EMHW Funtana! (2M)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door niels steigenga, 28 jan 2007.

  1. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Ja ik zag het ook!

    Morgen wordt waardeloos. Ik hoop vandaag nog nara het veld te kunnen maar weet niet of dat gaat lukken, is een beetje druk hier.

    Bovendien vier ik vanavond mijn verjaardag dus moet ook weer op tijd thuis zijn... :cry:

    gr,
    niels
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Feli!:bday: Maar dat is toch juist een reden om te doen waar je zin in hebt op je eigen verjaardag:D:evilbat:

    Ik kijk de komende paar uur even aan, als de lucht opentrekt (want voor de wind hoef ik het niet te laten) dan gaan we maar richting veld:cool:

    Grt.
     
  3. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Dankje! 8)

    Tja vind ik ook, maar da's jammer dat ik donderdag jarig was en het vandaag pas vier.
    Tot overmaat van ramp moest me broertje nog voetballen ook en gaat het vliegen helemaal niet door.... :cry:

    en het is nog wel zo mooi weer!

    gr,
    niels
     
  4. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Als het bij die van jou net zo rap gaat als bij die van mij licht ie zo in de grond:(
     
  5. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Vandaag een iets mindere dag voor de funtana :cry:

    Eerst nog steeds veel last door storing maar door het een en te hebben na gekeken en de antenne anders te hebben gelegd was de storing verdwenen.

    Maar in diezelfde vlucht leek het stabilo erg te torderen. Aan de grond bleek er slechts 1 scharnier los te zijn van een stabilo helft. :? raar....

    Maar eenmaal thuis bleek gewoon dat een stabilo helft het niet overleeft had in de lucht. Simpelweg omdat er nog geen spandraden tussen zaten...

    beetje jammer, maar dat is zo gemaakt. Spandraden zijn dus een must voor deze kist, ook bij gewoon rondvliegen en rustig rollen e.d.

    Van de week dus even de boel terug lijmen en nette spandraden maken. Het blijkt dus ook belangrijk dat de spandraden ook aan de stabilo tips zitten, anders breekt de boel af achter die lijn...

    Al met al geen ernstige schade maar het blijft jammer. Ik las ook al eens dat dergelijke dingen waren gebeurd met een funtana van sebart, ook zonder spandraden dus... ;)

    gr,
    niels
     
  6. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Mijn Hacker Funtana heeft geen spandraden en vliegt al 4-5 jaar zo .

    Schade tot nu toe was het landings gestell er onder weg. (net 14 dagen geleden .

    Zit er al weer onder en heeft daar bij ook een reso er onder gekregen .

    Mvg johan
     
  7. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    1x was genoeg
     
  8. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Slecht nieuws... :cry:

    De funtana is uit gesmeerd...

    Op de 3dcollege meeting, in de ochtend tijdens een vlucht last van storing gehad, opgelost door de antenne opnieuw vast te zetten in de zender, de schroef was vuil geraakt. Daarna was de storing helemaal weg en heb ik lekker rond gevlogen.

    Totdat...

    ik kwam laag en langzaam aanvliegen en wilde hem met een stoot gas verticaal trekken. Jammer genoeg viel de motor uit en kwam alles hard op de grond te recht.

    Schade:

    * 1 vleugel eerste rib eruit, vleugelbuis eruit.
    * 1 vleugel met een barst in de eerste rib.
    * Romp bij de cockpit gebarsten.
    * landings gestel eruit.
    * hoogteroer ernaast.

    Ookal weet ik dat het nog best te maken valt wanneer je een beetje je best doet. Ik heb er gewoon geen zin meer in, ik heb een gruwelijke hekel aan reparatie werk, bovendien kan ik dan weer vanaf niks beginnen.

    Dus de funtana is maar 9 vluchten oud geworden. :cry:

    Hij komt in de topic te staan voor als iemand hem op wil knappen en weer wil laten vliegen. :p

    gr,
    niels
     
  9. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.119
    zonde zeg...

    met wat voor zender/ontvanger vlieg je?

    en ik denk dat deze kist het echt wel waard is om op te knappen! post eens wat fotos?!
     
