Even voorstellen

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door CXello, 10 okt 2018.

  1. CXello

    CXello

    Lid geworden:
    4 okt 2018
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Purmerend
    Even voorstellen,

    Man 59 jaar uit Purmerend import uit Amsterdam . 34 jaar geleden begonnen met een boeier van authentic models, en nu bezig die te voltooien, gewoon poos geen tijd gehad.

    Lees al een poosje mee op het forum. Ben in 2014 ook in Duizel geweest woonde toentertijd even over de grens dus Duizel was dichtbij. Heb daar best mooie dingen gezien. Gedachten over een liefhebberij delen is toch aangenaam.
     
  2. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Welkom :)
    Authentic models bestaat niet meer toch?
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  3. CXello

    CXello

    Lid geworden:
    4 okt 2018
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Purmerend
    Dank je *Hans*
    Nee klopt *Hans* die bestaan al heel lang niet meer, ik ben er 34 jaar geleden aan begonnen. ik heb ook al twee andere scheepjes liggen een botter en een yacht mary en nog een whaler meen ik, je heb iets te doen dat is het voornaamste. Jullie maken mooie pakketten trouwens, wat ik nog wel mis ik nog een fluit :)
    grz, Chris
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2018
  4. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Gewoon Hans is ook goed hoor :)
    Ik heb na het Statenjacht eerst het schip van Willem Barentz op stapel staan, en daarna zeer waarschijnlijk een fluit (een houthaler)
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  5. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Achter dit forumdeel zit het subforum bouwverslagen historische schepen.
    Altijd leuk om daar een verslag te plaatsen van je bouw. Krijg je een hoop goede feedback op terug.
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  6. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Welkom op het forum. Ik heb een paar jaar geleden nog de Groene Draeck van Bea gemaakt ook van die leverancier.Inderdaad zijn we wel benieuwd naar je bouwwijze en naar de kit zelf. Ik moest deze onderdelen zelf nog uitzagen. Dat zal met jou model ook wel zo zijn. Succes er mee en we zien uiteraard graag je vorderingen!:)
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2018
  7. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    welkom op het forum
     
  8. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.723
    Locatie:
    Tilburg
    Chris, welkom hier en succes met je project.
    34 jaar, joh wat lang, ik heb in 2015 de "Revenge" afgebouwd nadat ik er 25 jaar (vond dat al lang) van te voren aan begonnen was. Deze had ik indertijd cadeau gehad van mijn vrouw en kinderen en kwam van Bart Smit, ook hier moest alles nog uitgezaagd worden, maar met een aangeschafte dremel was dat goed te doen.
    Nogmaals veel succes, enne kijk wel even uit, modelbouw is zeer besmettelijk en haast niet te genezen;);)
     
  9. CXello

    CXello

    Lid geworden:
    4 okt 2018
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Purmerend
    Dank iedereen :)

    Dat authentic models was een voor-gefreesde romp waarvan eigenlijk niets paste, toen zat ik op zolder met mijn vijltje en een paar blaadjes schuurpapier en figuur-zaagje. het was best mooi maar in hoofdzaak eikenhout en dat is als het niet past en klopt best hard:) Inmiddels kreeg ik van klanten en familie diverse andere bouw pakketten, maar die boeier (we hadden er toentertijd zelf ook een dus dat trekt dan) ;-) Dat uitzagen vind ik geen probleem, ik dacht dat ze maar 4 binnenvaart scheepjes maakte bij A-M. Maar dat eikenhout speelde me toen even parten. dat is gewoon erg hard zeker op 3 a 4 mm met de machines die ik nu heb is het geen probleem en vind ik eiken nog steeds een mooi materiaal. Als ze klaar is dan moet het er zo uitzien.
    dsc01030.jpg
    Alleen de zwaarden nog en de mast. Volgens mijn vriendin ben ik ook erg perfectionistisch, maar dat is zij zelf ook met poppenhuis meubels:) dat compenseert elkaar een beetje.
    Nu heb ik ook wat meer tijd. Al zal de bouw meest in de winter perioden plaats vinden. nu is het nog best weer om een hengel uit te gooien. en nog een klein beetje werken netwerken en computers enzo.
    nu mogen jullie weer :)
    grz, Chris
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2018
  10. CXello

    CXello

    Lid geworden:
    4 okt 2018
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Purmerend
    Tja Jaques,
    Bij mij gaf een snelloper (proxxon) ook een hele verlichting. het past wat makkelijker aan :) maar hoe vaak ik de mastvoet en berentanden gemaakt heb, het was steeds niet wat het hoorde te zijn. Berentand(en(jes)) zijn nu klaar en nu alleen de zwaarden nog. dat uitzagen hoeft tegenwoordig ook niet meer mits ze niet te sterk laseren zag onlangs op een poppenhuisbeurs een kastje dat was helemaal zwart dus ik vraag nog " moet dat in een afgebrand poppenhuis na de brand? " er mocht dan 20 % vanaf dan is uitzagen veiliger denk ik. :)
     

Deel Deze Pagina