extreme flight 78" extra

bij deze een bouwverslagje voor fready zijne extra...
vanmiddag wat zitten samen bouwen natuurlijk:

eerst zijnen 58" maar even herbekeken: (vleugel ondertussen hersteld)
P1000542.JPG

rompie:
P1000550.JPG

dan de grote uit de doos gehaald:
P1000551.JPG

dan een eerste minpuntje en ook het meest spijtige...
P1000553.JPG

de cockpitkap zit met enkele doffe plekken, echt krassen erin... jammer

ik zeg eerste minpuntje want er volgen er nog enkele...maar die wegen niet zo zwaar door, niet alles kan gewoon perfect zijn he!

GEWICHTEN

romp met cockpit: 1175gram
P1000554.JPG

motorkap : 157 gram
P1000555.JPG

vleugelbuis : 113gram
P1000556.JPG

rudder :80gram
P1000557.JPG

landingsgestel :167gram
zakje kleindelen : 193gram

wat nog wegen?
stabilo/vleugels/sfg's/RC

De servo's zijn overal de graupner des 804BB geworden, dit op aanraden van aerobertics. jammer dat er bij de kit geen grotere hevelkes op zitten, nu moeten we die nog zien te vinden tegen zaterdag,.... Dit zijn jammergenoeg geen MG servo's.

P1000563.JPG

kleindelen, goede kwaliteit,aansturingen net zoals in de grotere kisten!

P1000564.JPG

piloot die probeert de volledige naam in zijn zender te placeren.

ondertussen heb ik de scharnieren en de roerhevels gelijmd met epoxi, eerst alles wat ruw opgeschuurd natuurlijk, geen problemen tegen gekomen.

P1000567.JPG

staartwiel monteren = 3vijsjes schroeven, landingsgestel 4 boutjes met moertjes en zoals je hier ziet zo komen de kapjes ertegenaan met uhu por. de wielkappen laten we om praktische redenen nog even weg.

en nu komen we aan het 2de grote minpunt:
de staartbuis is een goede 5mm te groot....
P1000568.JPG

ter plaatse opgelost...
P1000569.JPG

De jan die ook zijn bezigheid had met de servokabels te solderen:

P1000570.JPG

een testopstand van de motor op de standoffs van de DL 50, deze waren ruim een cm te groot, dus jan zal denk ik een andere motorsteun gebruiken die rond de motor komt( zo eentje die te verstellen valt in lengte)
P1000573.JPG

hangt nu vast met 1 boutje... dus geen te veel aan gaatjes.

P1000574.JPG

hier zie je dat hij tever uit zit naar voor, ook de gebruikte spinner is nog te groot, momenteel zonder spinner vliegen dan!

P1000575.JPG

P1000577.JPG

nog wat gepruts...:)

P1000579.JPG

tussenin een maiden gemaakt in de tuin,

P1000580.JPG
en den auto in....

To Do:

motor bevestigen
motorkap pas maken
velcro aanbrengen
andere connectors op de lipo's
ontvanger erin, alles afstellen
en de servohevels erop(als we er hebben) en dan de boel controleren.

+punten
zeer mooi toestel, doordachte constructie, bv canopy snelkoppeling enzo... uitslagen op de roeren meeer dan voldoende, de oracover zit zeer strak, mooi afgewerkt...

-punten
de cockpitkap met krassen
de vleugelbuis die wat bijgewerkt moest worden
jammer van de servohevelkes...
o ja 1 van de wielassen was zo krom als wat( de bevestiging zat volledig scheef)
van de handleiding was ook wel wat meer verwacht(welke vijsjes waar was soms een raadsel)
en de hoogteroerservo's krijg je niet vlak in de romp geschroefd, ze komen tegen elkaar te liggen. dit hebben we opgelost door 2triplexplankjes van 3mm ertussen te steken(en zwart gekleurd) zo passen ze wel goed.

jan het ergste werk is achter de rug duss die moet vliegen zaterdag he!!

Laatst bewerkt:
Haha,

Ben momenteel bezig met de motorsteun te bekijken.
Servogevel voor de richting heb ik gevonden maar heb er nu nog 4 nodig.

Ondertussen heb ik nu de extreme flight extra EXP, yak54 47", 58" extra, en de 78" is nu in de maak, Zoals vermeld zijn er wat minpunten aan het bouwen maar de vliegeigenschappen zullen dat wel recht trekken ik heb er het volle vertrouwen in!
Maar die kap is toch wel redelijk beschadigd.

Morgen meer nieuws en hopen dat de maiden zaterdag kan doorgaan.

Laatst bewerkt:
Fantastische vlieger jan :),
deze lijkt echt helemaal op die EXP.

Ik hoop op een maiden zaterdag(met antenne:D)
Ga je die prop van de raven gebruiken?

