F-18 Sport (UR Modellbau) met evoJet B220ex

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Tadango, 16 jul 2016.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Vast heel goed, en zo niet dan kom ik hem wel halen ;-)
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik blijf een beetje gek aan kijken tegen de maten. De intakes zijn duidelijk die van de Hornet maar de lengte / breedte verhouding zijn van de Super Hornet 1:7,5. Op de Nasa site (https://www.nasa.gov/centers/armstrong/news/FactSheets/FS-006-DFRC.html) kloppen de maten wel exact en dan is de schaal 1:6,8. Zijn blijkbaar veel versies die allemaal iets afwijken. Gelukkig kloppen de maten met het kleuren schema :) Moet dus op zoek naar decals (warnings edg) voor 1:7 jet's. Iemand nog een goede tip voor sites met decals? Anders op JetPower rondkijken.
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Mis je je F15 een beetje?
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Zal liegen als ik zeg dat ik die niet mis af en toe.
    Maar heb ook nog steeds geen spijt van de Rebel, dat is pas echt zorgeloos vliegen.
    Echter het gaat steeds meer kriebelen om weer aan een 'schaal' jet te gaan bouwen en de F-18 staat daarbij toch nog steeds wel op plaatsje 1.

    Voor decals zou ik eens informeren bij Tailor made, mochten ze niet iets in de juiste schaal hebben dan passen zer een huidige set wel aan voor je.
    Heb ik toen ook met de Lotti Cat decals laten doen zodat deze in de juiste schaal waren voor de L-39 versie van C&C.
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Op Jetpower staan er vaak ook een hoop stands met universele decals. De Nasa versie is vrij kaal maar heeft bij de cockpit wat warnings edg dus iets standaard is prima. Vleugels zijn simpel en kaal dus daar moet ik zelf panels / slats op tekenen nog. Dan nog verlichting edg (vanuit de 2 tippen schijnwerpers op de roeren edg) dus genoeg te doen van de winter. Drop tank staat ook erg mooi...... Wieldeuren zitten er niet op en ga ik ook niet aan beginnen. Onderkant is nu degelijk en niet kwetsbaar. Ook lekker zorgeloos vliegen :)
     
    Berto vindt dit leuk.
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik had nog een 1:6 piloot liggen en die past er prima in. Genoeg ruimte voor een 1/2 body boven de stekkers edg. Straks maar eens opzoek naar balsa en een bak edg bouwen.

    [​IMG]

    Heb ook tailor made decals gevraagd voor wat aankleding al wordt dat niet veel meer. Zal nog een beetje aangekleed wordt tot dit:
    [​IMG]
     
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Nice! Lekker eenvoudig schema.
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Heb wat balsa gevonden...... En verf :) Weegt nu 138g. Komt later wat meer details op.
    [​IMG]
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Pijp is er ook:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    PH-MEL en ik ben een vliegtuig.nl vinden dit leuk.
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Motor even getest en de kist uitgewogen.... 18,8kg droog :( Nieuwe pijp is 190g zwaarder dan de standaard enkele, dat tikt ook weer aan. Motor zit maximaal naar voren. Morgen maar eens kijken :)
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Hij vliegt prima. Was erg zwaar op hoogte en erg rustig op rol... dus tailerons meteen bijgezet. Reageert dan heerlijk op rol. Zat teveel lood in dus aardig up trim nodig. Bij de start ook flink up moeten geven. Landing was spannend want was er up genoeg? Ja, had niets over dus een mooi vol up flare. 200g lood uit de neus scheelde een hoop. Rudders ook in bij de start en landing zonder crow van de rolroeren. Dat compenseert aardig up voor de flaps, merk je heel goed. 2e vlucht was veel beter al verloor ik de achterste kap....... dus opzoek naar een nieuwe :(

     
    henky, Berto, gpman en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. ik ben een vliegtuig.nl

    ik ben een vliegtuig.nl

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    569
  13. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
  14. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Gefeliciteerd met je maiden!
     
  15. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Mooi man !!
     
  16. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Schitterend Herman :thumbsup:
     
  17. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Moii man:beer:
     
  18. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Heb er 50g lood uitgehaald, hij was nog iets te zwaar de vorige keer. Heb ook de gyro ingesteld en ga dat de volgende keer ook testen. Nieuwe kap wordt nu gemaakt als het goed is en kan ik volgende week ophalen. Heb er ook telemetry ingezet om eens te kijken wat we daar aan hebben maar de PowerBox Mercury geeft geen GPS data door voor Spektrum :( Beetje jammer dat ze dat niet doen (kan technisch prima). GPS moduul op de Mercury wordt nu gebruikt voor de gain correctie van de gyro.

    De roeren en finnen achter zijn niet (makkelijk) afneembaar.... leuke uitdaging met opbergen aangezien hij dan 1 meter breed is op zijn wielen. Heb het maar zo opgelost.
    [​IMG]

    Ook bezig geweest met de verlichting. Heb een schijnwerper voor op de neuspoot gemaakt. Moet onder een aardige hoek aangezien de poot ook al onder een hoek staat.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2016
  19. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Lekker bezig zo! Maar was de kap niet meer te vinden? Of an barrels? Zo'n plaat moet toch relatief makkelijk te zien zijn?
     
  20. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ver weg in graan....
     

Deel Deze Pagina