F150 Nikko ombouw

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Double-D, 18 dec 2017.

  1. Double-D

    Double-D

    Lid geworden:
    29 jul 2015
    Berichten:
    11
    Locatie:
    budel-schoot
    Dag Allen,

    Ik ben redelijk nieuw in de RC wereld.
    veel rond gekeken op forums / Youtube en wist niet echt goed wat ik wilde doen.

    Uiteindelijk heb ik besloten om mijn oude Nikko Ford F150 weer eens van zolder te halen.
    al snel bleek dit niet echt de leuke ervarig te geven die ik er als kind mee heb gehad.
    de accu's zijn na +-20jaar defect en het stuur gedracht was al helemaal niet meer geweldig.

    ik heb veel rond gekeken naar een andere auto en uiteindelijk besloten om de F150 te strippen en deze te gaan upgraden.

    Ja ik weet het, het is een Nikko dus maar een speelgoed ding...
    toch wil ik hier eens wat mee gaan experimenteren door er een Brushed ESC in te zetten andere stuur servo en een andere zender / ontvanger.
    op deze manier wil ik wat meer ervaring te kijgen met alle onderdelen en vervolgens deze onderdelen over te zetten naar een degelijke auto of misschien wel iets helemaal bouwen van af nul.
     
  2. Double-D

    Double-D

    Lid geworden:
    29 jul 2015
    Berichten:
    11
    Locatie:
    budel-schoot
    Ik ben begonnen om alles te strippen en schoon te maken.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2017
    eric_laermans vindt dit leuk.
  3. Double-D

    Double-D

    Lid geworden:
    29 jul 2015
    Berichten:
    11
    Locatie:
    budel-schoot
    de nieuwe servo past perfect op de plaats van de oude dus deze had ik 1 op 1 vervangen alleen bleek nog steeds erg veel speling te zitten op de stuur inrichting.
    aan de hand hier van heb ik besloten om nieuwe stuurstang te maken uit aluminium tussen de voor wielen en vervolgens met een stang van uit de servo te werken.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2017