Ervaringen met Hextronix D9 Lipo's van United Hobbies?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Tadango, 26 feb 2007.

  1. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Die dikke kabels van de lipo's even schuin afknippen op de voorgetinde draad. daardoor is hij wat dunner. Deans connector opschuren met een vijl voor betere hechting! tin op de connector draad erop. klaar.. Zo gepiept en muurvast.. LET WEL!!! dat je de krimpkous bij de andere draad afgedekt houdt totdat de ene draad vastzit.. anders krijg je disco ;)
     
  2. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    zelfde.. telkens ook weer het ene of het andere uitverkocht, wordt gek van die lui :? zit ook al 2 maanden te wachten..
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    gebruik NOOIT s39 als je er een electrische stroom door heen stuurt want er komt dan een chemische reactie en je hele soldering vreet weg. Verder kan je het beste solderen met alu soldeer (met of zonder flux) en je draden vertinnen met normale tin met harskern. Met alu soldeer de lipo lippen vertinnen en dan de normaal vertinde draden er op solderen. Gaat erg goed en zit 100% goed vast. Bij lipo's heb je altijd een alu plaat waar een stripje (nikkel??) op zit gepuntlast en een normale strip waar je altijd aan kan solderen. Als je nikkel stukje van je alu lip af is moet je dus alu soldeer gebruiken. Zoek maar eens op het forum. Maar nooit weer s39 pakken om je draden te solderen!!!!!
     
  4. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    s39 is toch uit de handel gehaald omdat het gevaarlijk voor de gezondheid is o.i.d. ?
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Geen idee maar het is zeker niet goed voor je solderingen :)
     
  6. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    nee ?
    gebruik het bijna altyd met solderen :roll:
    wat zou er dan niet goed aan zijn behalve dat het gemische / giftige troep is :p
     
  7. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Sjoerd, kijk over een jaartje nog maar eens naar die aansluitingen..

    S39 veroorzaakt roest.
     
  8. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    o :(

    dus over een jaar al mijn soldeersels nog maar eens solderen :roll:
    wat kan je wel gebruiken dan
    tin met harsekern heb ik wel maar als je het dan niet direct op je iets doet wat je wil solderen
    dan is het verdampt op je soldeerbout.. :roll:
     
  9. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Dat is wel een eigenschap om het direct toe te passen. :p
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb eens draden gezien die 5 jaar geleden met s39 werden gesoldeerd. Daar gingen kleine stromen door. Alles was uitgeslagen, stekkers doorgerot en het koper was tot 3cm in de kabel weggerot. Alles kon vervangen. Kan je nagaan in een model ;) Beetje rot en door de trilling breken de verbindingen snel. Weg toestel...........

    Als het snel verbrandt is de soldeerbout veel te heet. Je moet het soldeer ook meteen op het draad laten vloeien. Dus bout moet schoon zijn, beetje tin op de bout smelten (echt net een dun laagje) voor een goede overdracht van warmte naar het draad, dan tegen het draad en meteen tin tegen beiden aan. Na wat oefenen vloeit het tin dan direct over het draad heen en zorgt de hars kern voor een mooie vloei (of hoe dat ook heet) Zorg dat je kort soldeert! Langer en het verbrand en het vloeit niet lekker meer. Dan een klein beetje nieuwe tin erbij en afvegen aan een doek, dan opnieuw tin toevoegen.

    Oefen gewoon eens met wat goedkoop draad. Je moet het kunnen vertinnen zodat je de draad vezels kunt zien en er 0,0 overbodig tin op zit.
     
  11. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel België
    intussen gelukt ... :wink: .... 100 watt is overkill voor zoiets ... 30 watt ijzer ging beter + jullie tips opgevolgd .... bedankt aan iedereen maar weer !
     
  12. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel België
    kan handig/nuttig/wenselijk zijn :

    op het UH forum :

    Guys.
    Sending us photos of the swollen packs via email to support@unitedhobbies.com will enable us to replace them for you without you sending them back to us.

    Please note, they must be fairly obviously swollen. A slight warp or bulge will not suffice.

    With many thousands of packs sold each month and only a handful of complaints it's obivouse this is not a systemic issue.

    When making the photo, ensure it is clear, shows all packs in the 1 single photo and clearly shows the swelling of the packs.

    Thank you.
    Admin.
     
  13. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    mn pakket is gisteren verzonden :D we zullen zien :)
     
  14. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Gelijk weggooien die S39!
    Wij hebben het hier ook nog wel en ik moet het elke keer verstoppen omdat anders mijn vader het gaat gebruiken, Resultaat: Opnieuw solderen en nieuwe draden maken binnen een half jaar!

    Dus gewoon solderen zonder S39.. lukt me tot nu toe altijd. Goed vertinnen en warm stoken moet lukken. En natuurlijk goede tin gebruiken.
    Voor noodgevallen (En die heb ik al een paar jaar niet meer) heb ik nog een soldeerpasta liggen die niet agressief is.
     
  15. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    18Watt hier, gaat prima met draden en deans. Wel zorgen dat de warmte niet weg kan, zeker bij goudkontakten, niet direct in een bankschroef maar eerst wat hout ertussen.
    Maar een beetje extra power in je solderbout is wel lekker.

    Mijn 3 hextronic 2200 3s zijn trouwens besteld betaald send to warehouse en packing slip printed en al 4 dagen niet verzonden, is dit normaal?
     
  16. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel België
    yep, da's normaal ... items kunnen gerust een week op UNPOSTED blijven staan, maar een keer op POSTED kan het ook zijn dat ze dan binnen 3 werkdagen op de deurmat liggen ...

    Die problematiek zou vanaf volgende maand van de baan moeten zijn, want dan zit de verhuis naar hun nieuw groot warehouse erop en beweren ze binnen 24 uur te zullen verzenden ... :)
     
  17. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    ik wacht nu al ruim 2 weken (geloof ik ) op m`n lipo .
    en hij was op vooraad..
     
  18. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Dat Unposted blijft inderdaad staan tot er een week of 1.5 voorbij is. Daarna gaat het pakketje weg.

    @ Sjoerd, ik neem aan dat hij nu haast wel moet aankomen. begin deze week zullen die 2 week inderdaad om zijn. Echter kan het soms om welke reden dan ook langer duren.. Nog maar 1 keer met een pakketje gezien.
     
  19. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    ja, kan een paar dagen duren.. (ze lopen door de enorme hoeveelheid orders een beetje achter)

    het ergste is als je packingslip *niet* geprint word, omdat constant het ene of het andere onderdeel uitverkocht is, gelukkig is het mijne na 2 maanden eindelijk compleet, en 2 dagen geleden verzonden :)
     
  20. Ti2

    Ti2 Guest

    Vraagje van een noob :oops:

    Zijn die 6S 4100 mAh ook geschikt voor een Trex 600? Wil eigenlijk 4800-5000 mAh hebben maar kan die niet vinden...

    Thx
     

Deel Deze Pagina