Elisabeth Letzer: foto's gezocht

Discussie in 'Werkschepen' gestart door dirkske, 18 jun 2017.

  1. dirkske

    dirkske

    Lid geworden:
    18 feb 2006
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Aarschot
    Hartelijk dank Jean-Paul ik ga er zorg voor dragen!
    Morgen eens kijken of het om dezelfde romp gaat; wie weet zal de kit dan niet de Elisabeth Letzer maar de Michel Gerling worden....
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.106
    Locatie:
    Oostvoorne
    Michel Gerling is een heel andere boot met een ander model romp. Kijk maar eens bij Tugspotters/archief/oude database. De boten gebouwd bij Schichau in Bremerhaven waren veel slanker en de Bugsier 3 is daar een goede weergave van. Ik zou niet proberen om van de ABS romp een heel ander schip te maken. Het materiaal leent zich daar niet voor. Hou het lekker bij de Elisabeth, waarbij je aan dek wel het één en ander kunt aanpassen. Dat is allemaal houtbouw en het meeste rechttoe, rechtaan. En dan heb je een mooi, maar uniek exemplaar. Succes! Gr. Klaas.
     
  3. arthur 1

    arthur 1

    Lid geworden:
    25 jun 2010
    Berichten:
    101
    Locatie:
    temse belgie
    Klaas .
    Dat modelslepen dat zal de toeschouwers wel aanspreken , is toch nog wat anders dan met de sleper alleen varen .
    Gr.
    Arthur
     
  4. arthur 1

    arthur 1

    Lid geworden:
    25 jun 2010
    Berichten:
    101
    Locatie:
    temse belgie
    Dirk .

    Hier een foto van de bugsier 2 samen met de Orion deze laatste is gesloopt bij de Boelwerf .
    Gr.
    Arthur
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. dirkske

    dirkske

    Lid geworden:
    18 feb 2006
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Aarschot
    Inderdaad, het zal dus de Elisabeth Letzer worden. Mogelijks gevolgd door de Michel Gerling, dat zien we dan wel.
     
  6. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.106
    Locatie:
    Oostvoorne
    Mooi plaatje Arthur! Je ziet dat bij de 2 ook de schoorsteen is verhoogd en met een schuine rand er op. Voordeel van het internet is dat dit soort afbeeldingen bereikbaar is. Toen ik in 1976 aan het bouwen was met de 3 was het moeilijker om voorbeelden te vinden. Voor details zijn ze eigenlijk onmisbaar.
    En voor Dirk, zie voor je begint te bouwen zoveel mogelijk info en fotomateriaal te krijgen. Des te gemakkelijker is het om dingen aan te passen. Wanneer je de sleephaak wilt laten zakken, vervalt het achterste deel van de MK. Maar dat hoeft geen probleem te zijn. Mijn B3 is gemotoriseerd met een Bühler op een 4 mm as en een 4 bladige Raboesch schroef van 55 mm. Een 65 mm schroef trekt deze motor ook wel, maar die sloeg op achteruit te gauw lucht. Graupner adviseerde destijds als motor een Monoperm super met een 3:1 vertraging. Met de 3-bladige 60 mm plastic voer dat ook goed, maar de vertraging maakte wel wat herrie. Succes verder met de bouw en hou een bouwverslag bij. Daarmee oogst je buiten kritiek ook een hoop advies. En daar kun je gratis gebruik van maken toch? Bij mij werkte het positief op de motivatie. Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2017
  7. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    open vaardag 2017 (52).JPG
    Bij ons op de club doen ze niet liever !!!
    open vaardag 2017 (58).JPG
     
    Marc en dirkske vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina