EP Race Boot

• Topicstarter Topicstarter jsk
  • Startdatum Startdatum
J

jsk

Guest
hallo ik heb een EP Race Boot ik heb allen een brobleem dat is er komt water in. waarschijnderlijk door de moter ik heb het bedrijf gemailt maar die hebben nooit gereageerd mijn vraag hebben jullie dat ook en is er een oplossing voor gr stijn

kan je het mischien iets precieser omschrijven?.. waterin je boot kan ook komen door dat je de kap er niet goed hebt op gedaan. Mischien een foto er bij zou wel handig zijn dan kunnen we je weer verder helepen :)

nick,

we hebben wel een camera maar de usb poort doet het niet dus foto,s komen iets later maar er zit geen gatje in de boot en de kap is goed maar we denken de linker moter daar komen water druppeltjes uit maar. We weten niet hoe we het moeten repareren

denk dat je de as eerst moet in vetten weer;)met kogellager vet en dan moet je hem efef probeeren in het water te houden bad ofzo ;) en dan kijken of het alsnog gebeurt ;)

hey,

ben zelf ook in het bezit van een ep racing boat, heb zelf ook last van water in me boot, weet ook al waar het vandaan komt: heb de afgelopen tijd op een vlak meertje gevaren, had weinig last van water maar laatst heb ik op een rivier gevaren, met harde wind en ruig water: veel sprongen enzo. hiermee had ik opeens een stuk meer water binnen.

het probleem zit hem aan de zijkant van de kap: daar zit aan elke kant ene opening(luchthappers) deze zorgen dat er koele vaarlucht bij de motoren kan komen, tegelijkertijd zorgen deze er ook voor dat er water binnenkomt. hier kun je eigenlijk niets aan doen, want als je ze afplakt krijgen je motoren het te wam.

er zijn een aantal oplossingen maar deze zijn niet echt de makkelijkeste:

waterkoeling
een vacum zelflozer slang
een zelflozer bij de modelbouwshop met zo een balletje

de bestye oplissing is om het gewoon te laten zitten en te loegen bij een wisseling van een accu

ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord.

Groetjes, Jelmer

een zelflozer in een electro boot zou ik niet doen, zeker niet een met een balletje, deze laten toch altijd een beetje water door. De kans dat er alsnog water in komt zit er dus nog steeds in..

gewoon de luchthappers dichtmaken (luchtgaten bij een electroboot, hoe bedenken ze het uberhaupt :P ) en zoals jelmer al aangaf, waterkoeling om je motor wikkelen

grtz Jurriaan

hey,

om nog eventjes terug te komen op wat ik vorrige post zei:het water komt niet/nauwelijks door de luchthappers binnen. ik heb deze afgeplakt en ik kreeg als gevolg zeer hete motoren en nogsteeds water binnen. ik ben nogsteeds aan het uitvinden waar het nou wel binnenkomt, zodra ik het weet zal ik het posten

ik heb paar weken terug ook zo een bootje nagekeken .
is een bootje van mn neefje . bootje lekte aan alle kanten eigelijk
ik heb gewoon ciliconen kit gepakt en alles netjes afgekit
ik weet het ,het is niet de beste oplossing maar is wel waterdicht nu .
heb geen idee voor hoelang maar om nu veel tijd en geld in zo een bootje te steken vind ik ook weer zonde.maar mn neefje is weer ewrg blij ermee.
groet patrick

ik denk dat bij mijn boot door de moter komt. De stang waar de schroef zit neemt denk ik water mee

hey,

dit denk ik ook eigenlijk, ik heb hem helemaal onderwater gedrukt maar er kwam niets in, was vergeten om de motoren te laten draaien, pas dan kan er natuurlijk makkelijk water naar boven.

de oplossing is wel simpel: schroefasvet. erg dik vet dat je er zo tussen kunt smeren. gaan ze ook goed van klinken(lekker stil)

hey,

vandaag weer lekker gevaren, heb inmiddels het waterprobleem gevonden. dit probleem zal bij iedereen verschillend zijn maar ik wilde toch eventjes melden waar het zat bij mij en hoe ik dit gevonden heb.

aan de achterkant zitten van de boot zitten 2 schroefashoudertjes, als je aan de binnen-achterkant kijkt zie je op de plek waar de houdertjes zitten twee kleine puntjes (1 per houdertje) een soort van richtpuntje, hier zijpelde bij mij veel water naar binnen in stilstand iniedergeval, varend weet ik dit niet.

ook aan 1 zijkant op het achterhoekje kwam in de bochten en als ik hem terug liet zakken er water in, ook de staart lekte een beetje, het antennebuisje druppelde ook aardig, dit allemaal gebeurde bij het terugzakken van de boot.

ik heb dit allemaal gevreparert met siliconenkit uit een tube (egt vet spul) dit had me vader liggen.

hoe heb ik dit gevonden????

1. Laat de wasbak helemaal vollopen, in het buitenwater kan ook maar dit is stukken minder precies
  2. Houd de punt van de boot onderwater, kijk nu of hier water binnenkomt
  3. doe dit ook met de zijkant
  4. en de andere zijkant
  5. en doe dit ook met de achterkant, je zult vanzelf zien waar er wat water binnenkomt
  6. maak dit dicht met iets in de richting van kit
  7. succes

ik hoop jullie hier een stuk verder mee te hebben geholpen, ik ga binnenkort testen of hij nu wel waterdicht is.

groetjes,

Jelmer

Vandaag heb ik na maanden weer gevaren. En er komt geen water meer binnen dus ik ben daar wel blij mee.

Ovgrens heeft een vriend van mij deze boot ook hij heeft de onderkant licht geshuurt en een andere batterij er in gedaan (een krachtige) en hij heeft ook geen last van water. Ik zag wel dat de rechterkant van mijn boot een piep klein gaatje inzat dat komt heel soms in het water en komt er dus water in de boot. Vandaag heb ik ook mijn camara in de boot gedaan en dat is echt cool ik heb supper mooie filmpjes ik wil ze wel 1 keer posten.

Gr Stijn

welke motor voor ep racing boat

Beste Mensen,

ik heb nu een ep racing boat hier thuis liggen maar als ik ga varen heeft de boot een afwijking naar lings
dat komt doordat een van de twee motoren (de linker) niet meer goed werkt
nu is mijn vraag welke motor moet ik kopen

Alvast bedankt;)

ik heb nu een ep racing boat hier thuis liggen maar als ik ga varen heeft de boot een afwijking naar lings
dat komt doordat een van de twee motoren (de linker) niet meer goed werkt
nu is mijn vraag welke motor moet ik kopen

Max,

misschien even een eigen topic starten voor je vraag met een fotootje of zo. Anders krijg je gekke antwoorden

Misschien ook even je profiel invullen, soms wonen mensen in de buurt en kunnen ze het zo even voor je bekijken.

Back