Ik volg dit topic al een tijdje , proficiat met de maiden ! Al zag het er net uit alof het de 100 st vlucht reeds was, top ! ;)

haha,

ja ik wou de maiden niet echt posten omdat het wat minder gefilmt was van mijn kant ook, twas zeer koud en het regende. de komende vluchten zall jan wel wat meer spectakel geven hoop ik:p

jammer dat ik de 2minuten voor de maiden niet op film heb!!!:p

heb je nog de magneten nagekeken op die motor?? Ik lees soms van losse magneten namelijk

wil zelf ook iets in de klasse gaan kopen, dus ga dit even volgen

dubbelpost

echter toch nog een vraag:mrgreen:

hoeveel Stroom trek je nu uit die motor en op hoeveel cellen (en welke merk) vlieg je deze kist.

Dit toestel staat bij mij namelijk ook op het lijstje van mogelijke toestellen in een (voor mij) nog net betaalbare klasse...

Laatst bewerkt:
Prachige kist, zou eigenlijk ook graag weten wat de rest van de setup is... had de kist ook al op mijn verlanglijstje staan, als opvolger na de 48" EXP. Turnigy SK 5065-270, hoeveel amp ESC ? 8S of 10S, hoeveel mah, en welke vliegtijd krijg je dan ongeveer ? DES 804BB servo's... nog iets buiten ESC en servo's ? BEC ofzo ?

Net zoals Fabian, lijkt me idd veel waar voor je geld dat je met deze kist krijgt...

jan heeft er nu toch al een 12tal vluchten mee gedaan schat ik.

vliegt goed, voor verdere setup moet je aan hem vragen.

hij vliegt op 8cellen.

toch zal hij overstappen op een 10cell en een hacker motor.
omdat voor jan de power net wat te weinig is...

er komt daardoor wel een 300gram meer gewicht bij schat ik.
hier en daar zaten er wat "fouten" in de arf van jan. hoe dit komt weten we niet, de andere EF kisten zijn allemaal wel oke, zal een zondagmodel geweest zijn zeker?

maar vliegen doet ie wel goed. binnenkort zal hij wel vliegen met de hacker motor, alleen heeft ie nog geen 10cell lipo's. dan gaan we idd eens goed gaan filmen:)

TGY AerodriveXp 90 SK Series 50-65 270Kv / 2100W
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp 90 SK Series 50-65 270Kv / 2100W $39.99

TURNIGY K-Force 120A-HV OPTO 5-12S Brushless ESC
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY K-Force 120A-HV OPTO 5-12S Brushless ESC $149.95

2x Turnigy 3600mAh 4S 30C Lipo Pack
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3600mAh 4S 30C Lipo Pack $39.99

Turnigy 1800mAh 2S 20C Lipo Pack
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 1800mAh 2S 20C Lipo Pack $7.50

URNIGY 8-15A UBEC for Lipoly
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY 8-15A UBEC for Lipoly $15.40

X8R 2.4ghz 8ch Receiver
HobbyKing Online R/C Hobby Store : X8R 2.4ghz 8ch Receiver $49.99

5x graupner des 804BB

4x 3,5" cnc hoorntjes (geen carbon)
1x weet ik veel lang hoorntje op richtingservo
hoorntjes zijn vastgemaakt op het kleine ronde plaatje die bij de servo zat met 4 m2 vijsjes.

super silence 22x10 prop (carbon)

Dit is de setup.
Hij heeft nu om en bij de 20 vluchten

Amps: 85A (piek)
volts: 8x 3,7v
Watt: +- 2300W

vliegtijd een magere 5min.
Motor komt wel warm tot zelfs te warm voor echt goed te zijn maar hij doet het.

Door de vliegtijd en motor warmte schakel ik over op de hacker A60-22s op 10s (heb nog een 2s 3600 30c lipo besteld)
Beetje meer vermogen, minder amps trekken, langer vliegen, koudere motor en dit in ruil voor 300gram en ik denk zelfs dat hij met 300g er bij beter zal vliegen want hij voelt aan als een grote shock en ik wil niet dat iets in dit formaat als een "flapperende" shock vliegt.

Het is een kistje om van te dromen :)
Je betaald er wat voor maar je hebt zoals bij iedere EF kist waar voor je geld.

Laatst bewerkt:
Jan, bedankt voor de setup... kan ik alvast beginnen dromen idd... de vliegtijd zou ik ook wat laag vinden... beter lipo erbij dan.

Alles is binnen
A60-22S
motorsteun
en 3x 10s

Vanavond klaarzetten fototjes nemen
en zaterdag vliegen en heel mss neem ik deze mee in plaats van mijn 2m20 naar de fly in in dudzele.

Gallery | hackervsnietgeprogturnigy

Nieuwe regelaar is onderweg en heb nog nooit zo verschoten in mijn leven.
De turnigy programmeer kaart is niet gelijk voor iedere regelaar!!!!

HOBBYWING TECHNOLOGY Co., Ltd.,
LED_PC2A = kforce 120A
En niet wat er op de programmeerkaart zelf staat!!!!

Verder geen commentaar ik heb even een pintje nodig. Handen zijn verbrand van de regelaar er af te snokken terwijl hij aan het branden was.

Hij blijft voorlopig nog op de kast denk ik hehe.

Heeft er iemand ervaring met een kforce 120A en een hacker A60-22s?

Of iemand die met zekerheid kan zeggen dat het de timing was die verkeerd stond?
Volgens mij was het 0° dus is het wel een "beetje normaal" maarja...

Laatst bewerkt:
Back