Even kennismaken

Discussie in 'Beginners' gestart door Harrewar, 7 jul 2016.

  1. Harrewar

    Harrewar

    Lid geworden:
    7 jul 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Hoofddorp
    Goedendag,

    Mijn naam is Harry en ben volledig nieuw in deze hobby. Ik woon omgeving Schiphol (2km verderop) dus thuis op het voetbalveld vliegen gaat hem niet worden ;-). Ooit een trainer gehad, looping gemaakt, trainer in de vuilnisbak maar het virus wat jullie al jaren in de greep heeft, heeft mij ook besmet.

    Maar goed, opnieuw beginnen. Ik heb het forum al flink doorgenomen en ga, voorlopig voor het volgende pakket:

    - Spektrum DX8
    - brandstof voorstuwing
    - vliegtuig type..... tja, das een goeie, nog geen idee.

    Ik wil graag lid worden van een club, zag dat er eentje in Valkenburg (Katwjk) zat, wellicht iemand ervaring mee?

    Ik heb al vele trainers voorbij zien komen maar dan zie ik dat het draadje uit 2012 is, ik kan me zo voorstellen dat we al een stapje verder zijn. Is de Hangar9 P-51 8cc iets om mee te beginnen? Ik wil alleen Hangar9 toestellen (technisch gezien geen idee waarom, vindt ze mooi).

    Is een ARF te moeilijk om zelf in elkaar te zetten? Niet dat ik gelijk een ARF wil vliegen want dat zou zonde zijn, maar je kunt al veel leren door zoiets te monteren.

    Alvast bedankt en een ieder ontzettend veel vliegplezier!

    Harry
     
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Hallo,
    Een Warbird gaat het hem niet worden als eerste toestel. Te snel, te kritisch, te zwaar, weinig vergevend, gegarandeerde mislukking.

    Laat je onbegrijpelijke voorliefde voor Hangar 9 even varen en kijk even verder.
    Ofwel scoor je een tweedehands Chartertje of iets dergelijks, ofwel kun je een Calmato of iets dergelijks kopen.

    Maar eerst de eerste raad: ga naar een club. Misschien hebben ze daar wel een clubtrainertje?
    Een ARF is niet moeilijk om in elkaar te zetten, een klein beetje handigheid is nodig.
    Waarom zou het zonde zijn om met een ARF te vliegen?
    Een half jaar bouwen aan een toestel en hem dan meteen in de grond vliegen, dat is zonde.
     
  3. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Hallo Harry.

    Zoals Dries al aangeeft begin nog niet aan zo'n mooie warbird, deze zal geheid bij het grofvuil belanden in stukjes.
    Gewoon met een trainer alla Calamato of een ander type hoogdekker beginnen.
    Ga rustig naar de vliegclub ze zullen je daar ook wel verder willen helpen.
    En hopelijk beleef je er erg veel plezier en zullen ze je wel zeggen dat je ver genoeg geforderd bent om met zo'n Hangar 9 P51 te mogen (kunnen) vliegen.
    Groetjes Rene
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  5. Fuel Monkey

    Fuel Monkey

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    2.228
    Locatie:
    Hoofddorp
    Harry

    Je zou ook eens kunnen kijken bij de www.dehlc.nl
    In Abbenes, vanaf Hoofddorp ca. 12 km.
     
  6. Harrewar

    Harrewar

    Lid geworden:
    7 jul 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Hoofddorp
    Merci heren, ik ga eerst naar een club, eens kijken wat ze hebben. Uiteindelijk wil ik een collectie warbirds hebben maar ja, stap voor stap.

    @Fuel Monkey , heb je ervaring bij de HLC in Abbenes?
    @dries_neyrinck , nu een ARF bouwen betekent ook gelijk ermee willen vliegen, zonder training zou dit echt zonde zijn. Denk nog steeds dat ik een ARF koop (corsair) maar hem dan lekker laat staan voor later.
     
    renetl50 vindt dit leuk.
  7. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Euh, met wat ga je dan leren vliegen?
    Je weet toch wat arf betekent?
     
  8. Fuel Monkey

    Fuel Monkey

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    2.228
    Locatie:
    Hoofddorp
    De Hoofddorpse Luchtvaart Club
    Veld van 5 hectare, ca 170 leden en 7 dagen in de week vliegen.
    Instructeurs en bereidwillige leden genoeg die je kunnen en willen begeleiden met de eerste stappen van het modelvliegen.
    Het beste is om gewoon een keer langs te komen.
     
  9. Harrewar

    Harrewar

    Lid geworden:
    7 jul 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Hoofddorp
    @Fuel Monkey , is er 7 dagen in de week iemand aanwezig? ik zie geen specifieke openingstijden o.i.d. namelijk. Ik kan alleen de weekenden of avonden, is dat een probleem?
    Had ze wel een email gestuurd maar helaas nog geen reactie, komt vast nog wel.

    Dank alvast,
    Harry
     
  10. Fuel Monkey

    Fuel Monkey

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    2.228
    Locatie:
    Hoofddorp
    Als het niet stormt of regent zijn er meestal wel mensen.
    Vanaf 0900 tot donker.
    7 Dagen in de week.
    Gewoon een keer de gok nemen en langs komen.
     

Deel Deze Pagina