F3-RES wedstrijd zaterdag 14 april 2018

Discussie in 'F3-RES' gestart door jve, 10 apr 2018.

  1. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Nog niet helemaal zeker maar Wout zet in om op zaterdag de eerste NK F3-RES wedstrijd te vliegen van 2018 dit ivm F3K-wedstrijd op zondag. De lokatie wordt vrijdag via de mail bekend gemaakt.

    Wil je meedoen, stuur dan een email naar Wout: heijnewj add gmail punt com
     
  2. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Het is beslist en het wordt zaterdag 14 april a.s., stuur een mail naar bovenstaand adres en je wordt uitgenodigd.
     
  3. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Maar vrijdag wordt bekend gemaakt waar het zaterdag te doen is?
     
  4. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Dubbelpost.
     
  5. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Het is al bekend gemaakt door Wout, als je je inschrijft via de email zoals aangegeven krijg je actuele info!
    De lokatie is ook bekend.
     
  6. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Vandaag een super vliegdag voor RES. Matige wind met in de middag de zon die doorkwam. De stieken hadden last van wintermoeheid en er moest er regelmatig een gerepareerd of vervangen worden. Dit mocht de pret niet drukken, we hebben onze rondjes gevlogen en sommige hadden mooie hoogtes bereikt. Ik had pech met m'n RESi, richtingservo hield er in de start mee op. Gelukkig heelhuids aan de grond gezet. Er heerste een relaxte sfeer en het ging er allemaal gemoedelijk aan toe. Top dagje. Bedankt Wout voor de organisatie. Tot de volgende.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
  8. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    En de uiteindelijke uitslag:

    Uitslag score 14-apr
    1 Arjen 3809
    2 Ton 3697
    3 Vincent 3444
    4 Willem 2987
    5 Arno 2887
    6 Erik 2817
    7 Jurgen 2253
    8 Wout 2193
    9 Ben 1825
     
    patrickw en Peter Aanen vinden dit leuk.
  9. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    erg leuke dag, en voor een 1e wedstrijd met 4 ronden ook een geldige.

    Ondanks dat het een mooie en leuke dag vliegen was, denk ik dat wat feedback aan de organisatie best bruikbaar is om de volgende wedstrijden wat soepeler en strakker te laten verlopen.

    ik zal het spits afbijten met feedback,

    *Iets meer wedstrijdleiding , een wedstrijdleider die de touwtjes in handen heeft moet ook wat met die touwtjes doen. Deelnemers helpen uiteraard graag, maar willen een betrokken wedstrijdleider de ze leiding geeft.

    *materiaal, de lijnen waren niet optimaal en erg verschillend qua sterkte. Om een eerlijke wedstrijd te hebben lijkt mij dit iets om te verbeteren.

    * afstand tussen de startlijn, om gekruiste lijnen en meer van die ellende te voorkomen een veel grotere afstand tussen deze.

    ik hoop dat deze feedback bij de organisatie belandt en dat het tot een positieve bijdrage leidt.

    Helaas ben ik er eerst volgende wedstrijd niet bij, maar ik doe mijn best om de 3e er weer bij te zijn!
     
  10. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ja, tuurlijk, feedback is goed en er is meteen wat mee gedaan. Ton had een demo-stiek bij en die gaat Wout bestellen dus de volgende wedstrijd is het voor iedereen een zelfde start.

    Verder vond ik het wel los/soepel lopen, daar hou ik wel van, ook n beetje initiatief van de deelnemers die meehelpen en daarbij niet te veel leunen op alleen de leiding.
     
  11. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    mooi dat er inmiddels iets aan de startlijnen is gedaan!

    Uiteraard ieder zn mening, maar los/soepel kan ik helaas niet plaatsen bij de organisatie op deze dag. Deelnemers komen om te vliegen, uiteraard helpen ze waar ze kunnen, maar in mijn ervaring leunen ze wel degelijk op de wedstrijdleiding voor wat betreft de gang van zaken. Ik bedoel iets later beginnen ok, maar 1,5 uur....Initiatief vd deelnemers was er zeker, echter heb ik mij verbaasd over de organisatie. Ik ben na het uitlopen van 2 lijnen maar even tegenover de wedstrijdleider gaan zitten. we moesten van veld wisselen omdat de boer op zn land moest werken. Kan aan mij liggen , maar om op zo'n moment rustig een half uur te gaan kleppen met een oude bekende terwijl de door jou uitgenodigde deelnemers de boel zelf maar moeten uitzoeken, dat is in mijn ogen een beetje te losjes.

