ervaringen met Airbrush Victor Werher set + tips v. beginner

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Tiriaq, 30 dec 2014.

  1. Tiriaq

    Tiriaq

    Lid geworden:
    30 dec 2014
    Berichten:
    9
    Hallo, bedankt voor het lezen.

    - Ik heb iemand zien verwijzen naar de airbrush victor werther set in de [​IMG]
    (Almere Airbrushwinkel) maar heeft er iemand nu hier van horen of proberen ook echt ervaring hiermee?

    - Verder hoor ik mensen vaak zeggen dat de airbrushes dan ophouden in bepaalde effecten of dingen te kunnen doen/creëren zijn deze dingen nog een beetje te omschrijven wat je dan niet met een goedkopere kan doen of makkelijker?

    - Vaak wil je goedkoop beginnen en ik ben ook niet van plan om veel ermee te gaan doen. In eerste instantie even mijn geweertje en daarna misschien voor dingen van hout te spuiten op schaal. Mijn vraag is hoe erg loopt dit al gauw op als je praat over verf, schoonmaak, onderdeeltjes die gauw vervangen moeten worden waar je beste bijv. een extra van moet hebben liggen etc etc.

    - Wat werkt het fijnst, lees dingen over verfbus onder/boven etc. Bepaalde airbrushes die moeilijke schoon te maken zijn dan andere etc. Ik heb dus wel hier en daar wat gelezen maar ik zou het graag wat compacter hebben als kan of een linkje en directe antwoorden op de specifiekere vragen.


    Vanwege het zicht op heel weinig spuitwerk in de toekomst nog lag mijn budget op €140,-- euro om mee te beginnen het bekende of berucht Güde setje. Heb daar verder ook niet meer over gehoord dan volgens mij een post van een paar jaar geleden. Dus voorlopig is het een dure grap alleen even een camo job spuiten op een bouwpakket geweertje dus dan snap je misschien voorlopig welke richting het op moet gaan qua uitrusting en prijs.

    Alvast bedankt!
    MVG
     
  2. Dorffmees

    Dorffmees

    Lid geworden:
    2 feb 2007
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Veenendaal
    Hey Tiriaq,

    Deze compressor gebruik ik thuis ook voor al m'n airbursh werk (modelbouw). Heb drie pistolen die ik er op kan aansluiten. Compressor via Ebay in Duitsland gekocht inclusief twee pistolen (single en duo-action) plus slangen, airbrushcleaningpot, standaard en vele aansluitnippels. Maakt erg weinig lawaai. Enige nadeel is dat er geen drukvat opzit, dus hij slaat aan zodra je je pistoolknop indrukt. Gebruik 'm met regelmaat en heb nauwelijks onderhoud er aan.

    Groet, Thierry
     
  3. Tiriaq

    Tiriaq

    Lid geworden:
    30 dec 2014
    Berichten:
    9
    Fijn dat je die info kon delen! Ik zit nu op het moment sterk te denken aan:
    https://www.vidaxl.nl/p/140284/airbrush-compressor-set-met-3-spuitpistolen

    Ik weet alleen niet welke verfsoort ik moet kopen voor het spuiten van plastic modellen en daarnaast later ook metalen schaalmodellen.
    Eerst maar even een winkel opzoeken waar ik goedkoop kan beginnen, want ik wil er niet echt mee 'schilderen' meer voor wat poppenmeubels en een geweertje op schaal
     
  4. Dorffmees

    Dorffmees

    Lid geworden:
    2 feb 2007
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Veenendaal
    Ik gebruik voor de airbrush Vallejo verf. Watergedragen verf, ook makkelijk schoon te maken/te houden. Gebruik ik voor op m'n plastich modellen alsook m'n houten Bismarck.
     
  5. Dorffmees

    Dorffmees

    Lid geworden:
    2 feb 2007
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Veenendaal
  6. Tiriaq

    Tiriaq

    Lid geworden:
    30 dec 2014
    Berichten:
    9

    ok dan ga ik ook die soort kopen. Had zelf wel eens PU of kunsthars geschilderd en gebruikte acrylverf maar als je dat teveel verdund dan trekt het weer weg als water over plastic.

    Hout zal ik wat meer gaan spuiten, dus dat komt mooi uit.
    thnx!
     
  7. Tiriaq

    Tiriaq

    Lid geworden:
    30 dec 2014
    Berichten:
    9
  8. Dorffmees

    Dorffmees

    Lid geworden:
    2 feb 2007
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Veenendaal
    Wel eerst het werk een primer/grondlaag geven hoor! Een must voor op hout en een aanrader voor op plastic.

    Succes!
     
  9. Tiriaq

    Tiriaq

    Lid geworden:
    30 dec 2014
    Berichten:
    9

    Dank je, zit even Vallejo youtube vids te kijken. Die primer is ook een goede tip, ga ik erbij nemen. Heb nog geen antwoord gehad van de winkel zelf.
     
  10. Gertjan33

    Gertjan33

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Tilburg
    Als je in de toekomst weinig van plan bent met airbrush en er weinig aan wilt besteden, is het misschien een idee te overwegen om het te laten doen.
    Dan heb je een mooi resultaat en hoef je zelf niets aan te schaffen.

    Of kun je zelf al airbrushen?

    Succes en een fijne avond!
     
  11. Tiriaq

    Tiriaq

    Lid geworden:
    30 dec 2014
    Berichten:
    9

    Dank je Gertjan!! Nee, ik heb het nog nooit gedaan en ben me nu dagjes hier en daar aan het voorbereiden op spulletjes kopen.

    Ik had tijd geleden een bericht geplaatst met mijn woonplaats maar niemand reageerde dus ben ik gaan zoeken en zoeken totdat degene waar ik al naar geïnteresseerd was voor 126 in de aanbieding kwam met 3 spuiten en compressor met drukvat en acc.

    Ik begrijp nu dat ik meerdere soorten verf erin kan doen maar dat airbrush verf verfijndere materialen heeft en betere dekking bij zelfs verdunnen. Dus ik ga binnenkort proberen mijn poppenmeubeltjes te spuiten met verdunde primer en kijken hoe snel het verstopt raakt.
    Als ik begrijp hoe het werkt en gewoon wat dingen heb gespoten dan ga ik eens kijken voor airbrush verf voor een bouwpakketje/geweertje dat ik een camo job wil geven.
     

Deel Deze Pagina