EzUHF Bind en update probleem

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door Beeek, 10 mei 2017.

  1. Beeek

    Beeek

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    256
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Hallo,

    Ik krijg mijn EzUHF JR module en EzUHF 8 kanaals ontvanger op een of andere manier niet meer ge-bind. Ook lukt het me niet de twee succesvol aan de ImmersionRC tools te verbinden. Even kort een beschrijving van wat de situatie is;

    EzUHF zit op een MX22 en is een tijd geleden succesvol verbonden met een EzUHF 8 kanaals ontvanger op mijn Disco Pro. Daar heb ik in totaal twee keer succesvol mee gevlogen. Echter vanaf het begin was er al wat gestoor in de Disco, met name de Gimbal die wat gekke bewegingen liet zien, maar verder geen effect op de besturing. Mijn vermoeden was echter al dat het aan de ontvanger kon liggen, aangezien de rest verder prima werkt.

    Bij de laatste vlucht is de Disco even kort omgekiept, verder geen schade, maar het verbinden ging daarna moeizaam. Moest het een aantal keer proberen voordat de TX en RX weer connectie hadden. Maar dat was dan ook de laatste keer, daarna lukte het niet meer. Opnieuw binden lukte ook niet meer.

    Om uit te sluiten dat het de ontvanger is heb ik een nieuwe EzUHF 8 kanaals ontvanger gekocht. Deze is gisteren binnengekomen en heb ik geprobeerd deze te binden, maar helaas hetzelfde resultaat. Als ik hem aan de ESC hang dan gaat de led branden, druk ik de bindknop in (terwijl de Zender in bind-modus staat) dan krijg ik steevast zes flashes van de led, wat aangeeft dat binden mislukt is. Overigens is hiermee het "gejitter" van de Gimbal wel voorbij, dus ik vermoed wel dat er iets mis was met de eerste ontvanger...

    Veel op internet gelezen over de verschillende versies van software. Dus eerst de ontvanger maar eens aan de RCTools gehangen. Ik heb de instructies gevolgd voor het maken van de verbindingen en als ik hem in program modus aan mijn PC hang (Windows 10) dan wordt hij herkend als USB apparaat. Echter RCTools ziet hem niet. Vreemd genoeg ziet hij hem in de Software tab wel, en kan ik een software upgrade doen, dat gaat zonder problemen. Echter de ontvanger wil op geen enkele manier aan de PC gekoppeld worden. Ik moet nog eens kijken of ik wat andere USB kabels kan proberen, maar ik krijg op geen enkele manier verbinding nu, en kan ook niet upgraden. Ik kan ook niet veel vinden over of RCTools uberhaubt wel werkt met Windows 10, aangezien dat ook niet in de minimal requirements wordt vermeldt.

    Heeft iemand aan de hand van bovenstaand verhaal een idee hoe ik dit verder zou moeten aanvliegen? Welke andere stappen kan ik nog proberen?

    Alvast bedankt!
     

Deel Deze Pagina