ervaring met DevFus

Discussie in 'CNC' gestart door R2D2, 18 sep 2010.

  1. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    Ik kreeg het krantje van modelvliegsport vandaag in handen en daar staat een stukje in
    over Devus, dit progje kost 25 euro voor de gewone en 50 euro voor de CNC versie
    men kan met dit progje heel eenvouding met een paar stappen een romp kompleet met spanten e.d tekenen.
    Ik heb het even geprobeerd ( www.devcad.com )
    en ja hoor makkelijk en voor deze prijs......
    Maar nu wil ik graag weten of er ook iemand is die ervaring met dit progje heeft en zo ja
    bevolt het, en wat is positief en wat is negatief aan dit progje.
    let op alleen rompen kun je er mee tekenen, vleugels kun je met Profili2 of zo wel maken, ook al moet ik dit nog wel leren.
    want volgens mij hoef je dan helemaal geen autocad deskundige meer te zijn en uren lang achter de pc vertoeven :)
     
  2. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    Niemand ???

    Is dit misschien zo`n onbekent programma :)
     
  3. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Ik heb er van gehoor, heb er mooie resultaten van gezien op www.retroplane.net (forum), maar zelf geen ervaring mee.
    Het lijkt idd. geen verkeerd pakket.

    Dirk.
     
  4. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    Ja lijkt me ook wel wat, ik denk er zelfs over dit pakket aan te schaffen, maar ik wou graag wat horen van personen die het pakket kennen.
     
  5. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Als je je een beetje in het Engels kunt redden, zou ik je vraag eens stellen op het forum van www.retroplane.net. Bij voorkeur in het Frans, maar je vind er ook genoeg Duits- en Engelstalige draadjes.

    Maar het is nog geen veel gebruikt pakket, dat is wel duidelijk.

    Dirk.
     
  6. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    zal daar eens wat proberen, frans is voor mij abracadabra dus het zal wel engels of diuts worden
     
  7. arthurw

    arthurw

    Lid geworden:
    9 mei 2003
    Berichten:
    376
    Locatie:
    Soest
    Hoi R2D2,

    Volgens mij hebben wij ook net contact op het CNC forum...

    Ik heb het stukje geschreven dat je gelezen hebt. Zelf kon ik er in een avond mee overweg, het programma is heel intuïtief.

    Naar mijn idee heel geschikt voor rompen die niet ontzettend exact een bepaald verloop moeten hebben, maar gewoon goed moeten stroken. Dus wel voor een scale look kist, maar niet voor 100% schaal. Het programma maakt namelijk bepaalde vereenvoudigingen, bijvoorbeeld voor de rompdoorsnedes.

    Daar kun je wel weer omheen werken, door op elke positie handmatig de former te editen maar dan heb je kans dat alles niet meer heel mooi strookt of alleen met veel werk.

    Zal binnenkort eens het proces van een hele romp documenteren.

    Arthur
     
  8. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    Graag ben er erg benieuwd naar, ik doe een beetje rustig aan want ik heb de cnc nog maar net ( ik heb de frees gekocht van plotterwelt zie ook de topic project cnc frees ) en ben winpc-nc nog aan het leren, en natuurlijk autocad ook.
    Ik wil dus niet direct teveel hooi op mijn vork nemen maar zag dit progje niet erg veel geld en het lijkt mooi maar dat is bijvoorbeeld autocad ook... als je weet hoe het moet en bij sommige progjes valt dat niet mee
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2010
  9. keesblokland

    keesblokland

    Lid geworden:
    24 okt 2008
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Zevenaar, Netherlands
    DevFus

    Ik gebruik DevCad al een jaar of 4-5, en doe er al mijn CNC tekenwerk mee. DevFus is gewoon net zo goed als de rest.

    Zeker aan te bevelen!

    (... zie dat mijn link verouderd is: Banbridge Aeromodelling Club)
     

Deel Deze Pagina