Ervaring met Orange DSM2 ontvanger?

bdoets

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Heeft iemand al ervaring met de Orange DSM2 ontvangers van HobbyKing?
Ik ben vooral nieuwsgierig naar de reikwijdte... ik ben dit voorjaar al eens een toestel kwijtgeraakt waar een AR6100 in zat. Voor de prijs lijkt het te mooi om waar te zijn, maar op HK zijn al mensen die beweren dat het bereik immens is... en dat met één antennesprietje.
Wie vliegt er al mee?

Ai, sorry voor het kapen van je post Bart. Ik zal wat foto's posten ter verduidelijking.

Lator,

Marcel(air)

Dit is de Spektrum variant, WIE heeft er ervaring mee ?
full

En dit de Futaba FASST, maar dat geheel terzijde...
full

Laatst bewerkt door een moderator:
orange rx

Ik vlieg al een tijdje met een orange rx ontvanger in een 2 meter zwever.
Heb ik toch al aardig hoog mee gezeten en nooit geen problemen mee gehad!!
super voor dat geld

Ik heb met mijn JR DSX9 (EU-versie) behoorlijk wat problemen met het binden gehad. Er zijn kennelijk twee versies firmware in omloop. De vroege uitvoeringen met de rode antennedraad willen niet binden of gedragen zich na het binden heel merkwaardig (kanalen verkeer, klapperen etc.) terwijl deze het prima op de Spektrum DX7 doen. De latere uitvoeringen met oranje antennedraad leveren geen problemen op.

Bereik is in ieder geval 150 meter. Nooit hoger en verder geweest, zit in kleine kistjes van Depron en vleugeltjes.

Mijn zoon en ik vliegen er nu al een aantal maanden mee. Resp. met een EZ* en een mpx minimag. Met beiden geen problemen gehad. Afstanden normaal gesproken tot ca 250 mtr.

Ben hier nieuw op dit forum ,maar ik heb veel ervaring met orange ontvanger ,en ik moet zeggen nooit last gehad en ik vlieg met parkmasters en schuimpjes tot in de wolken dus ?

Ik was dit hele draadje vergeten... maar inmiddels heb ik er al een paar en ik moet zeggen dat ze het prima doen. Eéntje (met satelliet) ligt op de bodem van de vijver bij ons clubveld (een glasvezel romp drijft normaal gesproken wel maar niet als er een klont lood in de neus zit - en dat ongeval had niks met de ontvanger te maken...) Een andere Orange DSM2, zónder satelliet, zit in mijn Geier en die vliegt regelmatig flink hoog. Binnenkort zal ik wel weer een setje met sat bestellen, en misschien meteen zo'n vierkanaals kleintje erbij voor indoor of iets dat niet ver weg gaat...
Niks mis met die Orange ontvangers hoor!

Ik gebruik ook meerdere orange ontvangers FASTT compatible met futaba 10 CG en dat op schuimpjes ,en heb nog nooit problemen gehad .

ah , hee ... schoonpa... ook het modelbouwforum gevonden :-)

U zegt nooit problemen gehad ... en al die crashes dan .?? u moet toch nog een excuus hebben :-) (sorry , kon het niet laten)

Cor

ah , hee ... schoonpa... ook het modelbouwforum gevonden :-)

U zegt nooit problemen gehad ... en al die crashes dan .?? u moet toch nog een excuus hebben :-) (sorry , kon het niet laten)

Cor

Cor ,crashes waren tewijten door verblindheid van de zon ,komt ervan als je in de zon gaat vliegen.
Neen ,nog geen crashes door een storing met orange of spectrum ontvangers .Naar mijn mening doen ze het goed ,ook op grote hoogte .

tip!
een oog dicht doen als je door de zon vliegt als je het vaak doet wel af en toe afwisselen ;-)

dan zie je nog wat als je er uit bent en dan blijf je zicht hebben op je model :-)

Ik heb 2x6 kanaals met satelliet en een 9 kanaals met satelliet voor de Spektrum en 1 keer met een 6 kanaals dat de bindig even weg was, ik wilde een bocht maken maar ging een paar seconden rechtdoor.
De led stond na de landing ook te knipperen, ik kijk voortaan of de led voluit brand en geen wegval meer vernomen.

Groeten Hans

led knipperen zegt niets over het ontvangst maar alles over je ontvanger accu (of bec). Knipperende led betekend dat de spanning weg gevallen was.

led knipperen zegt niets over het ontvangst maar alles over je ontvanger accu (of bec). Knipperende led betekend dat de spanning weg gevallen was.
Dat is dan ook precies wat-ie zelf al vertelde. En het zegt dus wél iets over je ontvangst; nl dat die (even) onderbroken is geweest.

Nee, dat zegt hij niet. Ja het effect is hetzelfde maar iedereen denkt dat het gewoon een ontvangst probleem is, en dat is het niet. Je kan (MOET) er dus iets aan doen want het kan ook vlakbij (in landing bv) fout gaan. En dan is 1 sec erg lang ;)

Ik heb een 9 kanaals oranje ontvangertje liggen maar krijg deze niet gebind met mijn dx7

Enkel wat lichtjes die knipperen maar voor de rest niets.

Back