    Tenminste als je pretendeert een nk competitie res te beginnen en als zodanig introduceert binnen de rc zweefvlieg klassen. Ik spreek voor mezelf, maar ik had er wat meer van verwacht na alles wat ik erover had gehoord en gelezen.

    Heb je het over een heel gezellige vliegdag met leuke modellen en een relaxte losse sfeer, dan was deze dag zeer geslaagd. Als we het de volgende keer gewoon een zeer gezellige res-meeting noemen lijkt het mij een zeer leuke aanvulling binnen het recreatieve rc zweefvliegen.
     
  12. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Kijk als je het over n wedstrijd hebt met meer dan 12 inschrijvingen hebt dan begint het n beetje serieus te worden.
    Als het inschrijven nog niet serieus los komt is het nog steeds n spelletje.
    En over het verplaatsen, ja, dat doe je zoveel mogelijk met z'n allen, zo ook het opruimen.
    Voor mij is dat logisch, soms loopt dat anders.
     
  13. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Ik vond de aankondiging en introductie van deze klasse anders behoorlijk serieus, een nk-res competitie, maar ik begrijp dat de motivatie vd organisatie wat minder wordt met maar 6 inschrijvingen en 3 spontane deelnemers.

    Ben wel benieuwd hoe de inschrijvingen ''los gaan komen'', want dat gebeurd niet vanzelf.

    Iedereen die een res kistje heeft gebouwd weet dat het serieus bouwen is, het was van mij een aanname dat de organisatie de voorbereiding en uitvoering van de 1e wedstrijd ook serieus zou nemen. Uiteraard is het duitse reglement vertaald en is initiatief genomen om deze klasse op te zetten, waarvoor hulde. Ik twijfel er niet aan dat dit serieus en met de juiste intenties is gebeurd.

    Ik was er vanuit gegaan dat wedstrijd-organisatorische dingen allang duidelijk waren, anders zou ik persoonlijk nog even wachten met deze klasse te introduceren als zijnde een NK competitie. Wellicht wat rauwe opmerking, maar vanuit het perspectief van wedstrijdleider/organisator is het nooit verstandig om zonder duidelijke gang van praktische zaken een wedstrijd te ''leiden'', laat staan een competitie op te zetten.. Zaken als data, op tijd beginnen, wanneer pauze, einde, wanneer wel re-flight, wat te doen met een kapotte lijn etc.
    Ervan uitgaan dat ''de deelnemers het wel weten'' of ''zelf ff regelen'' vind ik niet echt een sterk fundament om een competitie mee op te starten. Wel relaxed voor de wedstrijdleiding , niet echt voor de deelnemers.

    laten we vooral de prijsuitreiking niet vergeten. Dat is namelijk onlosmakelijk verbonden met een wedstrijd. Gebruikelijk is om die aansluitend na de wedstrijd te doen. Deelnemers vinden dat leuk, prijsjes/aandenken van de leuke dag. 2 of 3 dagen na de wedstrijd via de mail vernemen wat de scores zijn vat ik bijna als een belediging op. Deelnemers hebben hun best gedaan om een kist te bouwen, te trainen en helemaal naar je wedstrijd te komen!

    Gezien alle res-bouwprojecten en algemene belangstelling voor deze klasse zou je verwachten dat er meer animo is voor deze wedstrijden. Volgens mij zijn er genoeg geïnteresseerden die mee willen doen. Als ze ervan op de hoogte zijn, wellicht is algemeen aankondigen hier op het forum inclusief datum, locatie en of wel of geen lunch aanwezig, geen gek idee.Liefst een week of 4 van te voren. De officiële inschrijving kan je dan via de officiële site doen of gewoon via de mail. Deze aanpak blijkt goed te werken in andere klassen. Wat ook aanstekelijk werkt is om de deelnemers lijst ook hier te vermelden en bij te houden.

