Eztec 1/6 Jeep Grand Cherokee

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door reinaart, 10 mei 2017.

  1. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ben weliswaar nog niet aan het bouwen (eerst wat andere projecten afmaken .... :)) maar kon de verleiding niet weerstaan toen deze op MP voorbij kwam:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Ik zou ook nog wel graag de 1/6 Eztec Ford F-150 en F-350 willen aanschaffen , wellicht heeft iemand er één staan ?

    Arjan
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2017
  2. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Gaaf....verkopen? Haha
     
  3. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Voorlopig nog maar even niet :). Onbegrijpelijke producten overigens dit type auto's (geldt ook voor New Bright en Nikko), veel toeters en bellen en nieuw best prijzig maar ze rijden voor geen meter (bijna letterlijk). Het ding is loodzwaar (kilo of zes schat ik) met een veel te zwak motortje en twee wiel aandrijving. Uitgerust met motorgeluid (erg irritant want dat kan niet uitgeschakeld worden), werkende claxon en verlichting. Carrosserie/interieur is dan weer wel bijzonder fraai uitgevoerd en daar ging het me natuurlijk om. Het ding rijdt zelfs zo beroerd dat de oorspronkelijke eigenaar de originele Eztec penlight batterijen van de zender nog nooit vervangen had (waren nog niet eens leeg ...) .

    Groet,

    Arjan
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Daar hebben ze kniptangen voor uitgevonden ;)
     
  5. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Indd, wat aan wil, wil ook uit:weetnie:
     
  6. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik ga het luidsprekertje wel handhaven bij mijn conversie maar ik zal er dan wel een schakelaartje tussen zetten. Nu maar weer een HG chassis bestellen (mijn vijfde .....:D).

    Groet,

    Arjan
     
  7. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ben van de week gestart met de Cherokee. Eerst een chassis gemaakt of in ieder geval een deel ervan (achterkant is nog niet af). Dit chassis is een kopie van het ding dat ik voor mijn Landrover gebruikt heb, het grote verschil is dat hier de centrale gear box plus motor veel verder naar achteren zitten. Dit gaf naar mijn idee de minste schade aan het interieur en ik denk dat het gat in de achterbank redelijk aan het zicht onttrokken wordt door de voorstoelen. Ik moet nu wel een behoorlijk lange aandrijfas maken voor de vooras :).

    Het chassis in wording :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Snij-en zaagwerk aan het interieur :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Volgende klus is het bevestigen van de achteras.

    Arjan
     
  8. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Het is duidelijk een matchende combinatie, de HG met plastic 1/6e body's :koud:
     
  9. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Er is gelukkig best een breed scala aan 1/6 bodies alleen zijn de oudere (beginjaren van deze eeuw) wel de mooiste. Deze zijn helaas moeilijk te vinden en vaak duur. Ik heb deze week nog een New Bright 1/6 Ford F-150 FX4 aangeschaft (in een shrift store en die is als het goed is nu op weg vanuit de VS). Dit is spijtig genoeg wel de "uitgeklede" versie zonder interieur en met ondoorzichtige ruiten, die met interieur is veel fraaier maar ook vreselijk veel duurder ....
    De bodies met interieur en doorzichtige ramen zijn natuurlijk veel fraaier maar die wegen waarschijnlijk ook wel ongeveer een kilo meer dan de basic versies. Qua rijgedrag ben je natuurlijk beter af met laatstgenoemde.

    Groet,

    Arjan
     
  10. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Heb vanmiddag tussen de buien door nog wat plaatjes gemaakt van mijn vorderingen. Het karretje staat naar mijn smaak wat te hoog op z'n poten maar daar is niet zo bar veel aan te doen. De achterkant zit duidelijk wat hoger dan de voorkant en dat zou ik kunnen oplossen door achteren wat kortere shocks te monteren.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Heb de bodem van de body met 4 schroeven bevestigd aan het chassis. Twee aan de achterzijde :

    [​IMG]

    Twee aan de voorkant :

    [​IMG]

    Onderzijde van het wagentje :

    [​IMG]
    [​IMG]

    Complete body op het chassis :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik moet nog verstelbare links maken om de wielen mooi in de wielkasten te kunnen centreren. Verder heb ik zeker stuggere shock veren nodig want deze body is behoorlijk zwaar. Waar kan ik losse stugge veren krijgen (binnen diameter van 12 mm)? Ik heb nog 5 mm assen in de bestelling om een aandriifas voor de vooras te maken.

