dat je een vierde pylon moet plaatsen voor de e-racers, dan lijkt mij dat de beste optie. Moet toch niet zo´n probleem zijn. Ik zou zeggen verplicht de Speed400 6V 7 cellen en laat de rest aan de vliegers.

    Misschien kom ik dan weer eens kijken en wellicht weer overwegen om mee te doen. :D
     
  6. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Paul,

    Als je een V.I.P. of een Stinger wilt die zijn eenvoudig te bestellen via
    www.modellbau-pollack.de ik bestel ze daar altijd beide kosten 150,- euro's daar komt dan eventueel verzend kosten bij de stinger is wel leuk maar je moet uitkijken met het gewicht anders is hij zeer kwetsbaar de V.I.P. daarin tegen start en vliegt nog makkelijker als een charter met een speed 400 ik vlieg hem zelf met een borsteloze mega. Ik vind het echter jammer dat er in Nederland niet een soort reno klasse is in Engeland en Frankrijk bestaat dit wel.
     
  7. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Eelco, dit is je kans :)
    Ik had het hierboven ergens al gepost maar waarschijnlijk heb je erover heen gelezen. Dit jaar wordt op een parcours van 36m x 90m gevlogen met standaard speed 400 motoren en max 7 cellen! :D

    Heb je al een kistje?

    Groeten,

    Paul
     
  8. Bazzz

    Bazzz Guest

    elektro

    hey,
    weer een nieuwe deelnemer ik ga ook wel mee doen denk ik.
    ik heb al een kistje van martijn.

    alleen 1 tip hou het goedkoop, anders komen er echt geen nieuwe deelnemers bij. het beste gewoon speed 400 of 480 misschien.
    ik ga in ieder geval nix borsteloos aanschaffen en ik denk dat er meerdere zo over denken.

    staan leuke tekeningetjes op je site trouwens, alleen hoe open ik ze??
    die dwg en dxf bestandjes. kan ik ze gewoon met een printer printen??

    hopelijk dat er nog meer deelnemers komen want zoveel zijn er niet.
    groetjes,
    Bas
     
  9. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Dag Bas,

    De tekeningen op m'n site zijn gemaakt met Turbocad LE. Je kan een gratis EN ook nog eens legale versie hier downloaden: http://www.imsisoft.com/free/

    Groeten,

    Paul
     
  10. Bazzz

    Bazzz Guest

    ej

    eeej,
    bedankt voor je reactie,
    heb je ook msn?
     
  11. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
  12. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Voor de mensen die willen weten hoe hard ze moeten bouwen aan hun speed 400 pylonracer:
    De voorlopige wedstrijdkalender voor dit jaar staat online. http://home.hccnet.nl/p.v.doesburg/page2.html

    Groeten en wie weet tot dan,

    Paul
     

Deel Deze Pagina