    Een andere suggestie om meer belangstelling voor de wedstrijden te genereren is het organiseren van een speciale RES meeting. De hele dag recreatief vliegen, wellicht 2 rondjes volgens de wedstrijd regels vliegen ter demo en als t ff kan iets te eten;) ee geschikte lokatie is belangrijk voor zo'n dag. denk aan faciliteiten zoals wc, eetgelegenheid, clubhuis etc...Gooi er een kofferbak verkoop bij waar men een kistje kan kopen of ruilen. Verkondig op zo'n dag waar de competitie zich de volgende keer weer hervat, nodig mensen uit. Maak de plekken kenbaar waar info is te vinden op internet.

    succes!
     
  14. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Tuurlijk, ben ik helemaal mee eens. Ik denk, gezien de verschillende bouwdraadjes dat er de hoop was op n groter deelnemersveld. Schijnbaar is n wedstrijdje vliegen voor sommige iets te veel, vanui de gedachte: het moet wel leuk blijven.
    Nou vind ik zo'n wedstrijdje altijd leuk maar daar kunnen de meningen over verdeeld zijn.
    Clinics is idd altijd leuk, jij weet dat vanuit de F3K, altijd n leuke opkomst is. Wellicht dat je voor de RES ook zoiets kunt doen, met Jeroen als contact op die mooie lokatie?
    We gaan het zien hoe dit zich ontwikkeld, ik ben er iig graag bij.
     
  15. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Kijk JVE, dit is nu precies wat ik bedoel. Mijn punt is dat de klasse werd geïntroduceerd als zijnde een nk competitie en dat de huidige gang van zaken en manier van denken beter bij een gezellige dag recreatief vliegen past, dan bij een nk competitie. Tijdens de vergadering waar Wout de klasse voorstelde was ik de eerste die volmondig ja heeft geroepen. Die ja was gebaseerd op het verhaal wat Wout toen heeft verteld, ik kan dat verhaal echter niet herkennen in de huidige gang van zaken. Voor mij een teleurstelling en een reden om zo uitgebreid te reageren.

    ''Schijnbaar is een wedstrijdje vliegen voor sommigen iets teveel'', ''het moet wel leuk blijven''. Als argument aanvoeren waarom er weinig deelnemers waren is echt misplaatst als je ook de aankondiging en vooral de manier waarop in ogenschouw neemt. De meeste mensen die interesse hadden wisten niet eens dat er een wedstrijd was en als ze het wisten, wisten ze niet waar en of het op zaterdag of zondag was.

    je zal het echt niet kwaad bedoelen , maar waarom vraag je mij om ook zoiets(clinic, lokatie regelen) voor de res klasse te doen? Het is jullie(ik heb begrepen dat jij en Wout de organisatie zijn) feestje per slot van rekening. Zoals je zelf al aangeeft zijn jullie ervan op de hoogte hoe andere klassen de boel aanpakken. Je kan vragen stellen over zaken die je niet duidelijk zijn, contact leggen met Jeroen kan je ook zelf. Alles wat nodig is, is bekend. Niets weerhoudt jullie ervan zoiets zelf op te zetten. of dit nu een leuke dag vliegen betreft of een complete nk competitie. Als je zegt iets te organiseren, doe dat dan en wacht niet af totdat iemand iets voor je doet om vervolgens te roepen 'kijk, dat hebben wij gedaan''.

    ''we gaan zien hoe dit zich ontwikkeld, ik ben er graag bij'' komt over alsof de organisatie blijft wachten totdat iemand iets doet.

    Ik snap dat je vooral wil benadrukken dat het een gezellige dag vliegen was, maar de ergernis bij mensen die voor een gezellige wedstrijd kwamen was zeker aanwezig. Daar kan je je kop voor in het zand steken of je doet er iets mee.

    Tuurlijk is mijn feedback recht voor zn raap, voor de organisatie niet heel leuk om te lezen. Het legt pijnlijk bloot dat de res klasse wedstrijden iets anders zijn dan een nk wedstrijd. Namelijk een gezellige dag vliegen met 2 meter zwervers. Beide zijn leuk en welkom, maar wees duidelijk in wat je nu organiseert; een recreatieve vliegdag of een wedstrijd voor het nk.

