ervaring met bionic batteries?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door robin_phaser4rs, 19 okt 2009.

  1. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    hallo,

    via de zoekfunctie niks erover gevonden dus stel ik mijn vraag hier maar.
    Heeft er iemand ervaring met lipo accu's van het merk bionic batteries?
    Dus of het degelijk spul is met goede prestaties of juist niet.
    Dit is hun site: BIONIC BATTERIES - WE GET YOU POWERED

    gr Robin
     
  2. -richard-

    -richard-

    Lid geworden:
    26 jan 2009
    Berichten:
    34
    Locatie:
    rekken
    Zijn dit speciale accu's of is het 'gewoon' een lipo??
    want bionic klinkt alsof het een biologische batterij is dat je net een brandstoftank kunt vullen of zoiets dergelijk.

    -richard-
     
  3. T.h.o.m.a.s.

    T.h.o.m.a.s.

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    679
    is gewoon meer van hetzelfde , net zoals andere merken cellen halen bij 1 of twee fabrikanten en der zelf hun marketing op plakken
     
  4. slomo

    slomo

    Lid geworden:
    7 dec 2005
    Berichten:
    611
    Locatie:
    Meeuwen (België)
    Voor zover ik weet, is het een nieuw merk dat verdeeld wordt door PRO-MODELS.
    Zij waren voorheen verdeler van Flightpower in Belgie maar zijn daarmee gestopt en komen dan nu met BIONIC uit....
    Het zal nog effe wachten worden op gebruikerservaringen omdat de accu's nog maar pas in de winkel liggen...;)
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2009
  5. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    oké dan wacht ik nog even af heb nog 2 maandjes de tijd.
    in elk geval bedankt voor de reacties
     
  6. goony22

    goony22

    Lid geworden:
    15 okt 2009
    Berichten:
    62
    Locatie:
    veluwe
    heb gisteren een velineon brushles setje en 2 bionic 4000 2s 30c lipo's gekocht in twente voor 65 euri per stuk
    , vandaag ingebouwd in mijn slash en uitgeprobeerd met de bionic lipo's, nou ik weet niet wat ik meemaak gaat echt als de brandweer daarna weer opgeladen met de fusion lader deze pompt er zo weer 3600 mah bij en weer gaan als de brand weer.ben zeer blij met de accuus en de velineon volgens mij zijn ze top. de tijd zal het leren ik houd jullie op de hoogte.
     
  7. flight-power

    flight-power

    Lid geworden:
    8 nov 2008
    Berichten:
    95
    Locatie:
    Tremelo (België)

    Deze stelling klopt helemaal , ik ken een medewerker van pro-models (ook pro-tech genaamd) , hij is een actieve wedstijd-piloot (klasse F5B) ik heb ze die cellen zien testen alvoor ze gereleased waren op de markt (begin september), voorheen vlogen ze met flight-power eon-X 30 cellen ,
    Uit de testen was gebleken dat deze cellen een waardige vervanger zouden zijn , ze waren best tevreden met de resultaten ( de bionics waren zelfs een paar % jes beter ).
    Het testten gebeurde aan de hand van een data logger die ze instaleerden en na de vlucht werden dan de gegevens vergeleken.
    Dit zijn zeker geen slechte cellen zijn equivalent aan de flight-powers.(zelfs net iets beter , de vraag is of een gewone hobby piloot dit verschil echt gaat merken???).
    Aanrader dus.
    grtz Gunther.
     
  8. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Hallo,

    Bionic is inderdaad een nieuwe naam bij de top lipo merken...
    Aan de hand van een eagle tree (data logger) ben ik op dit moment EON X 30C 4S 2450mAh aan het testen, vanaf volgende week begin ik te testen met de Bionics!

    De prijzen zijn ongeveer 20% goedkoper dan flightpower, niet slecht als uit de eerste testen blijkt dat ze beter zijn...
    Aerobertics heeft al een goede stock van bionic lipo's!

    http://aerobertics.be/bionic.html

    Ik heb alvast al voor bionic gekozen als nieuwe lipo's in mijn 110" yak en 123" extra, ze zien er goed compact & licht uit.
    I'll let you know!

    Jens
     
  9. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    dat is wel te hopen, de flightpowers waren ook een paar % duurder en een paar % eerder kapot dan de hongkong spullen.. waarschijnlijk is de reden van stoppen met flightpower door pro- tech of hoe ze ook heten de steeds slechtere kwaliteit en de steeds moelijker verklaarbare meerprijs ten op zichte van de rest van de lipo wereld..

    Ik geloof dus niet in de flightpower/bionic filosofie.
     
