EMHW Funtana! (2M)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door niels steigenga, 28 jan 2007.

  1. Bas_mvsb

    Bas_mvsb

    Lid geworden:
    6 mei 2003
    Berichten:
    375
    Locatie:
    Breugel
    Tja Niels, was een behoorlijk lullige crash waar je niet veel aan kon doen maar je funtana moet toch nog wel te maken zijn?
    Maar de volgende keer eerst zorgen dat je motor goed afgesteld is en goed is ingelopen voordat je aan figuren begint zoals harriers waar je volledig afhankelijk bent van je motor. Maar ja achteraf is altijd makkelijk praten ;)
     
  2. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    Mss wel een tip als het nog eens moest gebeuren: nooit "up" blijven houden, ff laten vallen en dan pas up..
    Mja je zat wel op een k*thoogte, te laag om te kunnen redden, en te hoog om er met weinig kleerscheuren vanaf te komen.. shit happens
     
  3. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    Niels,
    Ik vond het echt spijtig van de crash...
    Maar het was jij fout uiteindelijk niet,als dit al een troost mag wezen...
    Als je hem zou heropbouwen,succes ermee!
    ps:ik ben die vriend van samuel ;)

    mvg sven
     
  4. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Ik heb de kist zine crashen.
    jammer maar je kunt er niks aan doen.
    het wa gewoon de motor die uit donderde.
    maar de schade is meer dan je denkt. je kon heel de romp van voor tot achter torderen.
    ook niet echt lekker.

    Grt.
     
  5. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    Was jij er dan ook?:D(ik heb je niet gezien,maarjah ik kan je ook niet herkennen als ik niet weet hoe je eruit ziet he :p)
    Ik heb het ook zien gebeuren,ik was er met samuel ...

    grtz sven
     
  6. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Heb de crash ook gezien.Ook al doe je niet graag reparaties,ik zou hem wel terug opknappen.Is zonde van het toestel als je hem in de prullemand doet.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Niels,als je niet wil dak ik de foto's postte doe ik ze anders wel terug weg hoor.
     
  7. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Die mening deel ik niet helemaal dat je er niks aan kan doen .

    de reparatie van zo´n kist is voor een modelbouwer geen probleem , is niet veel anders als dat je hem bouwt .

    Belangrijk is dat je hem kompleet stript om alle breuken te kunnen repareren .
    En dat is het meeste werk , nieuw bespannen .
    En als je nooit gaat repareren word het wel een heel dure hobby.

    Zoiets is voor 50€ te repareren als je folie van dortmunt meebrengt . :D

    Mvg Johan
     
  8. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Klopt, gisteren was Niels nog een beetje bevangen door boosheid op dat moment, ik denk dat ie nu wel een beetje tot rust is gekomen. De romp is nog het meest eenvoudige, alle stukken zaten er nog aan, gewoon de breukjes netjes fixeren met CA, dan kleine verstevigingen eroverheen (0.5mm triplex oid) en de romp is in een avondje klaar en niet veel zwaarder dan voorheen. Ik zag dat 1 vleugelhelft er wat erger aan toe was (de rechter?), daar zul je wellicht wat indekking moeten verwijderen om de boel bij de buis wat te verstevigen.

    Binnen een weekje moet het goed te doen zijn:) (zoals Johan al zei)

    En wat betreft de afstelling van de MVVS ben je altijd welkom om eens langs te komen;)

    Grt.
     
  9. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Niels, dit is niet belerend bedoeld, maar als een motor dit doet moet de alarmbel af gaan. Wat is de kleur van de bougie, staat de motor te arm, wordt hij erg heet etc. Je moet bij de eerste tekenen van problemen bij een benzinemotor iets ondernemen.
     
  10. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    Als je even de foto's bekijkt, zie je dat het toestel met zn "buik" toe naar de fotograaf is. Het is dus de linkervleugel:wink:
     
  11. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik denk dat het voor het verhaal niet echt heel veel uitmaakt of het de rechter of linkervleugel is;):rolleyes:
     
  12. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Bedankt voor alle reacties!

    Ik ben inmiddels wel weer wat af gekoeld van het idee dat hij stuk is. Gek genoeg nog geen zin om er wat aan te doen.

    Ik denk dat ik hem nog eventjes laat liggen in de schuur. Een nieuwe kist komt er toch wel, de funtana kan ook later nog de deur uit als het moet.

    Uiteindelijk denk ik dat het een combinatie was van een motor die nog nieuw is ( 4 liter gelopen) en dat ik vrijdag de motorkap erop heb gezet. Koeling was netjes voor gezorgt, alsnog had mij misschien een tandje rijker gemogen bovenin.

    Maarja, da's allemaal achteraf...

    voornog denk ik toch niet dat ik er nog wat mee ga doen. Ik ga er een mooie Yak voor zoeken, denk ik ;)

    Bedankt voor alle reacties! :D
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Ik kan mij voorstellen dat je teleurgesteld bent in een toestel als zoiets gebeurd.. is zeg maar een vertrouwensbreuk, bij z'n maiden had hij beloofd dit nooit te doen..

    Maar.. als je zelf geen zin hebt om te repareren, waarom breng je 'm niet bij Christiaan Vis langs? Wordt ie voor je gerepareerd, ik bedoel, hoeveel makkelijker moet het je gemaakt worden?

    Of heb je last van een chronisch geldoverschot? In dat geval heb ik nog wel een rekeningnummer voor je..... ;)

    Moet zeggen dat ik het wel met Hans eens ben.. als in een vlucht een motor hapert, ga je niet meer laag/langzaam aanvliegen om te hoveren, maar ga je landen om te kijken wat er mis mee is ;)

    Maar ja.. de beste stuurlui staan altijd aan wal en de schade aan mijn Alliance is ook terug te voeren op gaan vliegen met een nog niet goed lopende motor..
     
  14. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Niels...zonde van je Funtana!
    Maar een schrale troost,ik heb wel wat te koop voor je:
    <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

    ;-)

    Groeten,
    Marcel
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  15. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    De iets oudere generatie is ook met de benziner´s groot geworden.

    Mijn eerste zat op een biglift en de motor leerde je over vele vlieguren kennen .

    3D vliegen was er toen nog niet , en met een biglift was F3A ook niet drin .

    Nu moet de motor vanaf de eerste uur 3D kunnen en dat vereist wel een beetje benzinmotor kennis .

    Mvg Johan
     
  16. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Bedankt voor het aanbod!

    Maar ik ga liever voor een nieuwe ARF.

    groetjes,
    niels
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  17. hezik

    hezik Guest

    Ik denk dat je er goed aan zal doen om je Funtana dan maar in de brand te steken, want zolang als dat ding daar nog staat, zullen wij je aan je hoofd zeuren om 'm te repareren ;)
     
  18. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    idd henry;)
     
  19. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Hhahaha!

    Bedankt voor de peptalk ;)

    Hij ligt nu nog op de bouwtafel zielig te zijn... :D
     
  20. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Niels, heb je dan helemaal niks geleerd van Peter en mij.......................................
    Repareer dat ding en ga er lekker weer mee vliegen...........................
     

Deel Deze Pagina