mag op slot gaat de verkoop weer in,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al het 1 en ander uitgespit echter lukt het mij niet om er duidelijk antwoord op te kunnen vinden.

ik heb een ezrun setje 5.5T met een 60A regelaar.
echter vindt ik de motor verschrikkelijk snel.

kan ik een andere brushless motor bijvoorbeel de speed passion 3.0 koppelen aan de ezrun regelaar?

kan ik ook andere motoren hiermee samen laten werken?
waar moet ik op letten?
 
Laatst bewerkt:
5.5t is inderdaad erg snel, u kan dan beter een 9t of 13t gebruiker zolang het maar een sensorloze brushless motor is.
hoe hoger de turns hoe trager de motor is.
brushless motoren worden tegenwoordig allemaal wel met KV (toeren per voltage) aangegeven, hier geld de regel hoe meer kv, des te sneller de motor is.

hopelijk ben je hier iets mee.
 
Als het brushless is en sensorloos wel ja.Natuurlijk kijken naar de specs van de motor om te zien dat je geen zwaardere regelaar nodig hebt.
 
Ik heb al het 1 en ander uitgespit echter lukt het mij niet om er duidelijk antwoord op te kunnen vinden.

ik heb een ezrun setje 5.5T met een 60A regelaar.
echter vindt ik de motor verschrikkelijk snel.

kan ik een andere brushless motor bijvoorbeel de speed passion 3.0 koppelen aan de ezrun regelaar?

kan ik ook andere motoren hiermee samen laten werken?
waar moet ik op letten?


U kunt elke brushless motor aan de regelaar hangen! dus ook een Speedpassion V3.0 (met sensor). Echter kan u de sensor niet aansluiten aan de regelaar maar dat geeft helemaal niks. Dus Speedpassion, GM, LRP, Orion etc etc etc zijn allemaal bruikbaar.

Persoonlijk zou ik als ik u was voor iets rond de 10,5 of 9,5 turns gaan.
Bij stock rijden we met 13.5 met sensor en dat rijd rond de 64. De 10.5 en 9.5 zijn dus al wat sneller.

Ook kan u de EZrun regelaar of de zender op 50% instellen zodat hij met de 5.5Turns minder hard gaat.
 
U kunt elke brushless motor aan de regelaar hangen! dus ook een Speedpassion V3.0 (met sensor). Echter kan u de sensor niet aansluiten aan de regelaar maar dat geeft helemaal niks. Dus Speedpassion, GM, LRP, Orion etc etc etc zijn allemaal bruikbaar.

Persoonlijk zou ik als ik u was voor iets rond de 10,5 of 9,5 turns gaan.
Bij stock rijden we met 13.5 met sensor en dat rijd rond de 64. De 10.5 en 9.5 zijn dus al wat sneller.

Ook kan u de EZrun regelaar of de zender op 50% instellen zodat hij met de 5.5Turns minder hard gaat.

woowww echt duidelijk uitgelegd vindt ik !

wat is advies om als setje te kopen voor mijn ta05?

ik wil hiermee ook op de clubs gaan rijden namelijk.
 
U kunt elke brushless motor aan de regelaar hangen! dus ook een Speedpassion V3.0 (met sensor). Echter kan u de sensor niet aansluiten aan de regelaar maar dat geeft helemaal niks. Dus Speedpassion, GM, LRP, Orion etc etc etc zijn allemaal bruikbaar.

Persoonlijk zou ik als ik u was voor iets rond de 10,5 of 9,5 turns gaan.
Bij stock rijden we met 13.5 met sensor en dat rijd rond de 64. De 10.5 en 9.5 zijn dus al wat sneller.

Ook kan u de EZrun regelaar of de zender op 50% instellen zodat hij met de 5.5Turns minder hard gaat.

Uhu,.....

Dat denk ik niet. Je kunt hem er wel aan "Hangen" maar dat wil niet zeggen dat de regelaar het aan kan. Je moet wel degelijk de spec`s van de motor met de spec`s van de regelaar vergelijken en zien wat op elkaar past.

Je zou niet de eerste zijn die zijn regelaar opblaast.
 