  10. flight-power

    flight-power

    Lid geworden:
    8 nov 2008
    Berichten:
    95
    Locatie:
    Tremelo (België)

    Zaterdag 2 bionic pakketjes voor m'n indoor toestel aangeschaft , (2s 450mA -->6,5 euro per pakketje)
    Als je op het doosje kijkt , zie je de verdeler ervan , dit is wel degelijk de
    zetel van pro-tech te Olen die hierop als verdeler vermeld staat.
    Feit is wel dat de flight powers kei duur waren , zeker in vergelijking met de ondertussen ook al zeer goed presterende china/hong-kong lipo's ,
    denk (weet eigenlijk zeker) dat de verkoop van de flight powers niet meer liep zoals hoorde , alsook de toelevering verliep slecht en dat (protech) daarom ook overgeschakeld is naar bionics , deze zijn goedkoper als de flight-powers , maar als de cellen niet voor wedstrijdgebruik (extreme prestatie's) moeten dienen , dan gaat mijn voorkeur uit naar de ZIPPY'S of de TURNIGY'S (hobby citty's) deze cellen zijn naar mijn mening ruim voldoende en ze zijn zeer prijsgunstig .
    Voor de meetste modelbouwers zijn de Zippy en Turnigy lipo's ruim voldoende en presteren ze goed. (met natuurlijk sommige uitzonderingen maar die zullen er uiteraard altijd zijn).

    Wat betreft het testen (bionic versus flight power), als deze testen gedaan werden was ik (toevallig ) ook aanwezig, de resultaten die ik hierover wist kwamen dus uit eerste hand , sterker nog het waren medewerkers van protech die deze testen uitvoerden , want hun doel was / is een betere en goedkopere lipo verdelen dan de voormalige flight-powers.

    grtz Gunther.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2009
  11. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Als ik naar een 10s F3A pakket kijk, mijn tak van sport, zie ik dat daar 440E voor gevraagd wordt (2 * 4800 5s = 2 * 220E).
    Aerobertics.be - bionic

    Als je voor een HC pakket 1/4 betaalt is het volkomen duidelijk wat Jan Scholten bedoelt met zijn opmerking 'Ik geloof dus niet in de flightpower/bionic filosofie'
     
  12. Celle

    Celle

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Belgium
    De Bionic accu's zijn zeer goed qua prijs & kwaliteit. (ook mooi logo :) )
    Deze worden inderdaad verdeeld door Pro-Models (BE).

    Wij verkopen ze sinds kort ook in onze winkel.
     
  13. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    iedereen die er sterk in gelooft heeft ze waarschijnlijk gesponsored of in de winkel zelfs ?
    dat komt meteen wat "minder" over.
    :?
    als de cellen goed presteren is de naam zo bekend, zie nu de turnigy en zippy lipo's

    de tijd zal het uitwijzen.
    kom maar op met die uitslagen van de testen zou ik zeggen !
     
  14. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ps, een 240 euro voor een 6s pakket 5500, tegenover de 80 dollar (!) van zippy vind ik nogal ver uit elkaar eigenlijk.
     
  15. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    @JVDO Al testresultaten binnen?
     
  16. ik heb zelf nu ook de bionic 40C 5000 mah lipo
    en heb er mee gereden en er zit veel power in de pakketten.
    dus zeker aan te raden!
     
  17. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    "veel power" boeit niet, gaat erin en eruit wat ze opgeven bij het opgegeven voltage ?
     
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Grappig; er zijn genoeg top-wedstrijdvliegers die de HC pakketten beter vinden dan de FP's.
     
  19. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.961
    Locatie:
    Tilburg

    Ben dan geen wedstrijd vlieger maar heb wel tussen de 2 merken getest.

    Onder de zelfde omstandigheden gaan zippy,s langer mee en blijven de power beter geven.


    Zeker de flighmax en rhino 40C lipo,s geven echt mega veel power.
    Het voltage zakt veel minder in en dus levert je motor meer power.
    5 cell bionic 4800Mah 30C kost je 220,50€.....

    Weet zeker dat een flightmax Minimal gelijk op gaat en als het dezelfde kwaliteit is als flightpower dan wint de flightmax het:
    http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8589

    kost je 41€.!!!!!!!! ofwel meer dan 5x zo goedkoop.

    En eentje die er met kop en schouders boven uitsteekt:

    HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 5S1P 40C $76.82

    Deze 40C ben ik nu aan het testen en continu laden met 5C.
    Houd het voltage echt zeer goed vast.
    Zou deze 40C serie eerder vergelijken met hyperion cellen.

    Dat het in de EU duurder is oke maar dit soort verschillen vind ik belachelijk.
    En wie beweert dat ze zelfs beter zijn (bionic)dan dan b.v een 40C flightmax dan heb je die nog niet gehad of je verkoopt ze zelf..
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2010
  20. edje purpel

    edje purpel

    Lid geworden:
    12 jan 2008
    Berichten:
    43
    ik ben van mening dat er maar 2 fabrieken zijn die lipo's maken en die staan in hong kong dus welke stikker je er ook op plakt het komt toch uit een van de 2 fabrieken nu begrijp ik ook wel dat er verschillende klasse lipo's zijn maar als je van welk merk dan ook de zelfde klasse pakt zou de prestatie het zelfde zijn
     

Deel Deze Pagina