F-104 in Tretis bouw

Discussie in 'EDF forum' gestart door Dopieman, 6 apr 2013.

  1. Dopieman

    Dopieman

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    1.019
    Hallo EDF vliegers,
    Ik wil jullie aandacht vestigen op een discussie die in diverse fora wordt gehouden met betrekking tot de interesse voor een F-104 in Tetris bouwwijze. Indien er 10 gegadigden zijn , wordt het model geleverd. Er is nog enige discussie mbt de afmeting en schaal van het model. De meeste stemmen gaan voor schaal 1:7 wat een romplengte geeft van 2,35 meter. De tetris bouwwijze biedt de mogelijkheid om zeer licht te bouwen. Daarom zou een 90 mm fan op 8 cellen nog moeten voldoen. 110 / 120 mm zijn natuurlijk ook een optie.
    Zie voor meer informatie: Lockheed F-104 Starfighter in Tetris Bukvorez style construction - RC Groups
    Groet ger
     
  2. Dopieman

    Dopieman

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    1.019
  3. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Ik zou best een kit in tetris bouw willen maar enkel in 50mm size. Is dat ook mogelijk?

    Vind het voor de rest een mega vette kist die starfighter leuke volgende uitdaging na al die gekke vleugelvorm expririmenten :)
     
  4. Dopieman

    Dopieman

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    1.019
    Hallo,
    Momenteel zitten we bijna op de 10 belangstellende (wereldwijd).
    Er wordt nog steeds gestudeerd op de afmeting maar het verzoek is nu om toch rond de schaal 1: 7 te blijven of iets kleiner.
    Het is nog erg stil op het Nederlandse forum. is er nog iemand die belangstelling heeft voor deze prachtige kist?
    Groet Ger
     
  5. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Volgens mij haken de meeste af op het imago van de f104....

    Maar een grote f104 gaat het voor mij niet worden en eentje van 2.4m al helemaal niet :-(
    Maar ben wel benieuwd naar foto's want vint ze erg mooi!
     
  6. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Zeer domme vraag.

    Versta geen Engels en Duits is ook niet mijn moedertaal.
    Wat is Tetris bouw, ken wel een spelletje op pc dat men Tetris noemt waarbij je blokjes van diverse vormen in elkaar moet laten vallen om een lijn te vormen, maar dat doen we normaal toch altijd bij zelfbouw?
    Wat is dan het verschil tussen Tetris bouw en gewoon modelbouw, een beker misschien? dus veranderd een stukje blik begrippen in modelbouw.:confused:
    Maar ik word oud en de wereld veranderd zo vlug, word moeilijk om te blijven volgen.
    Wij hadden in de 60ér jaren een piloot Ongena genoemd, kon een aardig stukje vliegen met een F104, hiermee bedoel ik met het echte toestel, niet met een Tetris.:)

    Johan.
     
  7. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    8-O
    Inderdaad, hij deed een roll, touch, roll, touch, roll, touch, roll in 1 fly by... 8O
    Er bestaat een youtube filmpje waarin hij een roll touch roll uitvoert;
     
  8. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
  9. Dopieman

    Dopieman

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    1.019
    Hallo,
    Om wat meer te zien van de Tetris methode zou je dit draadje eens moeten doorkijken. Helaas niet in het Nederlands maar de foto's spreken voor zichzelf:
    SAAB 105 2x90er "TETRIS" Baubericht

    Groet Ger
     
  10. alt-148

    alt-148

    Lid geworden:
    15 feb 2008
    Berichten:
    135
    Hans van de Werff had ook een indrukwekkende show; hij deed er alles aan om het 'hard rechtuit' imago van de Staaf te veranderen.
     
  11. Egbertje

    Egbertje

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    487
    Locatie:
    Hardenberg
    Tja ook Hans kon er wat van ,werd zelfs een keer gediskwalificeert bij een show in Engeland wegens gevaarlijk vliegen.
     
  12. Eelco

    Eelco

    Lid geworden:
    23 aug 2011
    Berichten:
    179
    Hard rechtuit, inderdaad, het was niet voor niets dat de F104 een hele provincie nodig had om een circuit te vliegen. En starten ging alleen met naverbrander. :) Zou het geluid van die dingen nog uit duizenden herkennen whuuuuuuHUUUUUUUUUUuU. :)
     
  13. leonh

    leonh

    Lid geworden:
    11 sep 2011
    Berichten:
    24
    De saab ziet er ook goed uit de rest is mij veel te groot
     
  14. Dopieman

    Dopieman

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    1.019
  15. Dopieman

    Dopieman

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    1.019
  16. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    977
    Mooi kist om te zien.
    Maar je moet toch een stevige setup hebben. Hij plant een 90mm fan, die 6 kilo stuwdruk levert. Dat is toch niet niks.

    Kijk maar eens naar de avonds F104. Die is dezelfde grote, maar wordt met turbine of 120mm fan gevlogen. 2380mm is een flinke kist, had best een beetje kleiner mogen zijn.

    Er is ook een draadje van een L39, afmeting 2500mm lengte romp.
    Ook gevlogen met een 90mm fan. Tenminste gevlogen, hij is tijdens de eerste vlucht gecrasht. Piloot gaf aan dat er vermogen te weinig was. Maar bij verlagen van de power, komt de kist ineens los. Wel geprobeerd gaf bij te geven, maar helaas.
    Zoiets gun je niemand. Maar het verbaasd me, een 90mm fan in zo'n grote kist.
    Je ziet wel dat de markt steeds grotere kisten maar voor een 90mm fan. Maar dit is één van de grootste die ik gezien heb
     
  17. Dopieman

    Dopieman

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    1.019
    Hallo, Die L-39 woog 16 kilo. De fan leverde 6 kilo. Dat is natuurlijk niet genoeg. De F-104 in tetris uitvoering moet rond de 5 kilo wegen..De avonds kist weegt al snel 10 tot 12 kg. Dan heb je wel een turbine nodig. Met een 90 mm edf en 12 cellen kun je 5 kg halen. Dus 1:1 gewicht - stuwkracht zou mogelijk zijn en dat levert prima prestaties.
     

Deel Deze Pagina