Esc probleem

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door martin1986, 4 okt 2017.

  1. martin1986

    martin1986

    Lid geworden:
    14 mrt 2015
    Berichten:
    29
    hallo allemaal

    Ik heb een probleem ben bezig met mijn hexa 680 en heb een 30a esc maar die is helaas te groot zie foto

    Nou zijn der wel kleinere maar zijn voor racers wie weet een Nederlandse webshop waar ik kleinere esc kan bestellen voor mijn 6x920kv motors
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    te groot... ligt er maar net aan of je ze per se op die plek wilt hebben.. ;)

    de esc's zijn voorzien van bullet connectoren, deze kan je los solderen en de draden direct op de esc solderen, dan past het waarschijnlijk wel.

    anders hobbyking EU warehouse, zit in NL en daar hebben ze zat liggen.
     
  3. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
  4. martin1986

    martin1986

    Lid geworden:
    14 mrt 2015
    Berichten:
    29
    Die esc zijn toch voor racers
     
  5. martin1986

    martin1986

    Lid geworden:
    14 mrt 2015
    Berichten:
    29
    Of heb ik het verkeerd
     
  6. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    En waarom zou je die niet kunnen gebruiken? Ik vlieg een discovery met race setup en laag kv motoren met 9" props, kun je super relaxt én stabiel mee vliegen
     
  7. martin1986

    martin1986

    Lid geworden:
    14 mrt 2015
    Berichten:
    29
    Kennis van me zeg die racer heeft dat race ecs verbrand met 10 inch props 920kv op 3s
     
  8. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    gaat om het aantal amperes wat een esc maximaal kan leveren, ga je daar overheen, dan gaat de boel stuk ja.

    wel is het zo dat "race"esc's standaard ingesteld zijn voor snel draaiende motoren, en zullen het magnetische veld heel snel schakelen.
    een laag KV motor kan ervoor zorgen dat het magnetische veld verschuift en de timing helemaal in het 100 loopt. dan kan of de motor of de esc goed op zijn donder krijgen ja.
    maar als je de esc's goed instelt in BLHeli configurator (demag compensation) dan kan je gewoon je "race"esc's op een laag kv platform gebruiken..
    voor de zekerheid active braking uitzetten is wel een goede om te doen met grote zware props, active breaking trekt ontzettend veel amps en om een grote prop te remmen trekt het nog meer.

    een esc is uiteindelijk een driepolige schakelaar in de basis maakt het de esc niet uit wat voor motor je eraan hangt.. de firmware is hetgene wat het verschil maakt.

    ikzelf heb op mijn hexa 40A dys blheli_s zitten die 450KV motoren met 14" props moeten aansturen, geen enkel probleem..
     
  9. Haasje_X

    Haasje_X

    Lid geworden:
    10 aug 2017
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Noord Holland
    Ik draai 10 inch props op een 980KV met een dys 30A blheli_s. Dit loopt ontzettend mooi. Ik heb de active break zelfs nog aan staan.
     
  10. martin1986

    martin1986

    Lid geworden:
    14 mrt 2015
    Berichten:
    29
    Top bedankt nou moet ik alleen nog uit vinden hoe ik de esc moet progammeren
     
  11. Haasje_X

    Haasje_X

    Lid geworden:
    10 aug 2017
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Noord Holland
    Als je blheli regelaars hebt, dan kun je de blheli suite Chrome app gebruiken. Google weet je hier heel veel over te vertellen :) en anders vraag je het maar
     

Deel Deze Pagina