EP racing

• Topicstarter Topicstarter Niels II
  • Startdatum Startdatum
N

Niels II

Guest
Hallo,

Ik heb deze boot in mijn bezit:

epracingboat4.jpg

http://www.hobbytron.com/EP-Racing-RC-Boat.html (filmpje en info)

Hij gaat best snel, maar toch zou ik graag wat meer uit deze boot kunnen krijgen. Zou ik de Motoren kunnen vervangen voor krachtigere (Nu 2 380's) zonder ook de hele ontvanger te moeten vervangen? Ik ben van plan ook een accu te kopen met meer mA zodat ik langer kan varen.

Groeten,

Niels

Voor die 40 euro heb je een zeer leuk varend bootje, is het geld wel waard.
Helaas wordt alles standaard af fabriek zo geleverd dat je eigenlijk weinig moet of kan veranderen.
Je zou 480 motoren in kunnen bouwen bijvoorbeeld maar je hebt geen specificaties van de regelaar-aan/uit schakelaar.
Dan heb je kans dat ie met zwaardere motoren doorbrandt.
Reken erop dat de electrische componenten zo goedkoop mogelijk zijn gemaakt, aan de limiet dus.
Dat is ook de reden dat er geen proportionele besturing op zit, dit is duurder.
Wat je zou kunnen doen is Lipoaccu's toepassen wat behoorlijk gewicht scheelt en een betere schroef doet ook al veel.
Uit ervaring weet ik dat er dan nog iets snelheidswinst in zit.
Of je bouwt gewoon in en zie je of hij het houdt, maar reserveonderdelen te pakken krijgen wordt al heel moeilijk.

Pas op met zwaardere accu's!!!!! 2000 M/ah is wel het maximum anders vaar je te lang en wordt alles véél te heet!!! Er is geen enkele vorm van koeling.

Wil je het goed doen doe je er gangbare RC onderdelen in, dan weet je ook hoever je kan gaan.
De rompjes zijn stevig en kunnen zeker een hogere snelheid aan.

Suc6

Hoi..

Harstikke bedankt voor je reply.
Ik weet zelf ook niet wat voor soort regelaar er in zit. Ik zal de Lipo's eens proberen.
De boot is nu al erg licht, en de wind heeft er behoorlijk wat vat op.
Nu heb ik twee van deze boten. Gelijke frequentie dus. En dan kan je niet met z'n tweën varen. Is het mogelijk de frequentie iets te veranderen?
De frequentie is nu 27.145 mHz.

Groeten,

Niels

De kristallen zitten op de beide printplaten gesoldeerd, dus zowel in de boot als in de zender. Gewoon deze veranderen door een set (soldeerbare of het zooitje ombouwen zodat kristallen makkelijk wisselbaar worden) van een ander kanaal in die 27mHz-(AM)-band.
:D

jomm zei:
De kristallen zitten op de beide printplaten gesoldeerd, dus zowel in de boot als in de zender. Gewoon deze veranderen door een set (soldeerbare of het zooitje ombouwen zodat kristallen makkelijk wisselbaar worden) van een ander kanaal in die 27mHz-(AM)-band.
:D
Oké, dat is duidelijk, ik zal het eens van binnen gaan bekijken.

Nu heb ik nog een andere vraag: Daar mijn asje iets was verbogen doordat de boot viel, heb ik een nieuwe gekocht. Waarmee moet ik deze as nu smeren?
Het is een asje dat door een buisje loopt.

Groetjes,

Niels

Hallo

Ik heb precies de zelfde boot maar die van.mij vaart met standaart accu die er bij zit
Echt langzaam ... Op youtube filmpjes staan er ook de zelfde varen veel harder dan die van.mij dat vindt ik raar

Heb je ook al bij de onderschriften van die filmpjes gekeken of er dingen aan de boot veranderd zijn? Deze boot is namelijk speelgoed (letterlijk), hij is ontworpen om vlot maar niet snel te gaan want dat is te gevaarlijk en te duur.
Je kan hem wel aanpassen, maar reken op veel werk en ditto kosten. En of je er dan tevreden mee gaat zijn is maar de vraag. Ik heb op het forum nog wel ergens een verslag staan van mijn ombouw, in eerste instantie alleen voor betere handling, maar ik ben nu ook voor wat extra gang twee brushless motoren aan het inbouwen... kost ook niet gratis, zeg maar...

Het kan ook behoorlijk van z'n plaats gaan met een budget ombouw hoor..
[URL="
style brushless upgrade - YouTube[/URL]

Dit tikt de 50 kmph aan

Laatst bewerkt door een moderator:
hoe duur kost dat ongv zo aanpassing arnold?? en bij wie kan ik dat laten doen want ik heb er 0,0 procent verstand van haha

Back