Europe Star 1/5 1936 Mercedes-Benz 540 K

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door reinaart, 18 okt 2017.

  1. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Zag deze op MP en kon de verleiding weer eens niet weerstaan :). Een krankzinnig ding van 87 cm lang en 31 breed compleet met disco verlichting en geluidsinstallatie (tikkie vreemd voor een 1936 replica ...). Doet qua constructie en electronica denken aan 1/6 New Bright en Eztec rc auto's. De Mercedes emblemen ontbreken omdat de fabrikant kennelijk huiverig was voor licentie problemen. Ik ga nu op zoek naar Mercedes speldjes voor de radiateur.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    edit: ik vind de rode versie eigenlijk nog wel fraaier, er staat er toevallig één op ebay (ik heb geen enkele connectie met deze verkoper):

    http://www.ebay.nl/itm/Mercedes-Ben...163847?hash=item2f0bb96b07:g:W2UAAOSwEgZZhj4j


    Arjan
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2017
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Da's een schoonheid. Naast de emblemen zou een gepaste bestuurder (zoals in je andere trucks) ook nog een meerwaarde kunnen opleveren.
    Rijdt dit nog wat acceptabel, is deze proportioneel bestuurbaar? Net een filmpje op YT gevonden, en inderdaad... 'toeters en bellen' ;) .
     
  3. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Tja ik heb me natuurlijk al in chauffeur opties verdiept :). Hermann Göring had een vergelijkbaar exemplaar in zijn privé collectie maar een 1/6 figuur van dit heerschap is me te duur en ook wellicht wat te aanstootgevend ;). Bovendien betwijfel ik of de man zelf aan het stuur zat, ik denk dat hij een chauffeur had. Ik zit dan ook meer te denken aan een 1/6 Dragon Luftwaffe piloot met officierspet. Ook zou een Luftwaffe Helferin als chauffeur kunnen fungeren. Kant en klaar zijn ook deze figuren me te duur (bijna zo veel als de auto me kostte en dat gaat me te ver). Ik denk er nu aan om zelf een Helferin te construeren met de beschikbare onderdelen op aliexpress. Poppen zijn tamelijk prijzig maar het uniformpje is niet duur :

    https://www.aliexpress.com/item/1-6...id=7358dbcc-a2a4-4cd9-9730-f086304346ae&tpp=1

    Qua rijgedrag lijkt deze Mercedes op de zware 1/6 Eztec/New Bright auto's met interieur, dus dat is bepaald niet verheugend en zeker niet proportioneel :D. Veel werk lijkt me om hier een goed functionerende rc auto van te maken maar ik hoop dat in de toekomst toch te doen.

    Groet,

    Arjan
     
  4. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik heb inmiddels een chauffeur figuur voor de Mercedes. De dame is niet historisch verantwoord omdat vrouwelijke chauffeurs niet pasten in de nazi ideologie en ze dus binnen de Wehrmacht ook niet als zodanig werden ingezet. Dit in tegenstelling tot de geallieerde strijdkrachten waar vrouwen wel in die rol werden ingezet. Het kapsel is bij nader inzien ook niet echt passend voor de veertiger jaren :).

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nog een paar plaatjes van mijn Disney figuur in een Eztec Mini :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Arjan
     

Deel Deze Pagina