    Arjan
     
    mhoogerhuis vindt dit leuk.
  11. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik heb inmiddels wat kortere en stuggere shocks gemonteerd en dat geeft in mijn ogen een wat realistischer "stance". Met zo'n zware body is dit wagentje sowieso niet echt als crawler bruikbaar dus dat de shocks wat minder ver kunnen inveren maakt dan niet uit. Ik zal later nog wat plaatjes maken. Ik heb inmiddels ook een chauffeur gevonden die met wat verf en knutselwerk bruikbaar zou kunnen zijn. Ik hoop wel dat ie niet net een tikkeltje te groot is. Mijn keuze is gevallen op Pirlo van de Mattel FC Elite voetballers :

    https://www.wehkamp.nl/merken/fc-elite/

    Arjan
     
  12. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik heb net een stel foto's gemaakt, het autootje staat nu wat lager op z'n poten en dat bevalt me een stuk beter. Pirlo figuur bleek toch net iets te groot helaas en zal op zoek moeten naar een iets kleinere, een 10 inch figuur wellicht (als die er zijn tenminste). De Lipo blijkt mooi tussen het chassis en de body te passen :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik merkte gisteren pas op dat de Eztec mensen het klepje van de brandstof vulopening vergeten zijn :).

    Arjan
     
  13. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Heb vandaag toch nog geprobeerd of ik iets met de Pirlo figuur kon beginnen. Heb em in stukken gezaagd en amputaties verricht maar ben toch niet echt tevreden.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Arjan
     
  14. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Hij zit nog niet met zijn hoofd tegen het plafond, dus valt nog best mee? Misschien kun je zijn rug wat uithollen zodat hij wat rechter kan zitten?
     
  15. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik zal inderdaad proberen de rug nog wat uit te hollen. Verder wil ik het hoofd ook wat meer rechtop hebben. Helaas kan alleen het hoofd op de nek bewegen maar niet de nek op de torso. Ik zal dus de nek moeten los snijden/zagen. Om heer Pirlo zo ver te krijgen dat ie überhaupt achter het stuur paste kostte me ruim twee uur zaag- en snijwerk :hammer:.

    Groet,

    Arjan
     
  16. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Heb weer wat werk verricht aan mijn chauffeur. Hij zit weer wat lager en de nek is rechter. Ik heb milliput gebruikt voor de overgang tussen de torso en het onderlichaam, heb hier ook kieren mee gevuld. Ik moet nog wat detail verfwerk doen en highlighten, daarna gaat er matte vernis over.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Arjan
     
  17. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik heb vandaag mijn chauffeur geschilderd en van een laag matte vernis voorzien.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Arjan
     
  18. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik kreeg vanmorgen mijn 25 cm stalen assen uit China binnen en kon dus eindelijk een voor aandrijfas maken. Heb met een haakse slijper de helft van de twee as uiteinden weg geslepen. De assen kunnen nu in elkaar grijpen, één zit vast aan de messing koker en de andere kan op en neer bewegen. Een eenvoudig maar verrassend effectief systeem.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Arjan
     
  19. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Domme vraag wellicht maar zou het oorspronkelijke Eztec geluidssysteem (27 of 40 MHZ) aangepast kunnen worden voor gebruik met een 2.4 GHZ ontvanger ? Door een leek (ik dus) wel te verstaan :).

    Arjan
     
  20. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Heb vandaag een testritje gemaakt en het autootje functioneert naar behoren, filmpje volgt later. Ik moet alleen nog de verschillende led lampjes op een verlichtings unit aansluiten maar dat doe ik van de winter wel een keer. Wat mij betreft op naar een nieuw project, een 1/6 Ford Lightning of Ford F-350 :).

    Heb de motor en lipo draden door de midden console geleid :

    [​IMG]
    [​IMG]

    Deze draden zijn niet meer te zien als de kap er eenmaal op zit :

    [​IMG]

    Heb de draden van de achterlampen onder de dakbekleding geleid :

    [​IMG]
    [​IMG]

    Laatste plaatjes :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Arjan
     

Deel Deze Pagina