Elektro sleep meeting 7 september in Wijk en Aalburg

Voorgestelde data voor de sleepmeeting :

• Total voters
    18

Bertus

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Hallo Allemaal

Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik dit draadje moet plaatsen.
Bij het sleepvliegen elektro vliegen of hier bij het zweven.
Hier leek mij het, het beste

Vanmiddag had ik even contact met Gerben (van het forum)
Het leek hem en mij leuk weer een elektro sleep meeting te houden.
Ik heb hem gezegd dat ik het vragen zou op onze club in Wijk en Aalburg.
Verder ben ik met mijn piper j3 bezig om de regelaar goed te krijgen.

Als het zowel op de club als met mijn piper lukt dacht ik het om ergens na de vakantie te doen.

Allereerst wilde ik eens peilen of meer liefhebbers zijn.
Zelf had ik het idee om 2 zaterdagen achter elkaar te prikken om bij regen de volgende week te pakken.
Wie wil?

Laatst bewerkt:
Goh ook toevallig, ik had vandaag gerben hier ook al over gesproken... Na de vakantie is prima, word dat vanaf midden september dan? Ik wil mij dan alvast opgeven, met de Toledo als sleper. Locatie lijkt mij prima...

Jullie ook al? Ik had Gerben er ook al over gesproken :-) (maar da's al een paar weken geleden)
In ieder geval Bertus, beetje afhankelijk van de datum maar interesse heb ik zeker. En ik denk wel meer mensen.

Goh ook toevallig, ik had vandaag gerben hier ook al over gesproken... Na de vakantie is prima, word dat vanaf midden september dan? Ik wil mij dan alvast opgeven, met de Toledo als sleper. Locatie lijkt mij prima...

Gerben vertelde dat al.
Een paar jaar geleden hebben we het ook een keer bij ons op het veld gedaan, daarna op andere velden.
Het was altijd erg gezellig.
Wat ik nog vergeten was te vermelden is dat de afmetingen van de modellen niet uit maken. (dus "kleine" modellen juist ook graag zelfs)
Als het maar gesleept wordt door elekro.
220 hebben we maar in beperkte mate.
Maar ik wil eerst het animo peilen voor ik het met het bestuur overleg.
Zelf zat ik ook half september te denken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha het loopt lekker.
Ik zal morgen met Gerben mailen als hij dit nog niet gelezen heeft.
Want hij wil er graag bij zijn.

Regelen is niet mijn sterkste kant maar dat weten jullie wel van me.
Tenminste het gaat me dan snel nachtrust kosten.
Verwacht geen strakke organisatie met alles erop en eraan.
Als het doorgaat wordt het gewoon eem gezellig daagje vliegen.
Dat moest ik nog even kwijt. :p

Laatst bewerkt door een moderator:
He verdorie, moet ik ook nog een zwever opbouwen.
Ergens eind september begin oktober?
Dat moet ik wel redden.

GJ

Ja, die staat al een tijdje in de garage.
Ik heb ook nog een Solution XL en een Ventus 2C staan, de Solution moet alleen opnieuw bespannen worden en een sleepkoppeling krijgen.
Dus die gaat zeker de lucht in.
Morgen maar vrij nemen, spullen bij W&W halen.

GJ

Aangezien ik ook nog "ontmaagd" moet worden, voor alles is een eerste keer, zal ik dit in de gaten houden. Zonder andere verplichtingen meld ik mij aan.
Ik heb een 3m B4 em een 3m Stratos van Aviomodelli te slepen eventuele andere zwevers met klitteband.

Laatst bewerkt:
Hoi Bertus,

Goed bezig :)
(ennuh, niet te druk maken hoor, je nodigt iedereen uit, ze komen, we gaan lekker vliegen, simpel :) )

SRS,
Als Bertus iets in September doet, kunnen we misschien in Oktober een tweede rondje doen bij jouw club? Ik reken op een prachtig najaar, dus dat moet goedkomen wat het weer betreft.

Misschien vraagt iemand zich af waarom ik zelf niet iets op 'mijn' veld organiseer?
Twee redenen: ik ben erg druk met de F5B vliegerij, veel wedstrijden in Nederland, Belgie en verder in Europa, en als voorzitter van de RB-electrosubcomissie (F5B en F5J). Daarnaast vlieg ik zelf bij EMCR Rozenburg, wat wat minder centraal ligt en met veel water eromheen. Op de achtergrond help ik Bertus en SRS mochten ze wat steun kunnen gebruiken :)

Ik heb er nu alweer zijn in :).
Voor de Ibis zou ik de ontvanger en aandrijflipo's moeten controleren, de Rascal 110 moet natuurlijk nou wel eens af gebouwd worden, heb ook nog zwevers staan die liefde en aandacht nodig hebben.. hmm tijd te kort, nu alweer!

Zoals Bertus al zei, zou leuk zijn als er weer allerlei slepers en zwevers komen, en vooral de combinatie van kleinere en grotere modellen maken zo'n dag speciaal :)

Groet,
Gerben

Ik ben nu met de Solution XL bezig, dus ik ben er in ieder geval bij.
Zal ik eens bij mijn club vragen of we daar iets kunnen doen?
De Gooi en Eemlandse ligt centraal, heeft een mooi en enorm groot veld wat het voor beginners makkelijker maakt.
En niet te vergeten, een clubgebouw met eten, drinken en laadmogelijkheden.

Ik neem aan dat het op zaterdag moet gebeuren maar dan welke maand?
Eind oktober kan het nog wel heel mooi weer zijn.

GJ

Hoi GJ,

Top, das een leuk model :)
Laten we even kijken hoe de respons bij Bertus en SRS op de club is. Als het daar lukt, kunnen we daarna een 3e sleepmeeting plannen bij de Gooi en Eemlandse. Gaat lekker zo :)

Gerben

SRS,
Als Bertus iets in September doet, kunnen we misschien in Oktober een tweede rondje doen bij jouw club? Ik reken op een prachtig najaar, dus dat moet goedkomen wat het weer betreft.

Ik ga van 't weekend het in de groep gooien. Wel 1 probleem, het veld zit rondom de mais, wat het landen niet eenvoudiger maakt. Dat mais kan eind september maar ook tot eind oktober staan...

Er zijn er nu een aantal op vakantie maar ik zal eens een balletje opgooien binnen onze club.
Zins een aantal maanden zijn we een beetje met het slepen bezig en het virus heeft al flink toegeslagen bij sommigen.

Ik denk dat ik wel een man of 3-4 zo gek kan krijgen....

Groeten,

Paul.

Ik ga van 't weekend het in de groep gooien. Wel 1 probleem, het veld zit rondom de mais, wat het landen niet eenvoudiger maakt. Dat mais kan eind september maar ook tot eind oktober staan...
Ik kom ook (om gesleept te worden) mits ... het weekend van 21-22 sept, want het weekend daarvoor kom ik net terug.

Dat mais heeft voor en nadelen:
- het vangt veel op igv. een ongelukkige landing ([bijna] crash)
- je kunt heeel lang zoeken in zo'n veld (hoe ik dat weet :rolleyes: )

Dirk

Ik hou juist van mais en andere gewassen.
Daar laat de thermiek makkelijk los.

Onze parkeerplaats is niet zo groot en het pad naar het veld is zo'n 300 meter.
Bij veel animo zouden we even de auto terug moeten rijden naar de weg en terug lopen.

Verder kan ik alleen op zaterdagen vanwege mijn geloofsovertuiging.
Ik zal het morgen eens vragen als het tenminste vliegweer is.

Back