22-06 Oldtimer meeting bij MVC Bergijk!!

Via deze weg wil ik polsen of er animo is voor een Oldtimer meeting in het Brabantse Bergeijk.
Datum nader te bepalen, april, juni, juli of augustus?

De opzet is om met wat oudere vliegtuigen, wat betreft bouw of ontwerp, een gezellige zaterdag samen te vliegen op ons mooie "Witrijt-Airfield".
Een lowcost evenement op ons ruime veld van 90x115 meter.

Wie heeft daar zin in?

Laatst bewerkt:
De zweefvliegers houden al zo'n 5 jaar regelmatig 'vintage glider meetings'. Het idee is daar dat het ontwerp van het model 20 jaar of ouder moet zijn (mag dus recent gebouwd) of moderne ontwerpen van schaalzwevers waarvan het origineel voor 1970 vloog (zeg maar het 'houten' tijdperk).
Deze vintage glider meetings zijn vaak goed bezocht en de sfeer is altijd bijzonder goed en ontspannen. Iedereen geniet van het samen vliegen, ouwehoeren en bewonderen van al het moois wat er ligt. Zelf heb ik niet veel met oude motorvliegtuigen, maar zo'n oldtimer meeting heeft zeker kans van slagen. Ik zeg: doen!
Mocht de datum toevallig in de rest van het (al erg drukke) schema passen vind ik het wel leuk om langs te komen. Wordt dan wel met zwevers.....

Het idee is daar dat het ontwerp van het model 20 jaar of ouder moet zijn (mag dus recent gebouwd. Ik zeg: doen!
Mocht de datum toevallig in de rest van het (al erg drukke) schema passen vind ik het wel leuk om langs te komen. Wordt dan wel met zwevers.....

Hoi Raymond,

Die 20 jaar had ik ook in gedachte. Vaak zie je dan mensen met een kist waarop al een even oude motor zit die het nog prima doet.
Ik ga i.d.d. proberen om tussen alle agenda's door te manoeuvreren. (Wat een moeilijk woord "manoeuvreren")

Ik wacht de reacties wel af.

En je bent welkom!

Lijkt me een kwestie van plannen en faciliteren op clublocatie?

Beziet.
bmc-oldtimer-fly-24-april-2010-ter-info

Met een foto-impressie...

http://www.betuwsemodelvliegclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=56&t=622&start=75

Er was toen een behoorlijke opkomst. Mooie modellen. Gezellige club bij elkaar.
Mix van alles en nog wat.

Niet elke aandrijving was even klassiek. Een en ander electro... zoals de (m'n) oude Burda ;) Te zien 'in flight'...
Wel tot behoud van het bedaagde balsa...

Vintage Glider Group uitnodigen... extra gezellig...
Gr Bas

Laatst bewerkt door een moderator:
Was idd leuk.
Helaas willen ze er geen moeite meer voor doen.
Ze zijn terug naar de algemene opendag. Jammer.

Dacht dat we dit in eere van Menno zouden blijven houden.
Al was het bv om het jaar.
Zo jammer dat hij er toen niet bij kon zijn =(

Arnold,ik zou zeggen ga ervoor.
Altijd leuk om die ouwe meuk te zien vliegen.
Ben zelf in het bezit van een ruime schare oud vliegend hout.
Eigenlijk heb ik alleen maar oude kisten,zowel zwevers als motorkisten.
Lijkt me machtigprachtig zo'n vliegdag.
Blijf het volgen

gegroet Gerald

Leuk initiatief !

Vorig jaar heb ik een Curare gebouwd; curare-40-a
Laat maar weten wanneer het gehouden wordt dan zal ik ook komen.
Ik zal zelf ook eens navragen of er meer geinteresseerden zijn.

Groet,

Arnoud.

Laatst bewerkt door een moderator:
AHA

ik heb nog een Veron Tomtit, helemaal kaal met hangar rash, die krijg ik nooit klaar
(iemand interesse anders? originele tekeningen etc zit er bij)

Back