Zoals al zo vaak gezegd op dit forum:

Turns zeggen heel weinig over een motor. Het klopt op zich wel dat exact dezelfde motor bij minder turns meer toeren maakt per volt maar het zegt niets over de verdere eigenschappen.

Je weet dan immers nog niets over weerstand en ampères.

Allereerst moet de esc meer kunnen dan de motor er ooit van kan vragen. Dat bepaal je in 1e instantie door te kijken naar amperes.

Als je dat weet kun je kijken naar wat voor accu je er op gaat aansluiten. Je mag ook je accu als uitgangspunt nemen.

Dus in jouw geval een motor die minder dan 60 ampere trekt. Neem je er per ongeluk 1 die meer trekt dan verbrand in het slechtste geval je regelaar.

Dan kijken naar kv. Jij geeft aan dat de huidige te snel is dus neem minder kv.

Als je dan nog heel precies wilt kun je kijken na as r de schakelsnelheid van de regelaar. Die moet hoger zijnn dan het maximale toerental dst je wilt bereiken. Dus kv x volt.

Als je met bovenstaande rekening houdt gaat het zondermeer goed.
 
Laatst bewerkt:
Zoals al zo vaak gezegd op dit forum:

Turns zeggen heel weinig over een motor. Het klopt op zich wel dat exact dezelfde motor bij minder turns meer toeren maakt per volt maar het zegt niets over de verdere eigenschappen.

Je weet dan immers nog niets over weerstand en ampères.

Allereerst moet de esc meer kunnen dan de motor er ooit van kan vragen. Dat bepaal je in 1e instantie door te kijken naar amperes.

Als je dat weet kun je kijken naar wat voor accu je er op gast aansluiten. Je mag ook je accu als uitgangspunt nemen.

Dus in jouw geval een motor die minder dan 60 ampere trekt. Neem je er per ongeluk 1 die meer trekt dan verbrand in het slechtste geval je regelaar.

Dan kijken naar kv. Jij geeft aan dat de huidige te snel is dus neem minder kv.

Als je dan nog heel precies wilt kun je kijken na as r de schakelsnelheid van de regelaar. Die moet hoger zijnn dan het maximale toerental dst je wilt bereiken. Dus kv x volt.

Als je met bovenstaande rekening houdt gaat het zondermeer goed.

Duidelijk,

top bedankt voor de info!!
 
Uhu,.....

Dat denk ik niet. Je kunt hem er wel aan "Hangen" maar dat wil niet zeggen dat de regelaar het aan kan. Je moet wel degelijk de spec`s van de motor met de spec`s van de regelaar vergelijken en zien wat op elkaar past.

Je zou niet de eerste zijn die zijn regelaar opblaast.

Wat ik uit wilde leggen was het feit dat alle gesensorde motoren ook op een sensorless regelaar kunnen.

Neemt niet weg dat u volkomen gelijk heeft over de specs mbt. Amperage etc.
Maar zolang je een 10.5 of 9.5 turns motor neemt zul je altijd safe zitten op de 60A EZrun.
Let natuurlijk wel op je overbrenging en de temperatuur van de motor en regelaar.
 
Leuk low budget setje om speedruns mee te doen.

Is echter niet gemaakt om langdurig voluit te knallen op het rechte eind van de MACH baan te Heemstede. Had dit setje gemonteerd in mijn oude Sakurootje en tijdens de 2e accu leegmaken sprongen de solderingen van het motorblok los :cool:

FF te lang doorgereden.

Regelaar is wel heel gebleven.
Nadeel is dat het een sensorloze regelaar is.

Voordeel is dat het een 60A regelaar is, kan dus wat meer belasting aan dan zijn kleinere 35A broertje.

Advies is dan ook 10.5T blok, blijft de regelaar heel tenzij je + en - omdraait.
 
[mod]We gooien normaal geen topics op slot behalve in de verkoop gedeelte. Gelieve dan ook niet daarvoor iedere keer je topictitels aan te passen, laat je topic met rust en het zal automatisch dieper in de donkere krochten van het forum zakken.[/mod]

(Nu wel gedaan wegens aangepaste topictitel)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top