Na het plaatsen van een glasmat op mijn toestel bleek de volgende dag na uitharding van de epoxy verschillende luchtbellen te zijn ontstaan Hoe kan ik dit de volgende keer vermijden? want na het schuren verdwenen deze wel maar laten dan wel een opening na
Die dunne rekbare folie die ook nog wat onderling plakt? Dat heb ik laatst ook gedaan bij een Hawk-staart-reparatie. Eerst "voorbereiden", dan insmeren met lamineer-epoxy en omwikkelen met Koolstofweefsel en weer pleisteren met de epoxy. Daarna "strak" intapen met die folie, nog wat tape er in lagen overheen... Even wat dagen uit laten harden. Met het resutaat was het toch best goed verder te werken. Beetje schuren, plamuren etc.. maar niet heel veel moeite/werk.
Ja die dunne folie . Probeer trouwens zo zuinig mogelijk te zijn met epoxy, alles wat je er met bv. een bankpasje eraf kunt schrapen zat er geveel op.
Ik moet nog 1 van de flaps doen ga dit zeker eens proberen want dit lijkt mij een goed idee alvast bedankt
Hoe groot/klein zijn de luchtbellen? Foto('s)? Meer tips/discussies in lamineren en in glasweefsel. Glasmat, grof en chaotisch, is voor 1:1 schepen en auto's.
Je zegt glasmat. Ik hoop dat je glasweefsel bedoelt aangezien glasmat en epoxy niet echt lekker samengaan. Dan zal je vrijwel zeker luchtbellen houden. Dun glasweefsel kan je luchtbellenvrij aanbrengen met een plamuurrubber of oude bankpas. Geen roller of kwast gebruiken omdat je dan lucht onder het weefsel drukt. GJ
Glasmat is verlijmd met een stofje dat oplost in styreen. Niet in epoxy! Verwerking met epoxy geeft dan ook een broos resultaat, kliko-waardig. Glasmat is dus voor polyester only!