Heb deze een paar maanden geleden gekocht voor slechts 149 Euro inclusief verzendkosten ('EU Warehouse'): Vliegt net zo fraai als mijn Durafly Spitfire Mk.24 en land door zijn brede onderstel een stuk gemakkelijker. Net als de Durafly modellen worden de Eleven Hobby modellen kennelijk gefabriceerd door FMS. De kwaliteit van de Bearcat is echter aanzienlijk beter dan die van de Spitfire Mk.24. De Eleven Hobby 1100 mm F8F Bearcat is beslist een aanrader voor liefhebbers van kleine 'Warbirds' en m.i. zelfs geschikt voor mensen die hun eerste toestel volledig beheersen.
Jan, In het EU Warehouse worden de Eleven Hobby modellen af en toe in beperkte oplage aangeboden (website in de gaten houden is dus het devies). Op dit moment worden de volgende vliegtuigen aangeboden: https://eu.banggood.com/Wholesale-Warehouse-RC-Airplane-c-Eu-1855.html De Bearcat en Mustang zijn 'Out of Stock' (zie linker marge van de webpagina). Kopen in het Chinese warehouse is natuurlijk veel kostbaarder door verzendkosten en invoerrechten plus BTW: https://www.banggood.com/search/eleven-hobby/1855-0-0-0-0-0-0-price-0-0_p-1.html De Bearcat is een prachtig model met een heel mooi "schaal"-vliegbeeld. Kan niet beoordelen of starten en landen op een grasmat goed gaat: ik heb namelijk de mazzel een asfaltbaan tot m'n beschikking te hebben. Belangrijk bij dit model is een controle van de lijmverbinding van de onderstelpoten. Bij mijn eerste landing is er een losgekomen. Die heb ik met de welbekende hobbylijm van de Action van 85 Eurocent per flesje weer op z'n plaats gelijmd en zit na vele 'touch-and-go's' nog steeds als een huis. Ook heb ik het zwaartepunt na de eerste paar vluchten 10 mm naar voren verplaatst ten opzichte van de in de handleiding aanbevolen positie. Dit heeft het stabiliteits- & besturingsgedrag aanmerkelijk verbeterd. Anne
Zoals oplettende lezers gezien zullen hebben heb ik er ook een bemachtigd via marktplaats. Mooi ding! Bij het programmeren van mijn zender kreeg ik het niet voor elkaar om de flaps op één lijn te krijgen met de rest van de vleugel. Het scheelt niet veel, maar toch. Stuurstang losgekoppeld: Ik zie nu waarom niet: er is een mechanische blokkade! Niet goed te zien, maar de achterlijst is domweg iets te dik. Herkennen mensen dit? Wat te doen? Proberen af te schuren? jan.
Snijden (en daarna een beetje schuren): ging redelijk. Wel een k-klusje; je hebt eigenlijk amper een mogelijkheid om ergens een liniaal langs te leggen oid. Is op deze foto weinig van te maken, maar het is gelukt. Vandaag heeft 'ie z'n luchtdoop gehad. Mede op basis van het commentaar van mijn testpiloot ('Vliegt leuk!') denk ik: categorie gouden aanschaf! jan.
Helaas, ik heb niet gefilmd, wilde graag met eigen ogen zien hoe het ging. Verder was er bijna niemand, dus . . . Maar ik kan melden dat het vliegbeeld en -gedrag erg deden denken aan wat op het filmpje uit post #1 te zien is . . . jan.