  10. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Zender is nu nog de cockpit MM ontvanger een futaba RD137f met futaba kristal.

    Maar storing was absoluut niet de reden van de crash, de enige echte oorzaak was de motor die uitviel. Kort daarvoor in dezelfde vlucht hield hij ook even in tijdens de aanvlucht naar het figuur waar hij daadwerkelijk uitviel.

    Dat ik hem niet op wil knappen is puur omdat ik het niet meer zie zitten en ik een hekel heb aan repareren...

    foto's komen later nog
     
  11. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    1 week avondĀ“s een beetje lijmen en nieuw bespannen .
    In 14 dagen dus makkelijk weer vliegklaar .

    Mvg Johan

    Ps : dit is ook het modelbouwforum . :D
     
  12. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.994
    Locatie:
    IJsselstein
    Altijd zonde zulke crashes maar ze horen er helaas bij. Net zoals het repareren :yes:
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Als je 'm kwijt wil heb ik zeker wel interesse.. maar laat 'm nou eerst ff gewoon liggen en kijk het een weekje aan.. misschien dat de bouwzin dan wel weer opkomt.

    Zonde joh, maar ja, het hoort erbij bij deze hobby he, helaas..
     
  14. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Probleem is dus echt dat ik daar totaal geen zin in heb.

    Ik vind het doodzonde en het liefst zou ik weer met de funtana gaan vliegen maar repareren zie ik niet zitten...
     
  15. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.119
    je mag hem ook langs brengen hoor, dan repareer ik hem wel voor je.

    wbt de motoruitval. dat klinkt als of een lege/stukkende ontstekingsaccu of een stukkende ontsteking (heb ik ook gehad). Maar zou natuurlijk ook een afstellingsprobleem kunnen zijn...

    wbt de zender/ontvanger en storingen die je gehad hebt...ik zelf heb jaren lang met mpx evo gevlogen. altijd in iedere vlucht los van wat voor kist dan ook storingstikken gehad. ook met futaba ontvangers. sinds ik nu met een futaba zender vlieg heb ik nergens last meer van. Nu is dit natuurlijk slechts mijn ervaring...maar toch...
     
  16. hezik

    hezik Guest

    Tsja ik vlieg nog niet zo lang maar heb al meer mensen met die ervaring gehoord, Christiaan.. multiplex heeft op ons veld gewoon een slechte staat van dienst. Of dat dan exemplarisch is of niet.. weet het niet, maar toevallig is het wel.. er is zelfs iemand die eerst enthousiast was over multiplex en het nu met een 10m lange stok nog niet aan wil raken..

    Hoe dan ook offtopic.. nou Niels, je probleem is weer opgelost, zie aanbod van Christiaan hierboven :)
     
  17. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Ik heb het aanbod van christiaan gezien ==>> SUPER! ;)

    Berichtje gestuurd.

    Ik denk dat ik eerst even moet afkoelen van het idee dat hij stuk is, daarna pas beslissingen nemen.

    Bedankt voor de reacties!

    foto's komen ng
     
  18. hezik

    hezik Guest

    Dat sowieso, even laten bezinken.. ik had bij mijn Alliance eigenlijk eerst hetzelfde, van pff moet ik aan het repareren en geen zin in en gewoon teleurstelling dat zo'n toestel, waar je toch veel tijd in hebt zitten, na 8 vluchten (was ook 8e vlucht) al zo'n schade heeft.. maar als je 'm een tijdje laat liggen ga je relativeren en inzien dat de schade eigenlijk best wel heel goed te repareren is..
     
  19. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Ha die Niels,

    Als ik het zo lees valt de schade best wel mee. Ik zou 'm zeker opknappen; een nieuwe kan ook zomaar na 8 luchten aan barrels liggen. In dit geval opknappen tot ie echt niet meer lekker vliegt van alle reparaties.

    groetjes,
    Dennis
     
  20. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    Balen Niels:(.......maar klinkt alsof het goed te repareren is!
     

Deel Deze Pagina