sleepvliegtreffen in Wijk en Aalburg 1 groot succes de volgende is op 21-11-2009 in Kennemerland

Hoi Bertus,
Ik ben er wel voor te vinden.
Ik sleep nu al een tijd met een ultra stick 120 ,waar tot 10 kg achter kan.
Doe al veel sleeps in het biggs verband en daar zijn ook een aantal piloten die het ook wel zien zitten.

Dus ik ben er voor.

gr vosje :)

Bertus,

Zoals aangegeven in het andere draadje lijkt een sleeptreffen me een heel leuk idee!

Sleep nu met een Ibis 120.
Heb zelf een ASW22BE van 4mtr. GJVO zal ook wel komen met een ASW28-18 van 4.08mtr.

Een sleepmeeting kan ook plaatsvinden bij de Aeroclub Kennemerland. Ruime 12V faciliteit (1000Ah) is aanwezig.

Groet,
Gerben

Groet,
Gerben

Een sleep treffen lijkt mij ook een goed plan!

Heb nu nog niets om te slepen maar ben bezig met de bouw van een 1/3 scale sig spacewalker.
En twijfel nog of die electro gaat worden.
Zoek nog een goede setup op 10S en dan kan ik een goed vergelijk maken t.o.v. bezine.

Groet,

Edwin

Bertus,
Rustig aan, niet iedereen zit iedere dag op het forum. Geef het een weekje de tijd. Er zijn vast meer geinteresseerden.

Edwin, beetje doorbouwen dan, hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Heb je een PM gestuurd met een set-up suggestie, om de boel hier on-topic te houden.

Ook mensen met een zwever zijn van harte welkom natuurlijk! Van klein tot groot, met een max van 10 kilo.

Groet,
Gerben

Hoi Bertus,
Ik ben er wel voor te vinden.
Ik sleep nu al een tijd met een ultra stick 120 ,waar tot 10 kg achter kan.
Doe al veel sleeps in het biggs verband en daar zijn ook een aantal piloten die het ook wel zien zitten.

Dus ik ben er voor.

gr vosje :)

Welke set-up gebruik je ??

Knife Edge,

Zoek even naar het draadje van Jan Scholten. Die heeft een Big Lift geelectrificeerd met een Turnigy Sk 230kV. Is vergelijkbaar met de motor die jij suggereert, hoewel de KD iets minder vermogen mag ontwikkelen. Die regelaar is prima. Ik zou hem wel onder de 80A houden bij een sleper.
De mijne begaf het bij 85A, waarbij ik moet toegeven dat de koeling toen niet optimaal was.
Accu's: prima.

Edit: draadje opgezocht voor je: electro-sleper-big-lift

Groet,
Gerben

Laatst bewerkt door een moderator:

Als je voor deze motor kiest ,moet je wel eerst de magneten beter vast lijmen , ik heb er twee gehad en hebben het niet uitgehouden.
Als eerste heb ik een sk 5065-270 er op gehad ,ook 2 van gehad , zelfde geval , lossen laten van de magneten.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 50-65 270Kv / 2100W $53.19

ook met 10 s 5000 30 c en een 18 x 8 elektro prop , heeft het zelfde toerental als de axi als deze liep ,alleen de axi gebruikt 5 amp minder dan de sk versie.

hoop dat er wat aan deze info is.

gr vosje ';)

Patrick,

De nieuwere Sk's zitten beter verlijmd. Met de nieuwere lichting Sk motoren nog weinig problemen gezien. Je ziet ook veel meer epoxy om de magneten zitten.

Maar goed, back on topic, zijn er slepers en zwevers die interesse hebben in een sleep meeting? Wellicht een mid-winter meeting?

Groet,
Gerben

Back