
Het gaat dus om die aan de linker kant

Setup,
Motor: Kontronik Kira 600-38 / 6.7:1
Prop: RFM 16x17 wide (geeft zo'n 2.5Kw vermogen)
Spinner: RFM 38/6mm mit Versatz, 5°
Lipo: 2X Turnigy 3000mAh 4S 40C
Regelaar: Himodel GX-200A + YGE optokoppler modul
LMT 6mm connectoren
Servo's roll + hoogteroer: DES 428-BB MG
Servo's flaps: DES 448-BB MG
BEC: CC 10A
Ontvanger: Futaba R617FS
Data: Unilog met 400A shunt 2x temp en een rpm sensor
Door een link van Jos deze settings gevonden,
C of G- 72mm back from the leading edge at the root.
Elevator- in speed mode 5mm up 4.5mm down.
Elevator- in thermal and normal mode 6mm each way.
Aileron- 10mm up 5mm down in all modes.
Snap flap- flap 4mm down, aileron 3mm down.
In thermal mode drop the flaps 4mm and the ailerons 3mm.
In de ronde holletjes van de roll roeren een 3.5mm gat geboord tot op de huid aan de bovenzijde en het geheel wat opgeruwd met de dremel vervolgens de ingekorte metalen ruderhorns verlijmd en uitgericht met 15min epoxy.

De flaps ruderhorns zitten nu ook gefixeerd met 15min epoxy, later zal dit nog aan de binnenzijde van de flaps verstevigd worden met een stukje carbon roofing en 24U epoxy.





Binnenkant flap, zonder en met de carbon versterking,


Tussendoor nog even het apart bestelde 3mm gfk motorschot onder handen genomen.
Eerst het gat in het midden wat groter gedraaid om de uitvul ring op het lager ruimte te
geven.

4x een 8mm gat tbv de koeling geboord, de steek 19mm zijn we nu ook meteen kwijt.

4x een anti verdraaiing holletje gefreesd met de dremel en het geheel geschuurd, motorschot
is nu klaar om in te lijmen.

De rudder-horns van de roll roeren toch maar veranderd omdat dit mij niet lekker zat.
Malletje tbv de maatvoering, oog zit nu exact boven het draaipunt.

Het resultaat.

Bekabeling voor de servo's uitgelegd.

Aansluitingen op de MPX stekker gesoldeerd en geïsoleerd, plussen en minnen bij elkaar en 4x signaal, stekkers in elkaar om te voorkomen dat tijdens het solderen de pennen uit positie gaan.

Het resultaat.

Trekontlasting.

Alle servo's zijn nu ook aangesloten.

Ingelijmde flap servo.

Bovenzijde vleugel.

Onderzijde vleugel met de standaard kapjes.

2mm rudderhorn gemaakt en een sparing gefreesd in het hoogteroer.

Rudderhorn verlijmd, gat op 14mm vanaf scharnier lijn, de 1x3mm carbon strip ter versteviging
van het hoogteroer zie je hier ook zitten.

Stabilo gemonteerd.

Gelijmde hoogteroer servo.

RFM 38X6 +5 offset spinner zo aangepast dat de prop's mooi aansluiten op de romp en ver genoeg kunnen uitklappen.


Motorschot gelijmd met Aerosil ingedikte 24u epoxy.


Laatst bewerkt: