enkele dringende vragen mbt laders en cellen

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Yokomo23, 4 mei 2004.

  1. Yokomo23

    Yokomo23 Guest

    [​IMG]



    Dit is mijn lader, 3jr geleden gekocht bij PK racing te Dordrecht. Ik heb maar enkele keren zelf accu's geladen en weet dus nu 3jr later niet meer hoe dat werkt :( Ik vroeg me af of er misschien hier iemand op het forum ook deze lader heeft en mij kan uitleggen hoe ik precies moet laden.

    Ik heb ook nog een boel accu pakketten liggen, deze zijn alleen wat ge-oksideerd (spel je het zo?) Betekent dat zodra er op de cellen bij de contacten wat okisdatie zit dat je dan direct deze cellen kunt weggooien? deze cellen zijn ook ongeveer 3jr oud...

    Of kan ik beter geen moeite doen en gewoon 2 nieuwe Sanyo 2400 pakketten (NiCad) halen?!
     
  2. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Beetje google-en:

    http://p204.ezboard.com/fneasgfrm22.showMessage?topicID=37.topic
    The power led should be on, when you press charge the "fast" red led will come on. Once the battery has reached its peak charge the red led will go out and the "slow" yellow led will blink indicating trickle charging. They are not on at the same time like you may have thought. Hope that helps.

    Cellen met "bloemkooltjes" op de contacten hebben staan lekken. Is meestal niks meer.
    Vast geen sanyo maar zo'n "racing" pakket zeker?
     

Deel Deze Pagina