    Ik wil nog even benadrukken dat met een strakke wedstrijdleiding, duidelijke regels en een lunch een gemiddelde nk wedstrijd van een willekeurige klasse super gezellig , relaxed, zelfs losjes ervaren wordt door de deelnemers. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een organisatie een losse en relaxte dag had op de dag die ze organiseren. Als het je lukt als organisatie zonder dat de competitie en deelnemers er onder lijden ben je erg goed bezig en hoor ik graag je geheim;)

    Ik laat het maar even bij deze uitgebreide ''feedback'', volgens mij zijn alle belangrijke pijlers om een competitie op te zetten en een wedstrijd te leiden wel benoemd. Mijn intentie is om zonder omwegen de pijnpunten te benoemen die een gezellige, leuke en goede competitie in de weg zitten. Soms betekent dit dat er door mij dingen benoemd worden die rechtstreeks op de man of organisatie zijn gericht. Dit is niet om die mensen te schofferen of respectloos te behandelen, het blijft goedbedoeld vrijwilligerswerk. Dit is om zo snel mogelijk een leuke nk res competitie te verkrijgen.

    Bijdeze wil ik de organisatie uitnodigen om eens een dag mee te kijken bij ons voor wat betreft de wedstrijdleiding en organisatie, wellicht heb je er iets aan. Ik wil niet pretenderen dat wij het zo geweldig doen en wellicht is het het andere uiterste, maar je bent nooit te eigenwijs om te leren zeg ik dan maar;)

    groet, Vincent Merlijn
     
  16. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ho ho ho, niet gaan spugen, ik zit niet in de organisatie. Ik ben gewoon n fan en doe net als jij gewoon mee. En probeer waar kan gewoon wat te helpen, verder niets.

    Groet,
    Willem
     
    specialpainter.nl vindt dit leuk.
  17. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Ho,Ho, ok;) ik was er van overtuigd dat ik iemand van de organisatie voor me had. Ik zal je niet meer ''bespuwen'' Willem;) Maar je bent zeker welkom om ook bij ons te komen kijken, vliegen;)
     
    jve vindt dit leuk.
  18. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Even mijn 2 cent voor wat het waard is en te beschouwen als positieve inbreng.
    RES wedstrijdje = altijd wel leuk.
    Echter waar ik persoonlijk niets mee kan: "De dag van te voren horen waar de wedstrijd gehouden wordt."
    Kan niemand iets aan doen en was mijn eigen domme keuze maar ik woon in een uithoek van Nederland op 12 km van de Belgische grens.
    Rijden moet ik altijd wel maar als de kans bestaat dat ik op vrijdag pas te horen krijg dat de wedstrijd bijv. in Friesland gehouden gaat worden dan schrijf ik mij bij voorbaat niet in.
    Ik kan me goed indenken dat als er uiteindelijk 5 man inschrijven welke alle uit bijv. de provincie Utrecht komen dat men dan niet kiest voor een locatie in Sittard.:D
    Maar het is zo een beetje het verhaal van de kip en het ei.

    Even uit interesse, waar was de laatste wedstrijd nu uiteindelijk gehouden?
     
  19. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Deze was in een weiland in Duiven. Een prima vlieg lokatie.
     
  20. RKT

    RKT

    Lid geworden:
    2 mrt 2014
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Duiven
    Kunnen we de feedback in positieve zin brengen? Er was best het nodige aan te merken op de afgelopen wedstrijd, zeker als je een professionele wedstrijd verwacht waar alles strak geregeld is. Dat is perceptie.
    Wout heeft een jaar getrokken aan het opzetten van de RES wedstrijden. Een 40-tal geïnteresseerden staan op de verzendlijst en worden op de hoogte gehouden.
    Deze eerste wedstrijd is door hem alleen voorbereid ( materialen) en georganiseerd. Er is geen ervaren geolied team dat dat klusje even klaart.
    Op het veld hebben we met ons allen het nodige gedaan om het startveld uit te zetten en te verplaatsen.
    En de sfeer was uitstekend, het weer kon niet beter. Ik heb mensen zien genieten, en deed dat zelf ook.
    Losjes geregeld, Ja. Verbeterpunten Ja.
    Met gestrekt been erin, recht voor zijn raap? Liever niet.
    Laten we blij zijn met de eerste wedstrijd, daar het goede van meenemen en door het positieve te benadrukken al die andere geïnteresseerden te bewegen om volgende wedstrijd mee t vliegen.
    Als we Wout dan ook nog bijspringen vooraf en op het veld gaan we een leuk seizoen tegemoet.
    Ton van R
     
    specialpainter.nl, F3J-Karel en jve vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina