Esm Swordfish

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Peet43, 27 aug 2017.

  1. Peet43

    Peet43

    Lid geworden:
    3 jun 2012
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Stellendam
    Dank je Bas, de struts nog tussen de vleugels, torpedo vast maken en dan zou hij klaar moeten zijn. Tijdens het bouwen kwam ik er achter dat er een afdekplaatje niet bij zat, heb vervolgens contact gezocht met Bigplanes en binnen enkele dagen was het missende stuk inhuis, geweldige service.
     
  2. Peet43

    Peet43

    Lid geworden:
    3 jun 2012
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Stellendam
    Vleugels gemonteerd, passing is niet om over naar huis te schrijven, heeft wel wat aandacht nodig.

    F9801D7C-CF45-49DF-ACF9-6F39566CC3B6.jpeg
    De bevestiging van de vleugels aan de romp vindt ik niet voldoende en ga hier iets anders voor verzinnen.

    28337ED1-2C59-424B-9B90-475ED0C2DFD5.jpeg

    Fijne jaarwisseling allemaal en een gezond en gelukkig 2018
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Peet43

    Peet43

    Lid geworden:
    3 jun 2012
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Stellendam
    Heb de bevestiging van de vleugels klaar. Met behulp van een paar stukjes Novotex wat lipjes gemaakt om zodoende de vleugels demontabel te houden en zomakkelijker te vervoeren.
    293A42BA-F903-4835-AFDD-F8FF130CE2DD.jpeg
     

    Bijgevoegde bestanden:

    bastiaandj vindt dit leuk.
  4. Peet43

    Peet43

    Lid geworden:
    3 jun 2012
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Stellendam
    Ik heb nog een luikje aan de zijkant van het toestel moeten maken om de accu’s meer naar voren te kunnen plaatsen i.v.m. met de balancering. In eerste instantie had ik ze in het midden geplaatst maar zo kreeg ik de cg zeker niet goed, vandaar deze oplossing.
    1657AD36-E89F-4F48-A7F1-7F6A5961F94B.jpeg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Peet43

    Peet43

    Lid geworden:
    3 jun 2012
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Stellendam
    Vandaag eindelijk de motor eens laten draaien.


    Ook de spandraden afgesteld, is een intensief werkje geweest maar hij is nu eindelijk af.
    En een paar foto’s gemaakt van het model.
    11A3AA91-A7FF-46F9-823E-184FA62FA7D5.jpeg
    9207F746-BE47-4D70-81C3-DD333A40DD8A.jpeg
    EB810EF4-6ADC-4676-805A-C2F955FD98AA.jpeg
    619D70D6-D016-4E5D-A417-C7A172D03AF7.jpeg

    Nu nog een goed moment om te maiden.
     
    hmeijdam, Q Brand en renetl50 vinden dit leuk.
  6. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    19.784
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Klinkt lekker hoor!
     
  7. Peet43

    Peet43

    Lid geworden:
    3 jun 2012
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Stellendam
    Nog een kleine udate over het starten, ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar moet op een forum geweest zijn over het starten van een motor waarbij de carburateur moeilijk of niet toegankelijk is.
    Ik heb de tank volledig met brandstof gevuld en vervolgens met een oude injectiespuit lucht via het ontluchtingsslangetje in de tank geblazen, door de druk gaat er zodoende brandstof naar de carburateur en start deze bij direct. Wellicht een tip voor de medebouwers, bij mij werkte het perfect heb met andere modelen meer moeite gehad om te starten.
     
  8. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    19.784
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Is het een gloeiplug motor dan?

    Overigens, wat ik in zo'n geval vaak doe (bij heli's soms nog wel eens handig) is om tijdens het tanken, vóór de tank vol is, de ontluchting van de tank even dicht te knijpen, dat werkt ook goed, al is het wel werg handig als je minimaal de brandstofslang of de carb opening kunt zien als je dat doet, zodat je kunt zien dat de brandstof doorstroomt en je niet per ongeluk je hele motor volpompt.
     
  9. Peet43

    Peet43

    Lid geworden:
    3 jun 2012
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Stellendam
    Nee, een benzinemotor.
     
  10. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    19.784
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zit er dan geen pomp in de carburateur? Normaal is het voldoende om de prop rond te draaien en op die manier het membraanpompje brandstof aan te laten zuigen?
     
  11. Peet43

    Peet43

    Lid geworden:
    3 jun 2012
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Stellendam
    Weet niet of er een pomp in de Saito FG60 zit maar op deze manier ging het starten zeker vlugger.
     
  12. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    19.784
    Locatie:
    Oldeberkoop
    :D daar valt dan weinig tegen in te brengen, he?
     
  13. bastiaandj

    bastiaandj

    Lid geworden:
    1 okt 2004
    Berichten:
    266
    Locatie:
    Nieuwe Tonge
    Mooi vliegtuig geworden hoor. Neem je hem morgen mee naar de open dag?
     
  14. Peet43

    Peet43

    Lid geworden:
    3 jun 2012
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Stellendam
    Dank je Bas, nee ben er morgen niet sorry.
     

Deel Deze Pagina