Beste lezers,
Momenteel heb ik een quadcopter met een DX8 en een AR8000, en aangezien ik me toch iets meer wil gaan focussen op het zogenaamde 'long range' vliegen ben ik even wat onderzoek gaan doen.
Nu heb ik geen 300-400 euro over voor een long range set zoals ImmersionRC set, dus is mijn oog gevalleen op 'OrangeRx Open LRS'.
Met de juiste software ( openLRSng ) schijnt dit prima te werken.
Mijn oog is gevallen op de volgende combinatie:
Zender module 100mW(OrangeRx Open LRS 433MHz TX Module (JR/Turnigy compatible)
Ontvanger module (OrangeRx Open LRS 433MHz 9Ch Receiver)
Een zender die dit ondersteunt heb ik al dus dat zal het probleem niet zijn.
Nu heb ik gelezen dat de standaard meegeleverde antenne's ontzettend slecht zijn en dat je er beter iets anders op kan zetten.
Nu heb ik twee vragen:
1. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met dit systeem en die mij tips kunnen geven en mij vertellen hoe dit bevalt?
2. De standaard antennes vervangen, zijn hier kant en klare antennes voor, wil en kan iemand die voor mij maken (uiteraard tegen een vergoeding).
Momenteel heb ik een quadcopter met een DX8 en een AR8000, en aangezien ik me toch iets meer wil gaan focussen op het zogenaamde 'long range' vliegen ben ik even wat onderzoek gaan doen.
Nu heb ik geen 300-400 euro over voor een long range set zoals ImmersionRC set, dus is mijn oog gevalleen op 'OrangeRx Open LRS'.
Met de juiste software ( openLRSng ) schijnt dit prima te werken.
Mijn oog is gevallen op de volgende combinatie:
Zender module 100mW(OrangeRx Open LRS 433MHz TX Module (JR/Turnigy compatible)
Ontvanger module (OrangeRx Open LRS 433MHz 9Ch Receiver)
Een zender die dit ondersteunt heb ik al dus dat zal het probleem niet zijn.
Nu heb ik gelezen dat de standaard meegeleverde antenne's ontzettend slecht zijn en dat je er beter iets anders op kan zetten.
Nu heb ik twee vragen:
1. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met dit systeem en die mij tips kunnen geven en mij vertellen hoe dit bevalt?
2. De standaard antennes vervangen, zijn hier kant en klare antennes voor, wil en kan iemand die voor mij maken (uiteraard tegen een vergoeding).