Esky Honey Bee FP

• Topicstarter Topicstarter L4nc3r
  • Startdatum Startdatum
L

L4nc3r

Guest
Ok, ik heb net deze heli ontvangen, maar zit met een probleem. :?
Telkens als ik de gas wat meer op en zet, begint hij rond te draaien als gek, de rudder kan ik ook niet gebruiken, want dit heeft vrijwel geen effect :roll:
Kan iemand zeggen wat ik net moet doen om de heli wat minder te laten tollen zodat ik tenminste kan proberen om eens op te stijgen? :|
Moet ik dit soms regelen aan de vijzen aan de ontvanger?

Grtz
L4nc3r :wink:

Ok, ik zal het probleem met men Honey Bee FP uitleggen.

* De mainrotor draait naar rechts (wijzerszin)
* Dus logischer wijze zal de heli uit zichzelf naar links draaien (in tegenwijzerszin) :wink:
* De staartrotor zou de heli dus naar rechts moeten krijgen. (de heli in wijzerszin sturen) :roll:
* Nu, mijn staartmotor draait andersom volgens mij, want i.p.v. de heli goed te duwen, trekt hij de heli nog meer naar rechts (tegenwijzerszin dus). :?
* Ik heb hem zo uit de doos gehaald, dus is het wel mogelijk dat de + en de - verkeerd op de motor staan? :|
* Met de Gain en de Proportional kan je enkel de RPM bepalen, maar niet de draairichting. :roll:

Heeft iemand suggesties wat ik zou kunnen doen? Hij stijgt wel op, maar dan draait hij ongelofelijk hard rond zijn eigen as, met een crash (niets stuk gelukkig) tot gevolg :(

Met vriendelijke groeten
L4nc3r :wink:

zijn jullie broers?
kheb het in de mot :P

greets!

ps. @l4nc3r: mss kan ik u vrijdag helpen, dan komt de mijne ook toe ;)

Ik en sven311, idd, we zijn broers :lol:
En ja, ik hoop da ge kunt helpen. :wink:

Kheb uw vraag gezien en mijn zender was een mode 2 die erbij zat, daarmee ga ik nu met men Futaba vliegen, omdak daarmee in mode 1 kan vliegen.
Dus, gewoon kristal veranderen, en ge kunt vliegen :)

Ok, ik denk dat ik mijn probleem opgelost heb :)
Ik heb gewoon het stuk dat aan de kabels van de staartrotor hangt, omgekeerd in de ontvanger gestopt. :wink:
Nu kan ik de heli al bijsturen en zelfs al een halve meter opstijgen. :P
Hoger gaat niet omdat er binnen nogal weinig plaats is, en buiten is het weer te slecht :roll:

Mag dit wel, het omkeren in de ontvanger? Of kan dat iets beschadigen? :|

Hoi ik heb ook een Honey Bee FP gekocht
Op de 4in1 heb je 2 uitgangen voor de motors: M1 en M2, zou iemand kunnen kijken welke functie op welke uitgang zit.
Bij mij hoofdrotor op M1 en heck op M2, bij jullie ook?
Want mijn probleem is dat ik het met een andere zender wil aansturen. Maar het lampje gaat alleen groen branden als ik de linker knuppel helamaal naar links houd.
Als ik de knuppel naar rechts beweeg gaat alleen de heckrotor hard draaien. De zender is een MPX Cockpit MM
Dus ik vraag me af of het soms verkeerd om zit. En of je dat wel om kan draaien ivm de mixer en gyro.
Als iemand hier een oplossing voor heeft hoor het graag.

@ l4nc3r
Het stekkertje om draaien geeft niks, hiermee verander je alleen de plus en de min van de motor om, dus als dit werk, zat je stekkertje verkeerd om.

@ cornelis
Dit zit um in je gas kanaal, reverse kanaal 3 en als het goed is gaat dan de LED groen branden,
dit had ik ook toen ik mijn FX18 zender aansloot op mijn Honey bee CP2.
Mixer en Gyro uit zetten in de zender, dit kan je op het 4 in 1 board doen.

over de uitgangen, M1 is hoofdrotor en M2 de staartrotor.

narfer07 bedankt
Jij had precies het zelfde, knuppel links houden -> LED groen, knuppel naar rechts heck rotor draaien?
Alleen is kanaal 3 bij MPX rudder dus links <-> rechts van linker knuppel, en 5anaal 4 is gas.
Kanaal 4 had ik al eens gereversed, ik ga nu toch ook kanaal 3 eens proberen.
Is bij de FX18 kanaal 3 ook heck, en kanaal 4 gas.
Als dit precies anderzom is is het an moglijk om in de 4in1 gas op kanaal 4 aan te sluiten.
De stekers in de zender verwisselen is geen optie omdat ik de leerlouf van het gas digitaal kan instellen.

Bij mij was het zo dat de Led rood bleef branden,
en deed de staart niks. dus dacht ik om kanaal 3 (gas/pitch) om te draaien.
En dit werkte bij mij. Dus ik denk dat je bij jou ook het gas kanaal moet om draaien.

Het reversen werkte niet.
Maar dat hij niet doed komt denk ik doordat de nummering van de kanalen bij MPX anders loopt, kanaal 4 is gas ipv heck.
Met de auto initialisatie zal hij wel controleren of de knuppel naar achteren staat. Het lanpje gaat groen branden als ik de linker knuppel naar rechts houd.
Alleen heb ik er dan nog geen verklaring voor dat de heckrotor gaat draaien ipv hoofdrotor.
Ik ga nog wel even proberen.
Met de standaard zender werkt het igg.
Dus het ligt aan instellingen van de MPX zender.

De oorzaak dat hij het niet doet is duidelijk.
Het komt omdat kanaal 4 bij MPX gas is ipv Heckroter, in de zender de stekkers van kanaal 3 en 4 verwisseld en toen deed hij het.

waar hebben jullie hem eigelijk vandaan?
en zijn er goede reserve onderdelen te kopen?

Ja de helie bevalt prima.
Alleen is het zwaartepunt niet goed als je de accu in de standaard accu houder hangt.
Ik hang de accu met een elastiekje ervoor.
De shop is ook goed binnen 2 dagen na betaling in huis.

Back